torsdag 21 juni 2012

Nära dig

Nu har jag läst ut boken "Nära dig" som goa Joanna Björkqvist skrivit.
Jag må vara bra på mycket, men att berätta vad jag tycker om en bok, har jag svårt för. Så någon kritiker blir jag inte då jag blir stor ;)
Visst kan jag berätta att en bok är spännande, rolig, lättläst, svårläst, läsvärd eller inte läsvärd.
Men mer ingående är jag dålig på.
Men om boken "Nära dig" kan jag säga, att den är definitivt är läsvärd. En bok som jag verkligen tog till mig till mitt hjärta.
En berättelse som skulle kunna hända i verkligheten. Så många saker i boken som är sååå sanna. Man kände igen sig i boken. Man och man....jag kände mig då igen mig mycket i boken. Trots att det var länge sedan barnen var små, så kände jag igen mycket av Sagas tankar, rädsla och oro.
Som sagt...någon kritiker blir jag aldrig. Så jag säger kort och gott läs "Nära dig" av Joanna Björkqvist!!!

See You!

27 kommentarer:

Marina sa...

boken ligger här och väntar på att bli läst!

♥ Carina ♥ sa...

Jo den ska jag läsa men jag har en hel drös med böcker som ligger och väntar :)
Kram

cecce sa...

Då ska jag försöka läsa den då! Ska försöka hinna läsa lite i sommar!

Kramar!!

Mita sa...

Jag blir banne mig nyfiken på den boken,kanske läge att beställa den.Jag är ju sån där att jag vill ha böckerna i bokhyllan så man kan läsa om dom sen...
Kramen och ha en fin dag♥

Znogge sa...

Tack för tipset. Jag ska kolla upp och se om den finns på min bibbla!

Kram

Carina Sjölund sa...

Stackare som måste jobba *L*
Jag ska tänka på dig när jag äter grillad fläskfile, och dricker ett glas rött, eller två *Blink*
Trevlig midsommar rara du♥

Ama de casa sa...

Tack för tipset :-)

Anonym sa...

hmm men nått mer kanske vore bra o berätta vad handlar den om dinosaurier som jagar små barn eller är det en skildring av förälderns liv ... :)

Diana sa...

Kul när man hittar en bok som man verkligen gillar!

Helene sa...

Tack för boktipset !!
Önskar dig och familjen en GLAD MIDSOMMAR !!
Kram Helene.

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag håller på att läsa den nu... eller försöker läsa snarare. Har liksom ingen tid för skönlitterärt just nu.
Kram.

♥ Carina ♥ sa...

Sv: Haha, jag fattar vinken om liljekonvaljerna :)
Glad midsommar!

Herr Nilssons Fru sa...

Glad Midsommar kära Du.

Kramiz

Monika Häägg sa...

Alltid bra med boktips! Den här hade jag inte hört talas om.
Önskar dig en trevlig midsommar!

Bara Sara sa...

Tack för tipset!' det går åt en del böcker om sommaren- helst pocket!

Freja sa...

Bra med tips, jag hoppas hinna läsa MASSOR i sommar... Fast det tror jag varje sommar, det brukar inte alltid bli så...

ansepanse sa...

jag ska försöka hinna med den :)
kramar

Semester & Mat sa...

Ska lägga titeln på minnet :)

Trevlig sommar!

Livet sa...

Jag är mer deckar typen

Glad midsommar

Sus sa...

Ja jaaaaa...jag vill börja läsa bra böcker igen!! Jag ska nog börja med ditt boktips, det är tryggt och bra!
Precis som din lära om att T J Ä N A pengar på rea. Jag Älskar det! Tack!! ;)))

Kraam

soffie sa...

tack för boktips:) ha en underbar midsommar:)

Babs sa...

Okey, får väl ta och läsa den i hängmattan i skuggan under häggen.
Kram

Mia systeryster sa...

Tack för tipset:)
Önskar dig en härlig midsommar!
Kram

Unknown sa...

Visst är den jättebra! Jag vann ju boken av Joanna och läste den i julas och nu väntar jag bara på uppföljaren!

Hoppas ni får en härlig, solig midsommar!

Kram

Fnulan sa...

Du kunde ju!!

Fenixmonas sa...

Tack för boktipset!
Önskar dig en riktigt fin midsommarafton! Kramiz

Joanna Björkqvist sa...

Så hektiskt igår att jag först nu ser dessa fina och härliga ord! Tack så jättemycket - så glad jag blir!!!!

Underbart att du kände igen dig, för det var lite min tanke att Saga är lite som vi alla är - fast aningen mer skruvad kanske!

Stor och glad midsommarkram!!!