fredag 6 maj 2011

Sexig dialekt.

Nu är det bekräfta!
Bevis finns!
Göteborgare och Norrlänningar kan sträcka lite extra på sig. Vi är nämligen innehavare av de mest sexiga dialekterna, enligt en undersökning som gjorts av  en dejtingsajt jordens befolkning.
1. Göteborgska (18 procent)
2. Norrländska (17 procent)
3. Skånska (16 procent)
4. Värmländska (15 procent)
5. Dalmål (9 procent)
6. Gotländska (8 procent)
7. Stockholmska (7 procent)
8. Småländska (5 procent)
9. Västgötska (4 procent)
10. Halländska (1 procent)

Vilken procent sexighet i rösten har du?

See You!

41 kommentarer:

Babs sa...

Håller med om göteborgskan, själv hamnar jag på bara 7 Procent för jag pratar verkligen stockholmska.
Kram

Diana sa...

Hörredu mamdame, nämner man inte topp tre? Antingen bara vinnaren eller topp tre! Fast jag gillar inte dialekter, haha... speciellt inte att höra min egen röst.

Malin sa...

Haha, östgötska kommer nog sist, längst ner, det är så osexigt så det finns inte! Men min röst är självklart skitsexig, fattas bara annat.
Konstigt att gotländska kom så långt ner, DET tycker jag är en charmig dialekt.
Kram

Majken sa...

Tydligen 4% bara... men det märks ju att det var en norrländsk dejtingsajt so gjort denna undersökning :-P

Ha en härlig fredag!
Kram

Mona sa...

Det var ju tur att jag hamnade på nummer 2 då da.
Ha en trevlig helg!!!!! :D

Herr Nilssons Fru sa...

Men vad är Blekingska??
Småländska..haha...men min dialekt är ju en skön blandning mellan dessa två, var får man för röster då?? ((de vet ingen))

Go Fredag!
Kramiz Anki

Tess sa...

Oj då, då kan man inte skryta om att man har en sexig dialekt precis. Jag hamna på plats nummer 7!
Kram

Helene sa...

Håller med Malin däruppe = ))
Östgöta-dialekt är nog inte så sexigt !!
Vi hamnar sist = ))
Ha en mysig fredag.
Kram Helene.

Kati sa...

I am up on the top... göteborskan klingar vackert ur min strupe... uppväxt där och ränderna går inte ur... hur mycket jag än vill.

Nu skall jag sluta "tjöta"...

Trevlig helg!

Kram!Kati

Susann sa...

oj jag är inte ens med, så då kan du tänka dig va illa min dialekt är ;)
Ha en fin dag .
kram kram

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

som norrlänning i Halland...skiljer jag mig ordentligt från den dialektala mängden...

Mita sa...

Jag finns inte heller med,snyft... närkingska är så fult tycker jag trots att jag bor här. Men halvnorrlänning som jag är så kan jag allt ta till det,oops, då känns det genast lättare,hehe...
Japp,idag ska jag öppna paket från Cellbes,och nåde dom om jag inte blir nöjd....
Kramiz!

Anonym sa...

Jag ligger riktigt bra till ;-)

Kram och trevlig helg!

Miruschka sa...

Jag har fått silvermedalj!!
Kram♥

Susanne P sa...

Ops! Same, same but different! Igen!
Kram

Anonym sa...

Jag tror att tryckfelsnisse har varit framme - ettan och tvåan ska byta plats ;-)

Stattinskan sa...

Jag måste ha 35% eftersom jag pratar norrländska med skånsk melodi ;-D

Therese Skönhetsblogg sa...

Tydligen 18 ;D Men känner inte att jag pratar speciellt grov göteborgska :P Kram!

Åsa sa...

Jag tycker allt att Västgötska borde hamnat högre upp! ;)

Oretuscherat sa...

har värländska som känns som en skämmig dialekt. jag gillar dom som pratar norrländksa och göterborska är härligt de med! ;)

ansepanse sa...

hahaha
en fin fredag till dig

Marie-Louise sa...

attans jag hamnade långt ner med min Stockholmska :( fast vem säger att det ska pratas i sängen ;) hihihi Kram vännen

Eva sa...

Ha-ha, jag du jag vet inte. Men jag fick en gång höra att jag hade en "sensuell röst". Men det var typ 20 år sedan. Annars brukar jag mest få höra att jag har en väldigt utpräglad stockholmsdialekt - och det är väl inget jag är stolt över. Skulle gärna vilja prata mer "rikssvenska" utan dialekt.
Tycker göteborska är rätt kul. Och norrlänska kan ju vara charmigt på sitt sätt. Annars var jag väldigt svag för norska förr i tiden :-) Det lät liksom så glatt och positivt på något sätt :-)

Ha en skön helg!

kram,
Eva

jessica sa...

Vad häftigt haha =) men vart är man på listan om man är i Södermanland haha längst ner =) haha.
Hoppas du får en super bra dag. Kram.

♥ Carina ♥ sa...

Åh vad tröttsamt!! Först är det en massa klickande (ca 5 ggr) sedan försvinner kommentaren. Gahhh!!
Jo, det jag sa var att vi norrlänningar kanske knep silvret för att vi inte säger så mycket. (Vilken myt det är egentligen. Vi pratar ju som sjuttsingen)
Kram

lena sa...

Östgötska var inte ens med..Jag är säker på att jag såg samma inlägg hos susanne, annars ser jag i syne..?Det är lite soligt idag..

Monika Häägg sa...

Kan förstå att Halländska hamnar längst ned på listan. Vem vill ha en sådan dialekt? Speciellt den som kommer från Halmstad. Där sväljer vi ned alla "r" i mitten av orden. Korv blir då "kouv". Jag förstår att den dialekten hamnar längst ned!Ju närmare Hallänningarna kommer Göteborg desto bättre blir det!
Kram!

Sus sa...

Jäklar, bara 5 %...då var det inte rösten han föll för :)
Bra eller dåligt?
Kraaaoom

Bara Jag sa...

Jag har sällan tid att läsa bloggar numer, saknar det och vill trots allt önska dig och de dina en trevlig helg!

Det med dialekten har vi ju vetat hela tiden!
Kram!

Mia systeryster sa...

Åh Shit, Stockholmska är ingen höjdare alltså;)
Kram

gunsan sa...

Tjoflöjt, idag märks det tydligt att du har en syster bland bloggarna hihi, men jag skriver som jag skrev hos henne, Stockholmskan ligger inte särskilt högt i kurs, tur att jag flyttade til norrland;)
kramizzzzzz

Viktkamp sa...

4 % ;)

Fenixmonas sa...

Morning! Idag blir det uteliv...solen är här! Kramiz

Miss Juni sa...

Jag tycker oxå det var lite märligt att du hoppade över 3:an... ;o)

Anonym sa...

Ja då får man känna sig lite stolt då... hi hi !

Kram Kram

Sussi sa...

Men.. Uppsalamål finns ju inte med!! ;)
Fast idag så kör jag med en raspig stämma efter gårdagskvällen, vilket vissa kan tycka vara sexigt! :)

Kramisar

Helen sa...

Nånstans mellan 3 och 4.......

HA en go lördag !

Kramkram

Anonym sa...

det måste vara fel på den undersökningen när skåningarna får 16 % :)
kram

Afrodite sa...

HA! Faktiskt bara EN procentenhet under dig! :D Så vi kan vara lite sexiga ihop! Fatta vad sexigt det måste vara att höra oss snacka tillsammans! =)
Kram på dig!

Afrodite sa...

Till Kloppan: Eh, hur menar du nu? Att vi skulle fått ÄNNU mer procent, eller hur...?!

Jessica sa...

Är ju hallänning, men bor så långt norrut i Halland att det inte finns tillstymmelse till "Stefan & Krister" i dialekten. Kungsbacka ligger bara tre mil söder om Göteborg så jag räknar mig till "de sexigas" skara...