tisdag 26 juni 2012

Final Countdown

Ja...jag tycker faktiskt att jag kan börja att räkna ner nu. Räkna dagarna till min efterlängtade semester, menar jag så klart.
I övermorgon, torsdag, klockan 12.30 är det precis 2 veckor kvar. 14 dagar!!
Idag, tisdag, är det alltså 16 dagar kvar till min semester.
Men om man bara räknar arbetsdagar, blir det ju ännu mindre. Ja, då blir det ju bara 11 dagar kvar.
Alltså om 11 arbetsdagar, går jag på semester. 6 underbara veckor ska jag vara ledig. 6 veckor!!! Och det ska bli såååå underbart.
Tänk er...alltså om 2 veckor...då få jag inte bara semester...nä...då får jag äntligen få träffa underbara Afrodite igen.
Så se upp Skåne! Om 2 veckor kommer jag! :)
Jag som inte tycker om att räkna. Siffror är bland det värsta jag vet. Men det här....dom här siffrorna gillar jag :)

See You

42 kommentarer:

Disa E sa...

Jo, ibland får man siffrorna att funka precis som man vill.
Hoppas du i alla fall får fina dagar tills du får åka till Skåne.
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Fina siffror och finare blir dom för var dag som går :)
Vårt Skånebesök toklängtar jag till!!
Godmorgon!

Aurora sa...

En del av mina siffror har ett minustecken framför sig. Men den 8 juli åker även jag till Skåne. Kram

Miss Juni sa...

Då hoppas jag vädergudarna hinner göra nå´t drastiskt för såhär kan vi ju inte visa upp vårt landskap när "vi" får finbesök!!
För säkerhets skull hade jag packat med gummistövlarna och sydvästen! ;o)

SEX VECKORS SEMESTER!!! Huuur känns det?? Det låter i alla fall heeelt underbart!!!
3 veckor ska jag ha. Tjoho.
Och så en vecka lite senare. I mitten av augusti.
Men...6 veckor...suck...

♥ Sanna ♥ sa...

Åhh vad mysigt med 6 v semester !!! Då hinner du slappna av ordentligt !!!
Ta hand om dog nu och hoppasvädret blir bättre under dagen ;)
Kram
Sen får du allt komma och hälsa på mig också ;)

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, det är siffror att älska! Härlig nedräkning.
Kram.

Sus sa...

Så himlans bra! Då vet jag! Vet när sommaren kommer till skåne! Om två veckor!
Yeahhaaa............

Joanna Björkqvist sa...

Vad härligt med sex veckors semester! Låter som en dröm! Hoppas att du hinner njuta lite av sommaren innan dess också!

Kram!

Miruschka sa...

De där siffrorna såg helt OK ut;)
Kram♥

Marina sa...

Härligt med siffror som krymper för varje dag - i alla fall när man vill att dom ska göra det!

Lollo sa...

Håller med dig om att räkenskaper inte är såå spännande..
men siffrorna innan semester är rätt så lätta och söta!
kram

Ama de casa sa...

Vad underbart det låter... Tänk den som ändå fick semester nån gång...
;-)

Livet sa...

men det är Tisdag idag

6 veckors ledig, jag är extremt avundsjuk och välkommen till Skåne ;-)

Diana sa...

Men idag är det ju tisdag och inte onsdag...
Skåne ser fram emot ditt besök!

Västgötskan sa...

Haha! Du längtar inte till semestern va....? ;-)))

Kram!

Diana sa...

Sv: Nu ser det rätt ut! :)

syren sa...

Vad härligt med sex veckors semester. Välkommen till Skåne! kram

Mita sa...

Vad härligt, såna siffror kan man verkligen gilla,annars tycker även jag inte värst mycket om alla dessa siffror..
Kramiz♥

Åse sa...

Härligt med sådan nedräkning ! Välkommen till Skåne hoppas vi kan bjuda på sol och värme !

ansepanse sa...

ja, vissa siffror och visst räknande tycker man bättre om än annat :)
låter bra med bara 11 arbetsdagar kvar
kramar

Carina Sjölund sa...

Förstår att du har nedräkning, säg någon som inte har det?? :)
Kul att ni snart får åka till Skåneland. Men du som vill ha sol, för där verkar den inte finnas :)
Kramen på dig♥

Znogge sa...

Jepp, ta solen med dig för här går det väldigt trögt på den fronten!

Kram och välkommen hit när det blir så dags!

Mona sa...

Jag har oxå nedräkning, men jag har 2 dagar mera att jobba än du. :(
Ha de gött

Micke sa...

8 arbetsdagar kvar har jag, men sen "bara" 4 veckors semester. :-)
Kul att du kommer till Skåne, vi får se till att ordna en bloggträff då. :-)
sv:
Maria tackar! :-) Ja, det känns myucket lättare senm jag väl tagit detta beslut. Mycket grubblande som tyngt tillvaron innan jag väl kom fram till beslutet.

Freja sa...

Ohh, så härligt att kunna räkna ner... Jag har drygt 3 och en halv vecka kvar, men jag räknar ner ändå ;-) Sen har jag fem underbara veckor!

bokhyllan sa...

Semester snart alltså. Härligt!

Sommarkram

LillaTuss sa...

Omöjligt att inte gilla siffror av det här slaget :)

Babs sa...

Härliga siffror det där och lätt att räkna ned.
Kram

Susanne sa...

Då kommer solen får vi hoppas =)

Afrodite sa...

OCH GISSA OM JAG GILLAR DE DÄR SIFFRORNA DÅ??!! Japp, detta krävde sitt Caps-Lock! :D Jag längtar och väntar, väntar och längtar! Men kom då nångång! :D
Kram finaste du! ♥

Sussi sa...

Och jag har bara.. nu ska vi se här, 1 2 3..38 dagar kvar! Vill du byta? ;)

Kramisar

Fenixmonas sa...

Nerräkning mot något trevligt är härligt! Jag har satt in nerräknare i mina bloggar nu...igen! Kramiz

Susanne sa...

Härligt med semester. Ja har semester om knappt 2veckor det ska bli skönt synd bara att inte maken också har semester som jag har. Ha en jätte skön dag. Kram

dianasdrömmar sa...

Härligt, har också nedräkning :) om 2,5 veckor är det nästan 6 veckors semester..kram Diana

messan sa...

Härliga siffror som säger att snart är det dags igen:). Skåne är ju så fint:)!
Kramar

Ingrid sa...

Härligt ord det där semester!! Här är jag ju redan "ledig" men vill få lite undersökningar till gjorda innan jag kan pusta ut och få semesterkänslan..

Semester & Mat sa...

Har börjat på räkna ner jag också, men har ett störningsmoment.
Skulle egentligen på börjat semestern om 1,5vecka men får vänta tre veckor och två dagar. För jag har tagit på mig onsdag och torsdag natt om tre veckor, men innan det är jag ju långledig på 1,5 vecka. SÅ det går egentligen ingen nöd på mig :)

RackarTuss sa...

Halloj!

Hos mig är det sommarlov som gäller och jag njuter av att bara vara :)

Kram

Maud sa...

Här har man bara två DAGAR kvar till semestern! =)

Susanne P sa...

Oj, vad du kan räkna!
Jag har en ekvation i morgondagens inlägg också, fast inte lika roligt!
Och nu är det inte länge kvar tills vi ska ut och flyga....det är det enda jag gruvar mej för. Annars så är det bara en lång längtan och väntan.
Kram

Mia systeryster sa...

Jag tror att Afrodite längtar lika mycket efter er som ni efter henne;)
Kram

Majken sa...

Jag tycker du ska göra en nedräkningskalender.. ja som en adventskalender ungefär... :-)

Ha en fin dag :-)
Kram