måndag 18 juni 2012

Fundering

Som ni kanske minns var det inte allt för länge sedan jag köpte mig ett par springpromenadskor. I mars för att vara exakt.
Nu har dom blivit så nötta, så tyget på insidan av skon har gått sönder.

Hur kan det komma sig?
Jag har funderat lite på det här och kommit fram till 5 olika orsaker på hur och varför skon har gått sönder.
1. Jag har gått alldeles för mycket.
2. Jag har gått för fort.
3. Jag har gått för våldsamt.
4. Jag har för lång stortånagel på högra foten.
5. Dålig kvalité på skon.
Vilket orsak tror ni?
Eller har ni andra idéer ? ;)
För...Visst ska väl en sko hålla mer än tre månader. Eller?

See You!

40 kommentarer:

Disa E sa...

Det är # 5 !!!
3 månader ska dom hålla och sen lite mer.

Kram och ha en fin Måndag.

trollmor sa...

jag tror du har nött dom väl.
Fast nog borde dom hålla bättre.
Kolla med butiken vad dom tycker du ha gjort !
Kram

Miruschka sa...

Jag tror ABSOLUT att det är en av de tre första alternativen, för du kämpar ju som en galning;)!
Kram♥

Anonym sa...

Verkar vara dåligt kvalitet. De ska tåla mer än bara tre månader.
Gå och visa om du har kvittot kvar.
Ha en fin dag!

Maria sa...

Jag tror det är en kombination av alla 5! Reklamera!!

Joanna Björkqvist sa...

Jag tror att det är husmusen som varit där och smågnagt lite...

Men det behöver du inte berätta när du går tillbaka till butiken redan idag och reklamerar skon. ;)

Kram!

PS. Tusen tack för dina värmande ord om min bok hos mig - så glad jag blir. Hoppas på att höra mer när du läst ut den! <3

Diana sa...

Jag tror att du har övermotionerat, hög tid att dra ner på det nu! :)
God morgon!

Lollo sa...

Tror på nr 1 och 5
/hadé
kram

Carina Sjölund sa...

Det var en dålig sko, må jag säga!
Du kanske måste motionera mindre, ta semester vett ja :)
Kramen på dig♥

cecce sa...

Absolut ska den hålla längre. Vet inte vad du köpt för sko, men...gå och klaga!!:-)

Kramar!

Znogge sa...

Ja, de ska den! En bra sko tål att användas ordentligt men går inte sönder så snabbt. Klaga i butiken!

Kram

Livet sa...

oj

hur mycket har du gått egentligen ???

annars är det ett måndags exemplar du fått

Ama de casa sa...

Man ska inte sitta och krafsa i skon med fingrarna när man ligger och tittar på film i soffan!
:-)

ansepanse sa...

dålig kvalité helt enkelt, för även om du varit flitig ska skor hålla längre än så :)
kramar

♥ Carina ♥ sa...

Reklamera skon för nog ska den hålla längre än så (t.o.m. för en elitidrottare) :)

Sv: Myggorna behöver inte kunna läsa. Det är en bild! ;)
Kram

Bara Sara sa...

Kombination tror jag! Leta upp kvittot och reklamera!

Herr Nilssons Fru sa...

Dålig kvalité på skon och för lång stotå:) Nä men nog borde skor hålla längre än så, de är ju liksom till för de endamål du använt dem till.

Kramiz

Åse sa...

Säger som alla andra reklamera de ska vara längre än så !

Fru Venus sa...

Klart dom ska hålla längre - gå tillbaka! Jag har springskor som hållit i över tio år. Kan visserligen bero på att jag använt dom 2 ggr, för tio år sedan.....;-)

Cissi sa...

Oavsett orsak hade jag nog faktiskt gått tillbaka med dom efter så kort tid :)

Babs sa...

Kvalitén verkar vara dålig!
Kram

Semester & Mat sa...

Du bör ju ta dig ett snack med butiken som sålde dem, tre månader är ju ingenting. Lycka till!

Sus sa...

Ja - jo visst tusan ska de hålla längre...oavsett tånaglar ;) Har du nu kvottot kvar??? Tänk på konsumentköpslagen - klaga för reklamation och nya säkrare skodon!!

Kraaaaaam

messan sa...

Mina har gått sönder med...tror vi gått för mycket:)
Kramisar

Johanna sa...

Det kommer att komma bilder när jag kommit i ordning!

Susanne P sa...

Jag gissar på att du har köpt alldelens för små skor OCH att du har för långa tånaglar! ;)
kram

Afrodite sa...

Amen klipp tånaglarna för guds skull!!! :D Moahahaha!

Maud sa...

En klockren 4:a!! Eller?? =)

Sussi sa...

Du har ju varit hur duktig som helst och varit ute och gått så självklart har du nött ut dom! :)
Kanske lång tånagel med ;)
Men du får se det från den ljusa sidan. Nu får du shoppa!!

Kramisar

Susanne sa...

Du har sprungit ditt allra snabbaste ;)
Kramen

Västgötskan sa...

Nr 5, med ett litet inslag av nr 4 kanske (?) ;-)

Gå tillbaka med dem! Du får ett par nya på garantin! :-)

Maria sa...

Men vilka dåliga skor eller var det naglarna eller allt i en underbar mix :)

Kramar vännen <3

soffie6 sa...

men guuu va dåligt gå tillbaka till affären å visa dem har du tur får du nya, för en sko ska väl hålla mer tid, kramen

Majken sa...

Klart de borde hålla för mer än tre månader... absolut... Gå till affären & ta med dem.. DE kanske är ett "måndags exemplar"

Kram

Micke sa...

Alternativ 5!
sv:
Hoppas din midsommar blir bra trots arbetet. :-)

Fenixmonas sa...

Oavsett vad du gjort vid normal användning så borde de ju hålla längre än tre månader! Dålog kvalité! Kramiz

dianasdrömmar sa...

Måste vara det sistnämda ;) kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Inte för att jag betvivlar din intensitet men jag tippar på dålig kvalité. Så synd :(
Kram.

Anonym sa...

Helt klart är det att du gått så mycket :)

♥ Sanna ♥ sa...

Hmm dålig kvalite skulle jag säga !!
mer än 3 månader bör den hålla!!
Hoppas allt är bra sötis
KRAM