lördag 25 juni 2011

Väder prognoser

Å, jag blir så arg på mig själv som sitter och tittar på väderprognoser som visar vad vi ska få för väder,dom kommande två veckorna. Ena stunden blir jag glad. Andra stunden blir jag besviken.
Som ni alla vet ska Afrodite komma på besök,den 1-5Juli. Ja..då vill man liksom veta vad det blir för väder, så man kan planera lite,vad vi ska göra.
Men dom där väderprognoserna ändras ju för varje dag.
Inte ens varje dag..nä...om man går in och tittar flera gånger varje dag ,så har dom ändrat hur många gånger som helst.
Jag menar...varför gör dom väderprognoser för två veckor om dom inte egentligen inte vet vad det ska bli för väder?
Och varför tittar jag på den, då jag vet att det aldrig stämmer?

Nä...jag får ta en dag i taget och se,helt enkelt Vi lär nog få roligt vare sig det regnar eller om vi får sol :)

See You

23 kommentarer:

Helen sa...

Gomorron på dig!

Ja vädret är oförutsägbart, men vi har tur vi i södern för de röde grannarna brukar ha rätt i sina prognoser......

Nu ska jag titta på 4:an och se om det blir bättre eller sämre än för en timme sedan!

hA en finfin midsommarsdag!
Kram

Afrodite sa...

Men åhhh, så irriterande när man inte kan planera! Men du, jag tror oxå att vi får roligt oavsett väder! Ska bli så kul att träffas så jag tror att det kvittar om det spöregnar. (Fast, då får jag ju inte se...den där stranden...vad den nu hette...) Åh, som jag längtar!!! =)
Kram och godmorgon!

♥ Carina ♥ sa...

Det är ju inte ens säkert att slå upp ögonen på morgonen och se vad det blir för väder. För det kan ju ändras under dagen... :)
Just nu är det fint i alla fall, hoppas det håller i sig.
Kram

Afrodite sa...

Sv: Salusand var det ja! =) Japp, 6 LÅNGA dagar kvar! =)
Ha det så trevligt ikväll, tjejer! Och som jag sa till Carina - spar lite krut tills nästa fredag! ;)
Kramen

Diana sa...

Det är bara att hon packar regnkläder och myggmedel! ;)
God morgon!

♥ Sanna ♥ sa...

Vad kul !!!
Att träffa bloggvän hoppas du får en underbar vecka trots väder...
Ta hand om dig vännen
KRAM

Sussi sa...

Ja visst är man lite dum. Man kan inte låta bli att titta även fast man vet att det bara är ett lotteri när det gäller så lång tid framåt. Är helt övertygad om att ni kommer få det hur bra som helst oavsett väder :)

Sv. Har nog insett att man hamnat på ett rätt så bra ställe ändå. Dessutom fick jag en bonus på 2200 kr den här månaden :)
Men slita får man göra också..

Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg

Kramisar

Babs sa...

Den vädersidan som jag har tycker jag alltid visar rätt + att den är väldigt lokal. Sen kan man ju följa regnet i två dygn framåt och det brukar alltid stämma.
www.klart.se/
Kram

Carina Sjölund sa...

Roligt att få bloggvänner på besök :)
Du kan väl titta ut i kväll när du är hos dina vänner och vinka till mig? :)
Ha en fin dag!
Kramen på dig♥

Huskatt sa...

SMHI gissar lika bra som som jag gör..dvs, inte alls :D
Man kan alltid hoppas på solsken !

Kati sa...

Bara det finns sol i sinnet... så brukar det gå bra!

Kati

Majken sa...

Det finns inget dåligt väder... det finns bara dåliga kläder... ;-)

Ha en fortsatt fin midsommardag!
Kram

Sus sa...

Nej säj den väderprognos som stämmer :(
Här i södern är Danskarnas skåneväder betydligt pålitligare än SMHI...undrar varför?
Vädret överskuggar väldigt lite vid en trevlig träff :-)
Kraaam

maria sa...

Typiskt vanligt när det gäller väderprognoser...inte att lita på..bara sitt sunda förnuft när det gäller att planera oavsett väder :)

Hoppas ni har en toppenkul kväll med jag vet vem :)
Kram

Anonym sa...

Ni kommer att få det toppenbra, oavsett väder!

Hmmm... Om ni förstår varandras språk då... Vet du att dom säger NYpotatis för FÄRSKpotatis och potatis heter inte ens så.
Men bjud henne på osstkrokar så blir allt bra :-D

Ha en fortsatt fin midsommarhelg!
Kram

Miss Juni sa...

Väder blir det, det är det enda man är garanterad!! ;o)

Eva sa...

Ja regnar det så kan man ju alltid städa... Det har jag gjort i dag. Ja, halva dagen iallafall :-)

Mia systeryster sa...

Ni kommer få det urkul med eller utan bra väder.Du har väl tak över huvudet där du bor va;)Så det spelar ingen roll. lla ni roliga människor under samma tak eller ute nånstans!!
Kram

Fnulan sa...

Man kan lika gärna spela tärning med moln på en sida, regn på en annan osv
tror det ger samma utslag ;)

gunsan sa...

Gaaaah, dessa prognoser litar jag inte på för 5 öre, bara på mig själv;))

Men till Salusand kan man fara fast det är molnigt o ruggigt......det gjorde vi när det var the Surfing-day", Wille hackade tänder o jag var inlindad i fleecetröjor, men kul hade vi;)
kramizzzzz

cecce sa...

Vädergudarna rår vi inte på. Tyvärr:-( Är dock säker på att ni kommer få riktigt kul i alla fall!!
Vad roligt att ni ska ses! Är det första gången??

Hoppas du haft en fin midsommar!!

Kramar

marie sa...

Ja, daet är kul att träffas i "riktiga livet" Konstigt att det känns som man känner varandra fast man inte gör det..... Jag tror ni får hur trevligt som helst vare sej solen skiner eller om det regnar....Fast det är klart att man alltid vill ha fint väder...

Må så gott. Solig kram från mej.

Anonym sa...

Ja det här med väderprognoserna stämmer ju inte alls...

Ta bara nu under helgen där dom lovat massor med regn hela Midsommarhelgen och vi hade garderat oss för en Midsommar inomhus.

Visst det kom regn... en timma. Men sedan har vi haft strålande sol och en värme på upp mot 25 grader... jag klagar absolut inte denna gången. Men tänk om det varit tvärt om.

Kram Kram