lördag 16 juni 2012

Studentfest

Som jag sa tidigare så var jag hos Syrran i går. Hennes yngsta tog som sagt studenten.
Medan studenten själv åkte på flaket på en lastbil runt stan så åkte vi hem till Syrran för att förbereda "mottagningen". (Dundermiddag , skulle jag vilja kalla det.)
När alla var samlade, stod vi på altan och väntade, på att studenten själv skulle komma hem.
Det mullrade till och se där...där kom hon.
Oj...det var visst inte hon ;)
Vi väntade ett tag till. Det mullrade till. och se där...där kom hon.

Oj...det var inte hon nu heller.
Men till slut så mullrade det till igen och....
 ...då kom en lycklig sjungande studenten hem.
Efter många kramar och gratulationer så var det dax för mat.
Och som sagt...vilken mat!
Ja...som ni ser så var det inte bara jag som fotograferade maten ;)
 Rostbiff,kycklingklubbor,potatissallad och frukt i alla dess smaker och former.

Tacopaj,västerbottenpaj, broccoli och ädelostpaj, banan/kyckling/currypaj.
Och tårta.

Så ni kan väl gissa om jag var mätt eller om jag var mätt, då jag kom hem ? ;)

See You!

23 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Men åh sååå mycket gott! Där skulle jag trivas! Eh... jag menar syrran din är ju en trevlig prick. Ja du också, för den delen. Maten skulle ju bara vara en bonus liksom... :)
Vädret är underbart idag. Fåglarna sjöng så vackert på hemvägen. Så ha en skön dag i solen, själv säger jag godnatt!
Kram

Diana sa...

Jösses vad med mat! Och gott såg det också ut att vara. Mums! Förstår att du blev mätt. :)
God morgon!

Aurora sa...

Jag var på två studentuppvaktningar i går. En av dem var en stor fet 'Syriansk fest .Kram

Anonym sa...

Blir till o ta lite promenader för o få bort de där kilona :)

Åse sa...

Åh så mycket härligt på bordet ! Studentfirande speciellt, roligt och lite nostalgi ! Kram

Ama de casa sa...

Oj vad mycket gott! Du fick väl med dig en doggybag hem så du kan njuta hela helgen? :-)

Carina Sjölund sa...

Vilken god mat du blev bjuden på :)
Kanske en extra promenad i dag då *L*

Var till stan en sväng i går, såg dessa glada studenter som tjoade och sjung i lastbilarna :)

Hur glad kommer vi att vara när vi går i pension, när dessa ungdomar är så glada?? vi kanske hyr ett helt flygplan och åker jorden runt *L*

Kramen rara du♥

Västgötskan sa...

Jösses, vad mat! Blev det nåt över? När kan jag komma? ;-))

Kram!

Znogge sa...

Mmmm.... Ser underbart ut! Alltid lika gott och trevligt i studenttider!

Kram

ansepanse sa...

jag tänkte just fråga: orkade ni allt det där :)
kramar

MICKAN¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det där går ju inte av för hackor. Mätt räcker väl inte, proppmätt skulle jag tro :D

Lollo sa...

Gott och trevlig förstår jag..
:-)
Trevlig helg!
kram

Sus sa...

Ha haaa. Jag bara älska dessa bloggfotografer :) Finns INGA som tar sådana foton mer än just bloggare.
Visst är studenttiden härlig!

Kraaaaam

Babs sa...

Så ren och snygg studenten ser ut efter att ha åkt flak, det brukar ju sprutas av både öl och annat på flaken.
Underbart gott allt ser ut.
Kram

Miruschka sa...

Jag gissar att du var mätt;) Blev det en extralång promenad idag tro;))
Kram♥

Mita sa...

Gud så mycket god mat,du behöver väl inget äta i dag kan jag tro,hehe..
Fast det brukar sjunka undan rätt bra om man tar sig en prommisrunda i rask takt. Sen kan man fylla på igen..*L*...
Kramiz♥

Miss Juni sa...

Ojojoj så mycket mat!!

Plockemat gillar jag! Även pajbuffé går hem! ;o)

Och ni har fint väder, ser jag...

Kram!

Freja sa...

Ser ut som en riktigt smaskig studentbuffé!

soffie sa...

grattis till henne å mums va mycket gott ni fick;) va fina bilder på allt jag bleb´v ju hungrig nu ju;)

Susanne P sa...

Tack för all hackning och skivning av div frukter. Nu har jag sparat mina naglar! Dina är ju äkta och gratis! Mina kostade en del... ;)
Kram

Majken sa...

Vilket kalas!!!

kan tänka mig att du är mätt :-)

Ha en fin kvääll!
kram

Micke sa...

Det där ser gött ut och riktigt kul med alla entrér innnan den riktiga. :-)
sv:
Jag har också ett par veckors arbete kvar, men våra kids kan njuta av sin ledighet. :-)

Fenixmonas sa...

Jojo, kan tänka mig att magen stod ut i tio hörn, precis som min har gjort nu i dagarna två...Kramiz