lördag 28 maj 2011

Grrrr

Jaha...nu ska det fortsätta att krångla.
Gubben fixade så att jag kunde komma in på min blogg, i går kväll.
Jo...det var ju bra. Men idag kommer jag inte ut på Internet...ja...från min dator,vill säga.
Så nu sitter jag här vid Gubbens dator och knappar på tangenterna.
Gubben jobbar så han kan inte hjälpa mig. Eller kan man få ledig för "vård av frustrerad hustru"?
Eller vård av dator?
Hmm...det måste jag ta reda på ;)
Om det inte går så blir det nog att jag inte kan blogga något först på måndag.
Jag vet!
Det låter jätte tråkigt,men,men...Den som väntar på något gott..vet ni ;)
Hur som helst...mitt i detta elände så hände det faktiskt något roligt i går. Jag fick hem min vinst.
Jag hade nämligen vunnit inne hos Maria.
Så nu blir läsa av innan jag ska ska dra iväg till jobbet.

See You

44 kommentarer:

Majken sa...

Shit vad irriterande när internet strular.. datorer är BRA, men då ska de funka.. ;-)

Jag hoppas du får ording på det så vi får ngr uppdateringar i helgen..

ha en bra lördag!
Kram

Susanne P sa...

Jaha....så du jobbar... ;)
Kram

Susann sa...

God morron!
Nää fy va tråkigt när det krånglar, då borde det finnas ytrymme för vård av frustrerad fru !!
:D
Kram i massor sötis

Anonym sa...

Fy vad jobbigt när det krånglar! Men du kan väl blogga från makens dator tills han har ordnat till så att det funkar hos dig?

Marina sa...

Datorer är som alla andra tekniska prylar - de s k a bara fungera!!! Hoppas allt ordnar sig!

Anonym sa...

En recention kommer väl när du läst boken? Har varit pågång och köpa den flera gånger.

Kati

Diana sa...

Nu har jag ingen som helt koll på blogger men jag har för mig att jag läste nånstans att om du loggar in via din blogg (uppe i högra hörnet) så skulle det fungera som det ska. Men vad vet jag? :)

Anonym sa...

haha vård av frustrerad hustru. ha en bra dag
kram

Helen sa...

Gomorron på dig! Grattis till vinsten, berätt om den är läsvärd är du snäll!

Kramkram

Quila o Ronja sa...

Grattis till vinsten! Alltid kul att vinna. Aldrig roligt med datorkrångel :-(
Ha en bra dag på jobbet
Kram

Susanne P sa...

Testing, testing med gogglekonto...

Susanne P sa...

...och det funkar!!!! Yippie!

Afrodite sa...

MEN vilket strul! Förstår din frustration! Grr!
GRATTIS till vinsten (som lite plåster på såren)!
"Vård av frustrerad hustru"...ja, men det blir ju en helt vanlig "VAFH"...finns inte det??!! =)
Kram på dig vännen och ha en underbar helg (även om den blir bloggfri)!

ansepanse sa...

jäkla datorer, de ska bara fungera, ALLTID
grattis till vinsten, men jag såg inte vad det kunde vara för något
en fin lördag - kramar

Znogge sa...

Grattis till vinsten! Den serien är riktigt bra.

Kram

♥ Sanna ♥ sa...

Här strular det också massor ..kan inte kommentera på vissa bloggar och det är ju så tråkigt:(
KRAM

jessica sa...

Tackar mår lite bättre i dag, grattis föresten =).
kram

Blåklinten sa...

Det verkar som att du fick det att funka i alla fall. Men jag håller med dig, mycket problem har det varit med Blogger, just nu kan man t.ex inte se sina Blogg följare.

Fnulan sa...

Du, du måste uppfostra gubben, ditt internet är viktigare än hans jobb!!

soffie sa...

men guuu va jobbigt när det strular,hoppas det fixar till sej,den där boken vill jag med läsa,grattis till vinst,
kram

maria sa...

vad roligt att boken kom fram <3
men vad tråkigt att blogger strular..har varit strul lite överallt på bloggar på sistonbe...

hoppas du får en bra jobbar helg och att vi hörs snart igen fina du <3

♥ Carina ♥ sa...

Attans vad irriterande! Hopas D hinner hjälpa dig, trots att han jobbar, så du får ordning på skiten...
Kram

Anonym sa...

Nu är det fixat! ;)
/Gubben

Marie-Louise sa...

Den där boken är jättebra, finns fler böcker sen i den serien som är precis lika bra. Kram

Carina Sjölund sa...

Hej vännen!
Nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen :)
Kramen♥

Miruschka sa...

Grattis till vinsten!!
Det är bara skit när dator/internet inte fungerar, jäsiken vad man blir handlingsförlamad.
Hoppas det gick bra att jobba!
Kram♥

Nette sa...

Grattis till vinsten! :-)

Det finns inget som irriterar mer än krånglande datorer/internet/bloggar. Man känner sig alldeles isolerad och ensam när man inte kan uppdatera sig.. ;-)

Ha en skön söndag!

Kram

Jane sa...

GRATTIS till vinsten. Men vad tråkigt det är när sådana saker krånglar...
Kramar i massor finaste du / Jane

Mikey sa...

Hä ä läng sen, men hä gånå aldre bort, ha måle väl satt se såt e kvar.

Ä född på Sollefte sjukhus å väckste opp mellan Prästmon å Hernösann.

Ha en del tå släkta som bo e Sollefte...

-----------------------------------

Bor sen 2008 i Boden och tänker plocka ihop en ord och uttryckslista för översättning mellan rikssvenska och norrländska.

Programmet heter Tolken och är skrivet av en svensk programmerare, översätter hypersnabbt och frågar sen efter de ord och uttryck som inte finns i databasen.

Jag har en klasskompis på FB, han och jag byter ofta ord, för att strula till ne för d'annrern så bruk ve skriv på vårat mål.

mvh Mikey

Babs sa...

Hoppas det fixar till sig med datorn men du har ju trevli läsning under tiden den krånglar.
Kram

cecce sa...

Usch...det är jobbigt när det här med datorerna inte funkar!!! Hoppas det löser sig...
Grattis til dig förresten..lilla mor:-)
Hoppas du får en fin morsdag!

Kram

Sussi sa...

Klart det måste gå att få vård av dator!! ;)
Vad irriterande när det krånglar. Hoppas ni (gubben) får ordning på det tidigare än måndag..

Grattis till vinsten :)

Kramisar

Viktkamp sa...

Vinnaren är dragen, gå in och titta om du vann =) Kram

Paula sa...

Grattis till vinsten!
Ja, usch då, datorer SKA funka! Så det så! Bilen ska ju också funka.
Hoppas att datorn funkar o Blogger också nu. Kramar

Ingrid sa...

Är glad att min dator funkat utan problem idag hade massor bilder att redigera, det har ju varit fest..nu igen..

Sus sa...

Datorstrul är ett eländes elände!
Hoppas det löser sig så du inte fastnar fulltime i boken :)
Kraaaam

Mona sa...

Grattis till vinsten. Vad vann du?
Datorn är som bilen, det ska bara fungera.
Ha de bäst

Helene sa...

Jaha då ses vi imorgon igen då = ))
Hoppas du har haft en härlig helg.
Kram Helene.

Mita sa...

Härligt att vinna en bok,apropå det. Tror jag ska lägga mig och läsa en stund, du har rätt. Bilen och datorn tillhör dom saker som absolut måste funka,annars blir det brytpsyk,hehe...
Kramen!

Semester & Mat sa...

Grattis till vinsten!
Aldrig roligt när datan/internet krånglar, saker som man bara tar för givet att de ska fungera.
Hoppas ni får ordning på sakerna.

Ha en fin måndag!

Anonym sa...

Men är du säker på att det är datorn som jäklas, det kan ju vara blogspot/blogger, där strulas det ju fortfarande.....
kramizzzzz på dig;)
gunsan

Diana sa...

Tjenare! Såg att du kommenterat inne hos Miss Juni. Skulle du vilja göra mig århundradets tjänst? Jag har på senare tid inte kunnat kommentera inne hos henne, vet inte varför får bara att det inte är godkänt.
Vill du vara en ängel och slänga in en kommentar till henne om att jag inte glömt henne?

Doris sa...

Trist när det strular ...
Sköt om dig !
Kram

Afrodite sa...

Hmmm...nu fattar jag inget! Gubben låter meddela att han fixat...och ändå lyser du med din frånvaro...?
Undrar om det är mycket strul i bloggvärlden just nu. Har knappt några kommentarer inne hos mig, men det kanske handlar om nåt helt annat, vem vet...=/
Kram och godmorgon i alla fall! =)