tisdag 29 juni 2010

Lugn och ro?

I går ,på min lediga dag, tänkte jag ligga platt fall, i lugn och ro ,på solstolen med näsan mot den blå himlen,hela dagen.
Men det blir sällan som man tänkt sig.
Sol var det men..... lugn och ro???
Vad är det?
Den ena familjemedlemmen sprutade vatten på mig medan den andra klippte gräsmattan och levde rövaren. Han körde över en kotte som höll på att attackera mig.
Kallar ni det lugn och ro?
(Den tredje familjemedlemmen sommarjobbade, så hon var faktiskt inte hemma.)
Efter lunch hade jag fått nog med solningen och ville att vi skulle hitta på något.
- Vi kan väl åka till Skeppsmalen?
- Nä...där blåser det nog för kallt!
- Vi kan väl åka till Skademark...på loppis och café?
- Nä...jag har satt på kaffepannan redan.

Så det blev en picknick.... på vår gräsmatta.













- Nu åker vi och handla!
- Nä...inte än!
- Nu då?...Nu åker vi och handla!
- Nä...inte än.
- Nu åker vi och handla!
Det var bara att kliva upp och åka och handla.

Lugn och ro?
Nä...
Vad är det?

See You!

27 kommentarer:

Petra sa...

Nä, det brukar inte bli som ar tänkt sig när man själv vill ligga och lapa sol.

Ha en underbar tisdag.
Kramar

Madeleine sa...

Lugn o ro blir det aldrig när man har tänkt det. Härligt för dej att nedräkningen har börjat. Även jag har respekt för vattnet o gillar inte att åka båt nåt värst. Ha en underbar tisdag. Kram Madde

Susanne P sa...

Din stackare!
Aldrig får du ro & vila, bara ila, ila, ila! ;)
Kram & gomorron på dej!

Sussi sa...

Det är bara några få som kan konsten att sola. Min sambo är likadan och även Doris. Han ska alltid hitta på någonting när han är ute i fint väder. Han kan liksom aldrig bara sätta sig och koppla av. Doris stör en alltid med sin boll och vill att man ska kasta..
Man får lära sig att koppla bort allt tumultet runtomkring sig ;)

Kramisar

Marran sa...

Lugn och ro är överskattat verkar det som. Låter som att ni hade det trevligt med picknick. Ser ut det på bilderna i alla fall

Mona sa...

Vad lång semester du ska ha. Härligt. När din börjar så slutar väl min förmodligen...Men då har jag fått njutit av min ledighet så att jag är redo att starta jobbet igen....eller.....vi får se....
Ser mysigt ut med picnic!

floosan sa...

Ja lugn oh ro vad är det? helt överskattat =)

Carina Sjölund sa...

Det var väl ganska trevligt och ha picknick hemma oxå? då fick du ju sola samtidigt. :)Ha en bra dag! Kram.

Fröken Ellinor sa...

Tack rara du för gratulationerna på min 30-års dag. :) Nu har man passerat det sträcket och jag håller med dig, man är aldrig så gammal som man varken känner sig eller gör sig!:)

Må så gott, kramar

Daniel sa...

Alltid e det nåt men att ha picnic hemma måste ni ta om.. snarast!!!

Sus sa...

Får man nånsin lugn och ro eller riktigt som man vill med ungdommar runt om sig? :)
Picknicken såg mysig och smaskig ut och sol fick ni på köpet!

Ha en bra dag!

Kraaaaaaaaaaaaaaam

Miruschka sa...

" 9 dagar kvar, 9 dagar kvar"...... Tänk så och då blir allt mycket mer uthärdligt!
Idag verkar det bli kanonväder, känns i luften att det är en annan sorts (och "bättre") värme.
Ha det brakram

Fröken Ellinor sa...

Hihihihi fattar precis! Jag börjar se likadan ut. Har en riktig läcker "bonnabränna" på armar och ben nu. Fast jag uppskattar som sagt inte solen speciellt mycket detta år. Blir alltför pustigt.

Nej,vi vet inte vad det blir. Här i Landstinget säger de inte könet vid ultraljud pga risken för köns-aborter och jag ville göra ett 3D-utltraljud i Linköping men de hade helt enkelt inga tider som passade.

Så nu blir det en överraskning. Jag har dock en känsla av att det är en flicka där inne men alla säger att jag enligt myten och hjärtljud har en pojk.

Det återstår att se ;-) 10 veckor kvar bara nu. (Eller ja, 8 om det blir tidigare kejsarsnitt)

Kramar

johanna mamma till 2 prinsessor sa...

Lugn och ro kan vara skönt att få ibland framför allt när man vill ligga och sola ;)

Mia64 sa...

Godmorgon!
önskar dig en skön dag i lugn o ro /Kram

Bara Jag sa...

En hemmapicknick kräver väldigt lite planering, underlättar bärandet och man behöver inte vara rädd för att något läcker ut i bilen - bara fördelar!

♥ Carina ♥ sa...

Tur ni inte åkte till Skademark, dom hade inte öppet igår...
Jobbar du i morrn? Då kanske du får lite lugn och ro :)
Kram vännen

Diana sa...

Fast det verkade ju som om det var du som hade mest sprall i benen. ;) Men picknick är ju aldrig fel! Mysigt

Stattinskan sa...

Jag blir så sprittande gla´ när jag läser "nu åker vi och handl a ... så typiskt ångermanländskt :-) Här nere håller man på med nått fjant ... handla rrrrrrrr :-)så himla onödigt att använda fler bokstäver än nödvändigt ...
Kramar

Anonym sa...

Picnic på gräsmattan lät ju toppen!
Ni borde åka ut och campa - då blir det lugn och ro!
Eller kanske inte...
;-)

Åsa sa...

Från rätt säkra källor kan jag meddela att det blåste rätt kallt i skeppsmalen, ni gjorde nog rätt som picknickade hemma.

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

visst kan man ha det mysigt hemma,man behöver inte åka så långt!

Afrodite sa...

JA! Vad är det?! Jo, det är att ligga på stranden och ha absolut inga måsten (ja, förutom att plugga då...) =)

ansepanse sa...

hahaha - inte riktigt som du tänkt dig inte
kramar

Miss Juni sa...

Myyysigt med picknic!!

gunsan sa...

Hahahaha, är det inte lite typiskt;)
ibland blir det inte riktigt som man vill.
Men duuuu, snart har du semester;))
kramizzzzz

Fenixmonas sa...

Det blev ju en lite lagom blandning...för mycket lugn o ro är inte gott det heller...Hihihi...kramiz