onsdag 30 juni 2010

10.

I måndags, då jag låg och solade...hmmm...försökte sola...så hörde jag en gräshoppa....någonstans på gräsmattan.
Snabbt in för att hämta kameran.
Jag gröp på gräsmattan, på alla fyra ,för att försöka hitta den.
(Hoppas bara att grannarna inte såg mig.)
Men skam den som ger sig....
Japp... jag hittade den.














Oj, vad den spelade.

Igår var det en händelselös dag. Jag låg ute och solade tills klockan 14. Då gick jag in för att göra mig i ordning.Jag skulle ju i väg och jobba.
10 arbetsdagar kvar.

Måste bara visa mina Änglatrumpeter.













Men var är knopparna?

See You!

25 kommentarer:

Petra sa...

Haha, hade gärna velat se dig krypa på alla fyra med kameran i hand.
Spanien vann med 1-0
Ha en bra dag. Kram

Sussi sa...

Jag behövde inte krypa omkring för att se eller höra en gräshoppa!
En sådan tyckte det var jättetrevligt att hoppa upp på min hängmatta precis vid huvudet och spela för mig. Antagligen tyckte den att det måste höras bättre om den är i närheten av öronen!! ;)
Den fick sig en gratis åktur ner på gräsmattan igen..

Jag vet fortfarande inte om min är en änglatrumpet eller inte men sen jag ställde ut den i uterummet har den blivit riktigt stor, grön och fin. Men inga knoppar bor på min heller..

Kramisar

Carina Sjölund sa...

Du är en riktig vän med solen du,snart är du väl lika brun som en pepparkaka.Skönt att du semester snart.Ha en bra dag! Kram :)

Afrodite sa...

Mmmm...vackra bilder! =) Skulle vilja se dig där du kryper omkring letandes efter gräshoppan...fniss!
Kramiz

Bara Jag sa...

Änglatrumpeter ja.... Inga sådana för mig i år, kanske nästa år?

Kram!

Miruschka sa...

Jag kan se dig framför mig med kameran i högsta hugg, en ganska rolig syn;)
Jaha, så det är så där min trumpet också kommer att se ut? Förhoppningsvis med en massa blommor också:)
Sv: jodå, vi träffade Sanna och hon lär nog komma ihåg oss också. Det tog nämligen ett tag innan ungarna bestämde sig för vilken sylt de ville ha till våfflorna:)
Kramar

Fröken Ellinor sa...

Sicken stor en :) Det var ganska utplockat pga av Cirkus-rean IKEA kör med nu. Men vi tittade mest på spjälsäng och lite annat till vår nya lägenhet.

Jag känner mig själv, lika bra att börja i tid annars blir det panik-köp till slut ;-)

Må så gott, kramar

ansepanse sa...

du fick väl inte gräsfläckar på knäna
J går på semester efter fredagens jobb :D
kramar

Gbgmamman sa...

Hahahaha, det var inte dåligt vilket engagemang du har när det gäller att fota! Jättefina änglatrumpeter! Knopparna har väl bara tagit en liten paus. =) Kramkram!

Sus sa...

Åh, det var längesen jag såg en gräshoppa :)
Vilka änglatrumpeter, wow! Jag vill minnas att knopparna kan visa sig oroande sent men sen sätter de fart !?
Kämpa på dessa sista jobbedagarna!

Kraaaaaaaaaaaaam

johanna mamma till 2prinsessor sa...

Tack så mycket :)
Hoppas änglatrumpeterna visar sina knoppar så blommorna kikar fram :)

Diana sa...

Shit vad massa blommor... eller ja... grönt iaf. Där ligger jag i lä. ;)

♥ Carina ♥ sa...

Är det nån som har nedräkning? :)
Kram

Anonym sa...

Jaha... En SÅN gräshoppa? Jag trodde du hörde en grasshopper ;-)
Inte länge kvar nu...

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Det var duktigt att lyckas få den på bild!

gunsan sa...

Ohh vad praktfulla dina Trumpeter är, men mina är på god väg;))

Det hade varit skoj att fått se dig där på gräsmattan;)).........är du säker på att grannarna inte såg???
kramizzzz

Åsa sa...

Jag tror du mutade den att inte hoppa iväg.

Diana sa...

Sv: Blir det inte lite ojämnt om man delar upp det så? Tänkte att vinterhalvåret är det inte sååå mycket att göra ute. Men bara man är nöjda så är allt bra! Det är jag som är väldigt noga med att det ska vara helt lika.

annas perssonliga sa...

Hej!
Då fick du lite sol på ryggen medans du letade :)

Jag vet inte när jag låg stilla i en solstol sist...har nog inte hänt sen tjejerna föddes.

Bränn dej inte!
Kram

Lena sa...

Det var ju tur att du fångade gräshoppan på bild när du anstängde dig så ;)

Susanne sa...

Oj vad dina Änglatrumpeter växer, min har blåst sönder lite på balkongen men det kommer nya blad men inga knoppar ännu. jag brukar ha svårt att få dem att blomma :o(

Kram på dig

Susanne sa...

Tack men jag är inte nöjd med bilden ;o)

Kramen

Daniel sa...

hehe vilken syn

Jag skulle ha daskat dej på rumpan!!!

cecce sa...

Haha! Just en snygg syn!:-)
Tror säkert att grannarna såg dej.-)

Kramar

Fenixmonas sa...

Snyggt fångat...envishet är en dygd...hehehe...Kramiz