fredag 20 maj 2011

Lek. Del 1.

Jag tänkte köra en lek, som vi gjorde, på en fest en gång.
Leken kommer att bestå av tre delar/inlägg.
Svaren ska bli "en krydda".
I slutändan kommer det alltså att bli 12 kryddor.
Jag kommer att dölja kommentarerna så ni inte kan fuska :)
Första rätta svaren vinner äran och en länkning, så klart :)
Så sätt i gång hjärnverksamheten nu! Lycka till!
Vilken krydda är:
1: Inte lika.
2: Kännetecknar elektriker.
3: Manlig fröken ur.
4: Gör laget före matchen.

See You!

31 kommentarer:

Anonym sa...

Börjar med

1: Nejlika
3: Timjan

Återkommer nog med de två övriga!

Anonym sa...

peppar
kram

Babs sa...

Hmm, jag älskar sånt här men jag kan bara två i nuläget, jag ska iväg nu men ska tänka frågorna - återkommer!
Kram

Anonym sa...

1: Nejlika
2: Kanel
3: Timjan
4: Peppar
:-D

Stattinskan sa...

Nä, jag är såååå världsbäst på att vara världssämst på gissninglekar ;-D
Kan du inte köra en enklare variant för oss med bara två hjärnceller?
Gomorron
FÖÖÖÖÖÖRST

Monkan sa...

Mina svar är.
1 Basilika
2 Kanel
3 TimJan
4. peppar

Anonym sa...

Himmel vad kul att få sätta sina små grå i arbete:
Svar:
1. Nejlika
2. Kanel
3. Timjan
4. Peppar!
Ha det gott! Kram

♥ Carina ♥ sa...

Nu har jag stått vid min kryddlåda och "testat" kryddor :)
1.Nejlika
2.Kanel
3.Timjan
4.Peppar

Diana sa...

1:
2: Kan-el
3: Tim-jan
4: Peppar (?)

Haha, jag får nog klura lite på ettan och fyran... :) Slår vad om att Ama har full koll på sånt här.

Babs sa...

Hallå, nu är jag hemma från affären och stod där och kollade in kryddorna, så nu har jag det.
nejlika
kanel
timjan
peppar
Tja och kram!

ansepanse sa...

menar du att varje punkt blir en krydda? i så fall kan jag ingenting :D helt tomt i huvudet är det
ha en fin fredag - kramar

Mita sa...

Jag tror mina hjärnceller har tagit helg redan,haha....
Kramen!

Miruschka sa...

1) Nejlika
2) Kanel
3) Timjan
4) Peppar

Visst är jag duktig!!
Kram♥

Monika Häägg sa...

Ingen aning. Jag är urusel på gissningslekar!

Susanne P sa...

Den kan jag!!!
1. nej-lika
2. kan-el
3. tim-jan
4. peppar

Hahaha! Vad roligt! jag kunde! Jag kunde!! :D
Kram

Kati sa...

På jakt till kryddskåpet....

1. Kan inte...hade de varit lika hade jag svarat enbär.
2. Kanel (denna kom jag på först)
3. Timjan (hehe)
4. Kan inte...tyvärr.

Detta var en rolig lek...trevlig helg!

Kati

Marie-Louise sa...

hahaha jag fattar ingenting :) men jag är glad ändå... Kram

Mona sa...

Jag är sent ute, men svaren kanske är:
1. Nejlika
2. Kanel
3. Timjan
4. Peppar

Eva sa...

Oj... jag har nog druckit för mycket rosévin för att klura ut rätt svar....

Majken sa...

1 NEJLIKA
2 Kanel
3 Timjan
4 Peppar

tack för applåderna :-D

ha en toppenfredag
Kram

Sussi sa...

Men då.. Det är för svårt!!!! Jag är egentligen blondin under mitt halvmörka tonade hår ;)

Kramisar

Semester & Mat sa...

Jag är nog tvungen att passa på denn lek. Tankeverksamheten känns alldeles för seg just nu, så jag kommer väl på dessa svar först när tväligen är avgjord ;)
Men lovar att gå in och svara om jag kommer på något under kvällen.

Ha en fin helg!

Jane sa...

1= Nejlika
2= Kanel
3= Timjan
4= Pepper
Kramar i massor / Jane
Ps.Vi fick torpet tusen tack för peppningen.ds

gunsan sa...

Vilken himlans rolig tävling, ojojoj vad jag gnuggar geniknölarna;)
1.sambal olek
2. kanel
3.......................där gick jag bet, kan man lämna in svaret till nr,3 imorgon om jag kommer på???????
4. peppar

Kramizzzzzz

Fenixmonas sa...

Ingen aning...någon peppar är det ju så jag gissar på Kryddpeppar...kramiz

Bara Jag sa...

Nejlika
Kanel
Timjan
Peppar

Fortsatt trevlig helg!

KRAM!

Josefina sa...

Jag tror jag fångat kryddorna:
1. nejlika
2. kanel
3. timjan
4. salvia (osäker, men tar den..)

Kul lek, den kommer jag att använda ;-)
Återkommer när jag funderat på nästa omgång !

Sus sa...

1.?
2.?
3.TimJan
4. Peppar
Äsch...för grubbla vidare:)
Kul!

Anonym sa...

Kanel så klart! Elektrikern så :D

Marina sa...

sånt här är alltid svårt att motstå!
1. nejlika
2. kanel
3. timjan
4. peppar
(erkänner att just de här hade jag hört förut...som du sa, festlek!)

soffie sa...

1an är nejlika
2an kunde jag ej

3an timjan
4an peppar