tisdag 24 maj 2011

Husumdagen

I lördags hade vår "håla" vår alldeles egna dag. Husumdagen, kallar vi den för,förstår ni ;)
Som alla andra år, fanns det där lotterier,tävlingar,olika stånd,"loppis" och underhållningar m.m.
Min sångfågel var där och skulle sjunga. Och när det var dax för henne och sjunga, satt den nervösa mamman där med kameran i högsta hugg. Nervös för att sångfågelns röst inte skulle hålla. Sångfågeln var nämligen jätte hes.
Men mamman tyckte det gick jätte bra. Synd bara att ljudet och mikrofonerna inte fungerade så bra, från början. Men sedan gick det bättre.
Det är min dotter som står på den högra sidan.Hon med skinnjackan. Och för er som tror att norrlänningar är tystlåtna kan jag här bevisa motsatsen. Lyssna på min moster som skulle bums prata då jag filmade ;)



Om ni inte kan se min film, kan ni gå in på Sofias blogg och lyssna.

Här får ni lite bilder också, från Husumdagen.



See You

33 kommentarer:

Afrodite sa...

Åh, jisses! Och detta missade jag! Det var ju denna helg jag skulle varit uppe hos dig! Sååå trist! Men, men, det går fler tåg...=)
Får lyssna lite senare, har liksom lite bråttom nu...=)
Kram och godmorgon!

Susanne sa...

Duktiga tjerer men herre gud vad det blåste. Ha en bra dag. Kram

Susanne P sa...

Duktiga tjejer!
Hahaha! Skulle moster ha "tuttar i öronen för blåsten"? Hahaha!
Men det var då ett jäkla spring i bakgrunden ett tag där... :(
Kram

Diana sa...

Vad duktiga tjejerna är! Men stackarna ser ut att frysa massor... haha, jag börjar bli gammal och praktiskt av mig!

Eva sa...

Alltid trevligt med sådana där dagar :-)

Men du, vad SVÅR din lek var! Tack för du berättade svaren iallafall :-) Då fattar jag hur du tänkte.

Ha en fin dag!

Kram,
Eva

Majken sa...

Ja jösses ALLT kan hända när man framträder "LIVE". Synd att alltiallon/ljudkillen inte kollade ljudet INNAN uppträdandet... *skratt*
Din dotter har en vacker beslöjad röst.. är det inte lite Eva Dahlgren över den... :-) Tycker iaf jag.. Bert alias Mickis ;-)

Ha en finfin dag!
Kram

Babs sa...

Så kul att se fast jag skrattar åt alla tokigheter runt omkring, blåsten, killen som hela tiden skulle fixa med mickarna och din moster.
Kram

gunsan sa...

Duktiga flickor, vacker dotter du har vännen;))
Men ujuj vilket jädrans blåsväder det var, faktum är att det inte blåste lika mycket i stan;)

Härlig moster du ahr;)

kramizzzzz

Petra sa...

Underbar dotter!
Kramar

maria sa...

Vilka duktiga tjejer :) och vad roligt med Husumdagen...
Hade aldrig fixat din tävling men rolig var den...

Ha en underbar tisdag :)
Kramar

Kati sa...

Förstår precis att du är en stolt mamma....med rätta!

Ja, hon brås väl på mammas utseende är är mycket vacker.

Sjunger gör hon jättefint... klar stämma, tonsäker och kan hålla sig koncentrerad trots orkanstorm och en virrig ljudkille.

Ha det bra!

Kati

Anonym sa...

Duktigt av dom att klara det så bra i den där blåsten! Och killarna som sprang runt...

Helene sa...

Vilken härlig dag !!
Önskar dig en fin tisdag.
Kram Helene.

Anonym sa...

Aha så var de fel på blogger igen!!

Anonym sa...

Vad fint de sjunger tjejerna..synd de blåste så...vad sa moster..fniss.

Kulig med sånna där dagar när även ungdomarna får visa upp sina talanger.

Oh så är blogger på krigstigen igen o funkar inte med våra profiler utan man måste vara anonym för att få iväg en kommentar...shitt!! Hoppas de rättar till de snart.

Kramiz Anki

Mita sa...

Men så duktiga och coola trots springet och blåsten.Tuttar i öronen,hihi....man måste bara skratta åt mostern...
Kramen på dej!

Stattinskan sa...

Nog är hon en sångfågel med kaliber alltid :-) Synd att det blåste så ...

kaffehörnan sa...

vad söta tjejer och sjunga kan dom med

soffie sa...

guu va duktigt av tjejerna och modigt att sjunga inför publik,va fin hon är,Hoppas du ej blåst bort idag det har jag nästan gjort!
kram

Afrodite sa...

Men VAD står moster och snackar om?! Tuttar?!
Två jätteduktiga tjejer som ser ut att frysa häcken av sig (ursäkta uttrycket) och som om de ska blåsa iväg när som helst. Och jag får hålla med vår syrra om att det "var ett jäkla spring" ett tag! =)
Förstår att du är en stolt morsa! Jag - en stolt "moster"...;)
KRAMIZ

♥ Sanna ♥ sa...

Så himla duktiga !!!
Förstår att du är stolt :)
Synd att det blåste så mkt
Kram vännen

Diana sa...

Sv: En vacker dag så kanske det blir lite chili med... ;)

Malin sa...

Oj, vad vacker hon är din dotter och vad duktiga dom var båda två!
Ser att det inte bara är hos oss det är full storm!
Kram

Tess sa...

Åh så fin dotter du har och så duktiga dom är!
Men fy så det blåste, usch!
Kramar

Lena sa...

Jisses vad det blåser när tjejerna sjunger.
Vad duktiga de är !
Ha de

ansepanse sa...

vad duktiga de var båda två, roligt att höra moster din i bakgrunden
kramar

Anonym sa...

Det gick hur bra som helst! Min vissa mikrofoner är så vindkänsliga tyvärr...

Kram

Bara Jag sa...

Husumdagen är självklar - alla metropoler har en egen dag :-)
Kram!

Margit sa...

MYCKET DUKTIGA tjejer, må jag säga!!! Att hålla sig lugn..trots det som hände runt omkring..blåten som tog "draperierna bakom dem"...Tur att dom inte hade ögon på ryggen!!!
Dom kommer långt med sin sång dom!!
Tack för att vi får lyssna!!!
kram!!!

Mia systeryster sa...

Okey, du har fått mig att inse att norrlänningar INTE är tysta av sig;)
Men vilken söt och duktig dotter su har=D
Kram

Jane sa...

Vad duktiga dom är.
Men oj vad det blåste !!!
Kramar i massor / Jane

curlingmamman sa...

Vilken söt dotter du har och vilken röst!kramis

Miss Juni sa...

Men vilket väder ni har, va? Inga 30 grader där inte!! Det är ju liksom vi vana vid, nu för tiden...

;o)

Och vilka duktiga tjejer!!
Är SÅ imponerad, eftersom jag har en hyfsat jämnårig tjej som tycker ALLT är sååå pinsamt! Kan knappt åka buss själv ens, så skämmigt det är...suck!