torsdag 19 maj 2011

Charm eller tur?

♫♪♪♪ ♫ ♪  ♫♫ ♪ Jag har en gammal moster,som heter Ingeborg ♪♫ ♫ ♫♪♫  ♫ ♪ ♪

Nä...så heter hon inte. Och speciellt gammal är hon inte heller ;) Men moster...ja...det är hon :)

Min moster ringde till mig i går och frågade om jag kunde skjutsa henne till en lägenhet, som hon hade fått erbjudande att få hyra.
Självklart ställde jag upp.
Och vilket vackert ställe vi hamnade på.
Jag tror både hon och jag blev förälskad i första ögonkastet, då vi såg lägenheten.
Egen uteplats på både fram och baksidan. Egen tvättmaskin och torktumlare. Vattten som utsikt genom rum och köksfönstret.
Ja...lägenheten var perfekt.
Nackdelen var att att min moster har tre månaders uppsägning på sin lägenhet. Och denna lägenhet var tillgänglig från och med  första Juli.
Men med min och min mosters charm så "dealade" vi till oss, så att kontraktet skulle börja gälla från och med september.
Men hon skulle få nycklarna till första Juli.
På så sätt kan hon flytta till den nya lägenheten i Juli. Utan att behöva betala hyran på den, utan betalar bara hyran på den gamla lägenheten.
Jojo...charmen har man kvar  ;)
Eller var det bara tur?

See You!

39 kommentarer:

Miruschka sa...

Eftersom jag känner både dig och din moster, så tror jag absolut att det berodde på charmen;)
Kram♥ och god morgon

Babs sa...

Snyggt charmat och så roligt för moster din.
Kram

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Enbart charm och skicklighet!
Ha en bra dag!
Här regnar det.

Stattinskan sa...

Det är just DET som är kännetecknet för norrland :-)
Gomorron :-)

Majken sa...

Vilken tur att din moster hade med sig charmtrollet Camilla till lägenhetstitten :-) Lägenheten låter kanon... hoppas hon ska trivas där :-)

Ha en finfin dag!
Kram

bokhyllan sa...

Givetvis med charm!
Kram till dig!

Herr Nilssons Fru sa...

Med charm, vänlighet och leénde kommer man långt, oh du fick dom på fall - plask!! Vad gör man inte för sin faster. Verkar vara ett kanonställe, där lär hon trivas, inte varje lägenhet som har sånna lägen o utrustning.

Kramiz Anki

Diana sa...

Ojoj, vilken tur! Det måste vara ett mindre bostadsföretag va? Stora Helsingborgshem är stenhårda, när det gäller allt! Vid en utflytt så hade kontrollanten vita handskar på sig när hon skulle kolla städningen. :)
God morgon!

Anonym sa...

Men vilken röta! Grattis till moster för lägenheten och till dig för din charm :-)

Sladdertackan sa...

Klart att det är charmen! Vad annars! Grattis till mostern!

Susanne P sa...

Nä, nu tror jag att mannen var både blind och döv och ville snabbe bara få iväg er. Två pladdertackor som bara stod och tala och tala! ;)
Hahaha! Det var nog charm ochså!Jag menar: det är ju även MIN moster och DU är min syster så självklart att ni har ett lika charmigt sätt som JAG! ;) ;)
Kraaaaam

♥ Carina ♥ sa...

Tur hade inget med saken att göra! Bara charm på hög nivå :)
Kram

Camillasrum sa...

Det måste ha varit charmen :-) Va roligt för henne att få en sån toppenlägenhet! Ha en härlig torsdag! Kram

Sus sa...

Garanterat charm ch endast charm ;-)
Tur det har man i spel!
Kraaaam

Krönikören sa...

Jag har hört att FN behöver ha flera förhandlare. Något för dig?

Anonym sa...

Ingen tvekan om att ni har den rätta charmen vännen !

Och vad skoj att lägenheten är så jätte fin dessutom.

Kram Kram

ansepanse sa...

:D härlig moster du har med rätta glimten i ögat då
kramar

Diana sa...

Sv: 25 år, ojoj... det ger vuxenpoäng det!

Mita sa...

Hmm...jag misstänker att ni pratade skavsår i öronen på honom,hehe...för jag antar att det var en han eftersom ni charmade till er bra villkor. Men jisses vilken lägenhet det verkar vara,rena drömmen. Till och med jag blir avundsjuk fast på avstånd,
Lycka till för din moster,
Kramiz!

Anonym sa...

Imponerande! Grattis till din moster.

Kram

Anonym sa...

Jag tittar in för att tacka. När jag läste det här inlägget imorse så smetade Ingeborgs-visan sig fast i min hjärna. Så den har jag sjungit på hela dan. Eftersom jag bara kan typ ett par rader på den och är tämligen osäker på melodin så har det väl låtit... sådär OCH enformigt. Så jag - och Anders - tackar för den inspiration detta inlägget gav!
:-D :-D :-D

sv: Jo vädret har verkligen varierat, även här :-)

Kati sa...

Jaha,... så ni är så bra på att charma... hmm... ringer väl en vän när jag behöver hjälp i framtiden.

Gratta din moster för lägenheten.

Kati

Ida sa...

Absolut måste det varit charm!!

Anonym sa...

sv: Jomen jag kunde ju nästan hela visan visade det sig. Fast inte i rätt ordning då...
Och den svajande muffen hade jag helt glömt bort - en sorts censur, tror jag :-D

Miss Juni sa...

Vilken fantastisk charm ni måste ligga inne med!! Grattis!!

soffie sa...

men guuu va bra att ni va så charmiga;)vilken tur hon hade att hon fick den mysiga lägenheten,
kram

Lena sa...

Vilka charmtroll ni måste vara!
Det är inte ofta man hör att de är så snälla när man ska ha en lägenhet.

gunsan sa...

Naturligtvis så var det charmen som var avgörande, kan bara säga, snyggt jobbat;)
kramizzzzz

cecce sa...

Tror absolut att det var din förtjänst! Så klart det var!!
Bra jobbat!

Kramar

Semester & Mat sa...

Vilken bra deal!
Gäller att kunna prata till sig saker ;)

Ha en fin fredag!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

ja, jag har tagit bilden själv. Det är ju det jag gör, fotar mig fram i livet. Just den bilden du kommenterade, är tagen en helt magisk solnedgång vid Hovs Hallar, i sällskap av min bästa vän. det VAR verkligen en magisk stund.

gunsan sa...

SV: puuuhhhhh;)

kramizzzz

Mia systeryster sa...

Klart det var charmen som gjordet;)Härligt för din moster!
Kram

Marina sa...

Med charm kommer man långt, betydligt längre än med tur...

Jane sa...

Klart som sjutton att det var charm....
Vad härligt det lät med ute platserna och vattnet.
Kramar i massor / Jane

Doris sa...

Det var minsann en bra "deal" !
Du måste vara ett riktigt charmtroll ;-).
Kram

Fenixmonas sa...

Helt klart både charm o skicklighet!! Vilken tur att det var en tillmötesgårnde människa!
Här blev det sol men storm! So du kan se i bildspelet från igår så kom vintermössan på! Kramiz

Sussi sa...

Så det är dig man ska ha med sig när det ska dealas alltså. Bara så man vet ;)
Vad skoj att hon blev så förälskad i lägenheten.

Helgkramisar till dig

maria sa...

vilken härlig charm ni har och vad ni lyckas med :)
bravur !

kramar till dig fina