lördag 9 juni 2012

Nära dig...

...heter en bok som fina Joanna Björqvist har skrivit.
Allt sedan boken kommit ut, så har jag velat läsa den. Men att åka på "bibblan" kan vara svårt ibland.
Men för några veckor sedan så tog jag tummen ur... arslet ...stjärten och åkte på biblioteket. Men där hade dom den inte :(
Men bibliotekarien skrev upp min WF vän och bloggvän bokens författare och titel, så skulle hon se om Örnsköldsviks bibliotek kunde köpa in den.
För några dagar sedan fick jag ett sms från Husums bibliotek. I sms:et stod det att boken hade kommit. Jag åkte snabbt dit för att hämta den.
Då berättade bibliotekarien att när jag var där sist och frågade efter boken blev hon så nyfiken på den, så hon läste vad boken handlade om. Hon tyckte boken lät så bra, så hon köpte in den själv till Husums bibliotek.
Vad boken handlar om?
Jo, så här står det på baksidan av boken:
Tryck på bilden så kan du läsa bättre.

Så gissa om jag ska läsa nu eller nu?

See You!

29 kommentarer:

Lollo sa...

åååå börja NU!
En bok i min smak...
Ha det så mysigt i läshörnan
kramen

Stattinskan sa...

Låter som en bok i min smak ... fast jag vill ju helst ha ljudböcker så jag kan göra annat samtidigt ;-D
God morgon från en superpigg tvätterska :-)

Joanna Björkqvist sa...

Åh, vad kul att du ska läsa den nu! Hoppas att du tycker om den! Kul att biblioteket köpte in den - förra veckan sålde jag faktiskt till hela 17 bibblor runt om i landet!

Det kan ju vara lite kul att veta att det är min numera tolvåriga dotter på den ena bilden och min (högst levande) mamma på den andra. Allt det rosa på resten av omslaget är Kungsbackafjorden en vacker novemberdag!

Massor av glada kramar!

Jane sa...

Det där låter ju som en kanon bok.
Sådana där böcker älskar jag.

Sv: Tusen tack för din fina kommentar inne hos mig vännen.

Kramar i massor finaste du / Jane

Anonym sa...

Önskar dig Trevlig läsning! Själv är jag dyslektiker så jag håller mig borta från böcker. Och missar massor... :)
Lördagskram

♥ Carina ♥ sa...

Jag gissar att du ska läsa den och jag gissar att du tycker den är bra ;)
Ha en fin ledig dag!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Härligt.
Den boken vill jag också läsa. Hoppas på att få tid till det snart.
Kram.

Afrodite sa...

Jo, jag gissar att du är inne i ditt läsande i detta nu! :) Boken verkar jättebra!
Tack för samtalet igår och ha en fin dag, oavsett om det blir shopping med tjejerna eller trallbygge med mannen....eller nej, det sista blev ju fel...solning medan mannen bygger ska det va naturligtvis...;)
Kram på dig fina du! ♥

Ama de casa sa...

Hoho? Du är inte här??? Jag gissar att du sitter med näsan i boken, va... :-)
Gomorron!

bokhyllan sa...

Gissar att du sitter och läser ;)

Diana sa...

Ojoj, jag gissar att du kommer läsa den nu! Det lät jättespännande!

Helene sa...

TACK för boktipset = ))
Ha en härlig lördag.
Kram Helene.

ansepanse sa...

du har säkert redan börjat på den :)
Sv: jodå, så många mördarsniglar på en dag, imorse tog jag 34 st på en liten stund bara
kramar

Majken sa...

Hoppas den är lika bra som den verkar :-)

ha en fin dag!
Ktram

Znogge sa...

Låter som en läsvärd bok! Du får avlägga rapport när du är klar.

Kram och trevlig läsning!

Maria sa...

Bra idé med bibblan där - klart att vi ska se till att alla bibblor i vårt avlånga land ska köpa in Joannas bok. Jag ska kolla med min när jag har återhämtat mig!

Kram

Virre sa...

Yes! den ska jag ju absolut läsa! Tackar för tipset!

Mita sa...

Vilken härlig bok, finns den ute att köpa eller är det bibblan som gäller?
Är du som jag när du läser en bra bok,förlorad för omvärlden?
Kramen♥

Carina Sjölund sa...

VA, ska du läsa??? men solen skiner ju!
Klart du kan ju läsa och sola samtidigt :)
Tack för boktipset!
Kramen på dig♥

soffie sa...

va skoj att läsa :)det är ju perfekt att sola å läsa samtidigt,det gör jag jämt då solen är framme, det verkar va en bra bok, kram å tack för boktips

Maria sa...

Den låter bra och det tipset tar jag tacksamt emot nu när jag har semester om 3 veckor :)

Kramar på dig fina du <3

Freja sa...

Den låter spännande, du får recensera den sen så jag får höra hur den var!

Sus sa...

Hallåååå!!
Jasså...du sitter och läser!
Knack knack!

Den boken verkar himla bra :)

Kraaaam

Micke sa...

Jag är också väldigt nyiken på Joannas bok!
sv:
Ja, jag hoppas också på bra väder nästa vecka när det är sonens tur.

trollmor sa...

Så härligt med en bok. Den måste jag nog söka efter på min bibbla med. Det är verkligen helt underbart att försvinna i en boks värld. Börjar jag så har jag svårt att slita mig. kram

Stattinskan sa...

Gomorron sömntuta??? Hehe

Joanna Björkqvist sa...

Boken går att köpa på Adlibris och på Bokus och även via förlagets hemsida:

http://ordvandan.se/

Kul att så många verkar intresserade! :)

Kram!

Miss Juni sa...

På fråga A gissar jag ja, på fråga B...

Du får recensera den se´n! Lät spännande!!

Cissi sa...

Berätta gärna hur boken var sen, kul med boktips :)