onsdag 25 maj 2011

Oskriven lag

Som jag har berättat tidigare så har jag och Gubben en oskriven lag: Den som är hemma först efter arbetsdagen, lagar maten.
Nu är det som så, att Gubben jobbar skift, så han kommer hem före mig mest varje dag.
Jag lagar alltså bara mat då jag är ledig.
Men det händer ibland att jag slutar klockan 16 och han jobbar kväll eller jobbar över.
Då har vi alla tillsammans jag hittat på en annan oskriven lag. Nämligen: Då ingen av Gubben eller jag är hemma klockan fyra, så lagar tjejerna mat.
Ja...så maten är klar då jag kommer hem vid 16.30,så att säga.
I går var det en sådan dag.
Och mycket riktigt.
Då jag kom hem så hade dom dukat bordet och maten var klar.
Jag menar...hur bra får man ha det egentligen? :)

 See You

33 kommentarer:

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Planering och samarbete i sin bästa form.
Ha en fin dag!

Stattinskan sa...

JHaha! Ja, det är bra när man själv kan skriva lagarna och det är också en fördel att man kan deligera arbetet ;-D
Gomorron Camilla :-)

maria sa...

vilken klok kvinna du är camilla :)

var klok nog nu och maila din adress till mig så att jag kan skicka din bok :)

Ha en underbar onsdag !
Kramar och God morgon :)

Petra sa...

Vilka toppentjejern du har. En bra deal ni har.

kramar

Josefina sa...

Underbart ! Den hade var't perfekt om det inte hade var't så att maken alltid jobbar längst och barnen tränar jämt.... Så gissar vem som lagar (nästan) all mat hos oss ;-)

Kram

Quila o Ronja sa...

Snacka om bra fördelning. Inte mycket att klaga på där, hihi.
Ha en toppendag
Kram

Anonym sa...

Du har det bra du...nästintill bortskämd! ;)
(det gick bara att kommentera som anomym men det är bara jag, syster, som skriver!)
Kraaaam

Marina sa...

Det måste vara en mycket klok kvinna som har kommit på den reglerna!!
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Vilken lyx!
:-)

Eva sa...

Men åååh, det låter ju helt fantastiskt! Vad bra du har! :-)
Min exmake överraskade ALDRIG med middag, även om han kom hem tidigare. Han kunde inte ens bädda sängen utan gick direkt och lade sig i soffan... Så det är kanske inte så konstigt att det slutade med skilsmässa :-) Men hans nya kvinna är benhård och han vågar inte säga emot där, så nu får han fixa middag jämt.
Själv kommer jag nog fortsätta att vara singel tills jag träffar en mer jämlik man :-)
Kram,
Eva

Anonym sa...

Bara att njuta!

Grattis till ett lyckat koncept.

Kram

Babs sa...

Vilka bra lagar du har satt upp, det låter toppen.
Sv: fästingen spolade jag ned i toaletten.
Kram

Mita sa...

Där har du fått till det kan man säga,gud vad skönt att ha en gubbe som inte har tummen mitt i näven i köket,bra träning för tjejerna också,så dom vet vad som gäller när dom flyttar hemifrån.Då får dom komma hem och serva mamma med maten,hehe....
Kramen till dej!

Majken sa...

helt perfekt :-)

Men du vad bjöd dem på då?

ha en fin dag och du försök att hålla dej hemifrån till halv 5 idag me´:-)
Kram

Anonym sa...

Snyggt jopbbat där vännen, det är ju en härlig känsla att sätta sig vid ett dukat bord o att sen få mat också, wow;)

kramizzzzz

psst. har du sett att du fått ett mail, ajajaj vad jag tjatar;)

hmhm ja idag får jag var anonym, det vill sig inte;)) gunsan;)

Sladdertackan sa...

Vad klok du är!

Therese Skönhetsblogg sa...

Härligt! Skönt att det fungerar i hushållet :) Hos oss lagar vi maten lite som vi vill :P Kram

Madeleine sa...

Hej svejs! I´m back. Vad du har det bra som bara behöver laga mat på dina lediga dagar ;-).
Kram Madde

Anonym sa...

Nu gör jag ett nytt försök att kommentera... det fungerar inte som det borde idag. Så antagligen blir det ett "anonymt" inlägg.

Ja... nu fick du äntligen se hur jag ser ut... hi hi ! Såklart är det mycket roligare när man har en bild framför sig hur sina bloggvänner ser ut.

Tack snälla för dina rara komplimanger om håret. Nackdelen är ju att mitt hår växer som ogräs och det blir fort långt. Därav gjorde det inte så mycket när jag klippte av mitt hår upp till tre dm för en tid sedan. Och jag ser ju på bilderna att det redan har vuxit sedan dess.

Mitt hår är lockigt normalt... men emellanåt så åker plattången fram för att får lite variation så att säga.

Nu ska jag försöka fixa ihop en middag här hemma. Du förstår... här hemma är alla bortskämda med en mamma/fru som alltid gör middagen - varje dag ! Visst, jag tycker om det... men samtidigt skulle jag aldrig någonsin tacka nej om någon gjorde mat till mig också åtminstone ibland. Kanske på söndag... hi hi !

Men det var super bra oskrivna lagar ni kör med där hemma. Tyvärr inget som skulle fungera här hemma för jag är alltid hemma före alla andra.

Regnet ser ut att komma vilket minut som helst så det är bäst att skynda mig att hinna plocka in alla mina saker... sedan är det köket som gäller.

Ha det bäst vännen !

Kram Kram
(från Vanilla)

4U2 sa...

Tycker jag är helt rättvist! :)

Diana sa...

Haha, du är ju lika smart som Batman! Jag har huvudansvaret för matlagningen på vardagar, vi hjälps åt min lediga helg. Batman har ansvaret min jobbhelg (alltså ca 4 dagar på en månad), då är vi oftast bortbjudna eller så blir det hämtmat. Haha!
Men när Batman vill, ja då blir det smarrig mat.

Anonym sa...

Det är en bra lag! Den kör vi på också :)
Kram från ♥ Carina ♥ som har fel på bloggen därav anonym... *j*¤#la skiiit!!

Sussi sa...

Vilken väluppfostrad familj! Det är tur dom gör som du säger. Hur lyckas du med det förresten?? Tror nog det finns många som vill veta knepet ;)

haha du hade rätt i vad ama skulle gissa på. Fast hon spedde ut svaret med två blomsorter till. Vem visste att hon ens kunde två sorter till?? ;)

Kramisar

Afrodite sa...

Ja, vissa har det tydligen hur bra som helst! =) Underbart! Ska inte klaga själv, som har söner som fixar och donar de med...=)
Kram på dig vännen!

Anonym sa...

Det betalar sig när man fixar lite lagar som ALLA följer. Grattis till ett bra jobb! :) Kram

Fnulan sa...

Så är det här med, men jag pluggar hemma, hur räknas det då ;)
Jag är ff chockad över min förlust i din tävling, jag som engagerade hela familjen, hur kundet detta ske... vojne vojne

Malin sa...

Gud vad du är smart!! Kan du inte visa mig, kan jag inte få gå i din lära ;-)
Kram

soffie sa...

men å va bra du har det vilken lyx:)
ha en härlig torsdag imorrn:)

Mia systeryster sa...

Vilken bra regel! Och du har det väldigt bra=D
Kram

Sus sa...

Du har det superbra! Men det gillar jag, det är ett stort mått av kärlek i detta, härligt!
Kraaaam

Doris sa...

Låter som en jämställd familj ;-).
Sköt om dig !
Kram

Ida sa...

Ja det kallas teamwork! Bra jobbat :)

Anonym sa...

Det var ingen dum regel.... den har vi aldrig använt oss av... så dumt.

Kati