söndag 1 maj 2011

Skrivstil

Som ni kanske vet köpte jag nya gardiner för ett tag sedan.
På långfredagen satte jag upp dom. Och på påskdagen ,vid frukosten, satt jag och tittade på dom.
- Vad står det på gardinen? frågade jag Gubben.
- 24 april far vi på....????
Nä...mer än så kunde varken han eller jag se.
Så nu frågar jag er...för det skulle vara roligt att veta vad det står på min gardin.
Är det någon av er som är duktig på skrivstil?
Är det någon av er som ser ni vad det står?
Om inte ni kan läsa allt. Ser ni bara ett ord så skriv det.
Tillsammans kanske vi kan hjälpas åt.

Klicka på bilden så ser ni bättre.


Och du...du glömmer väl inte bort att vara med i min tävling. :)

See You!

38 kommentarer:

Susann sa...

God morron!
Kikar hastigt in och önskar dig en toppenfin dag.
kram kram

♥ Carina ♥ sa...

Skriva på gardinerna? How rude liksom!!
Jag tar med mig ett förstorningsglas nästa gång jag kommer... :)
Kram

Diana sa...

Det ser ut som om det står något framför 24 med men som döljs lite av blomman.
... 24 April far/for på/rå .. ... bra
(ny rad) ...... ... i finns och ta(?)
Äsch, jag pallar inte! Sorry! ;) Hoppas nån annan är bättre!

Viktkamp sa...

Sorry är urkass på skrivstil ;)

Babs sa...

Jag har verkligen ansträngt mig men jag ser absolut inte vad det står.
Kram

Afrodite sa...

Ehhh...jag får återkomma i frågan. Just nu ser jag inget. Vet inte om det beror på stilen eller det faktum att jag är ganska nyvaknad...=) Återkommer!
Kram och godmorgon!

Anonym sa...

VEM är det som har klottrat på dina gardiner? Vicket sätt, asså!
:-)
Jag kan läsa skrivstil. Jodå. Om jag bara hade iddats hämta glasögonen eller möjligen förstoringsglaset :-D

♥ Sanna ♥ sa...

SEr inte alls vad det står :(
Men e man gammal är man halvblind ;)
Kram

Anonym sa...

ser inte ett jota jag heller
kram

jessica sa...

hejsan =) jag ser inte heller så bra, men kanske är det bara skrivit nått för att det vara nått som syns? men fin är den.
Hoppas ni haft en bra valborg i alla fall.
Jessica

Majken sa...

ingen aning men jag tror att de far till blåkulla på kvasten ;-)

Önskar dej en riktigt bra söndag!
Kram

Miruschka sa...

Hoppas på att NÅGON ser, för det gör inte jag!
Kram♥

Sussi sa...

Hmm.. Ja vad står det egentligen?? För mig ser det ut som rena Grekiskan ;)

Nä då, tävlingen har jag full koll på. Har länkat och allt. Så det är lika bra du ger mig vinsten på en gång! ;)

Kramisar

Carina Sjölund sa...

Mina ögen ser inte vad det står???
Översätt tack :)
Kramen på dig♥

bokhyllan sa...

Fina gardiner!
Att hjälpa ding med texten var svårt. Har faktiskt ingen aning.
Trevlig söndag! Kram.

marie sa...

Sorry, förstoringsglas behövs och det har jag inget....
Trevlig 1a maj. Kram

sofia sa...

24 april tar vi alla... (ser jag) ;)

sofia sa...

24 april får ni ta ... (ser jag menade jag) ;)

Marie-Louise sa...

Nej tyvärr, jag ser inte vad det står. kanske något ord här och där, men nej tyvärr. Kram

Malin sa...

Jag kan inte tyda nånting, kanske behöver glasögon?
Hoppas ni hade det mysigt igår!
Kram

Sus sa...

Det enda jag med säkerhet ser är f.d...!?
Sånt kan ju förfölja en om nätterna, hoppas ni får veta mer :)
Kraaaam

Kati sa...

Sorry... ser bara det ni ser samt som ovan..... f.d...

Ha det bra!

Kati

Stattinskan sa...

Jag har förstorat och haft mig men det är gammelsvenska så det är inte helt lätt att tyda ... skit också - nu får jag sitta oc vara nyfiken igen :-)

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

jag försvarar mig med att jag faktiskt har en släng av dyslexi...annars hade jag givetvis bistått dig i frågan!

Mita sa...

Gardinerna är superfina,skit i vad det står,men jag tyckte det stod April nånstans,och det var ju inte mycket att komma med,hehe...
Hoppas helgen varit fiiin...
Kramiz!

Åsa sa...

Kan inte läsa ett smack.
Visst ja, skulle ju lägga in en länk också för att va med i tävlingen....

Monika Häägg sa...

Klarar inte av att tyda något men det ser nästan ut som något som Strindberg skrivit. Kan det vara så?

Paula sa...

Ansträngde mej, men ser tyvärr inte vad det står!
Ha en fin kväll! Kramar

Diana sa...

Haha, alla har kastat in handduken. Förstår att ni går och retar er på att inte veta!

Sv: Har du gett tomater en chans?

Blåklinten sa...

Någonstans på mitten ser det ut som...lokal dörr ...eller nåt sånt. Det är faktiskt väldigt svårt att se vad det står.
Vara med i tävling skulle jag gärna vilja men jag har fortfarande inte lärt mig hur man länkar och så..men bara någon är vänlig och förklarar så att även en efterbliven förstår så ska jag gärna göra ett försök..:)

Tess sa...

Ser inte ett smack! Urdålig på skrivstil och lite halvblind dessutom :)
Kram

Therese Skönhetsblogg sa...

Herregud vad svårt det var.. Såg väl några ord, men fick inget sammanhang i det hela tyvärr. Hoppas ni klurar ut det! :D

gunsan sa...

Jisses, jag ser bara nåt enstaka ord, det är ju såååå svårt att se........för det kan ju inte vara jag som ser dåligt;)
kramizzzzz

Quila o Ronja sa...

Undrar om vi någonsin får ett svar på vad det står??? Nu är vi alla väääldigt nyfikna ;-)
Vad är det för mening med att skriva på gardinerna, om ingen kan se vad det står?? :-)))
Kram

Miss M sa...

Har nästan fått migrän efter att ha försökt ett bra tag att tyda vad där står! men nada! FRUSTRERANDE! Gaaaah ;)

KRAM

Susanne P sa...

Icke sa Nicke! Jag kan inte heller läsa!
Och du; tack för awarden!
Kram

Ann sa...

Jag ser ordet TORPET en bit ner. Stor hjälp va? ;)

Anonym sa...

Som sagt... gardinlängderna är helt ljuvligt vackra... men tyvärr var det inte det lättaste att tyda texten.

Kram Kram