måndag 20 juni 2011

Lokalt

Meteorlogerna brukar prata om lokala regnskurar. Men igår var det lokal blåhimmel.
Vaknade på söndagsmorgonen och tittade ut. Japp,solsken!
På med bikinin och lade mig i solstolen. Såg då att det såg väldigt mörkt ut, mot stan.  Två och en halv mil söderut.


Jag var då tvungen att ringa min syster och frågade om hon också låg och solade.
Men det kan jag säga...det gjorde hon inte. I stan var det mulet.
Och som sagt..hos oss var det sol på klarblå himmel.
När det är mulet ska man visst rensa i källaren. För det skulle hon visst göra. Likaså Afrodite.
Men eftersom jag varken har en källare eller dåligt väder, så fortsatte jag med det jag är bäst på. Att sola :)
Det jag såg på hela dagen var detta:

Eller rättare sagt...jag såg så här:


För man ser ju inget då man solar. Eller hur? :)

Idag, däremot, skulle jag ha haft en källare ;)

See You

30 kommentarer:

Majken sa...

Jag skulle behövt den där källaren igår... Idag verkar det lite mer hoppfullt faktiskt :-)

När vi är i stugan, den ligger vid kusten så kan man ofta se hur det är grått/regnar runt omkring... men just vår vik ligger tydligen lite extra skyddad.. Javisst det regnar där oxå.. men inte lika ofta... Vi känner ngr som har stuga ca 10min ifrån oss med bil. Där är det ofta sämre väder.. vi kallar det stället för TRÄSKET.. hahaha ja jag vet att det var elakt ;-)

Du får göra ngt annat kul på din mulna semesterdag.. kanske shoppa?

Ha en bra dag!
Kram

Susanne sa...

Lyllos, hemma på min gata var det ihållande regn hela lååånga dagen

bokhyllan sa...

Tur att du inte har en källare. Iväg och shoppa något riktigt fint och onyttigt istället.
Det är mycket bättre och mycket roligare. Jag lovar! :)
Sommar-kram.

Millan sa...

Här lyser solen idag! Men när det är mulet ska man inte sortera o städa utan se på film!

Marina sa...

Låter som typiskt svenskt sommarväder: sol/regn/kyla/värme...och allt annat som hör svenska sommaren till...

Helene sa...

Ha ha...Ja här spöregna det hela dagen igår...
Sola var längesen jag gjorde nu = /
Men den kommer väl snart igen hoppas jag...Solen alltså = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Anonym sa...

Lokala solar är bättre än lokala skurar :-)

Lycka till med källarbygget idag då :-D

Znogge sa...

Den där himlen skulle jag verkligen vilja se! För någon källare har jag inte. Men däremot ett förråd som lämnar en del att önska. Fast nej, inte i dag!

Ha en fin måndag!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Samma här. Ingen källare, vad gör man då alltså en dag som denna?
Det kanske går att röja nån annanstans.... borde kanske testa ;)
Kram

Sus sa...

Skitväder kallar jag dagens väder.
Jag har ju inte heller någon källare...men ett stökigt förråd, attan också ;)
Kraaaam

Carina Sjölund sa...

Här har vi en stor källare, om du är göralös kom hit och röj vet ja :)
Kramen på dig♥

Mita sa...

Du kan få komma hit också och röja i källaren,jag bjuder på mat,hehe...
Idag har vi en del solglimtar faktiskt så jag tänkte ta vara på dom.
Kramen på dig!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

jag var så snäll så jag lämnade solen hos dig nu när du gått på semester...jag är på jobbet idag och här regnar det, vilket kvittar mig fullständigt, nere i arkivet ser jag ändå ingen himmel. Fortsätt njuta av lediga dagar!
Kram

Diana sa...

Haha! Hur länge är det roligt att sola? Du kommer ju snart se ut som en kolbit. :)

Babs sa...

Idag skiner solen här och igår regnade det.
Du får städa i garderoben eller nåt i stället.
Kram

Sladdertackan sa...

Jag har inte solat på flera dagar, men jag avstår nog från källare i alla fall. Det går bra med en god bok också.

Miss Juni sa...

Jag har inte heller källare, men idag hade det VERKLIGEN behövts här oxå! SOM det kan regna!!

Monika Häägg sa...

Du är skojig du Camilla!
Så då var gårdagen svart och dagen är grå?

Anonym sa...

Vet du... här hos mig har vi värsta regnet på evigheter. Regnet bara öser ner oavbrutet och det är minsann inte skoj.

Fast jag har varit ute och shoppat istället för att fördriva bort lite tid. Visar senare vad jag köpt.

Ha det bäst vännen !

Kram Kram

Viktkamp sa...

Härligt att ha sån fint väder =) Jag saknar det nu! Kram

Afrodite sa...

Men gums! Ta dig hem till mig! Jag har FLER källarutrymmen som behöver rensas och röjas! =) Be my guest! =) Å andra sidan, om jag hade haft den där blå himlen med "den svarta utsikten" hade jag gjort precis som du - solat HELA dagen! =)
Kram på dig och hoppas att vädergudarna är med dig i morron, det är du värd! ♥

Miruschka sa...

När jag är hemma har jag aldrig tålamod att ligga platt och sola, tänker bara på allt som borde göras inne. Irriterande!!!
Kram♥

Åsa sa...

Vi hade också soligt igår, fast jag bor 2,5 mil söderut. Måste ha varit lokala moln över stan bara...=)

ansepanse sa...

jag har källare men har ändå inte brytt mig om den varken igår eller idag :)
kramar

soffie sa...

men å va härligt du hade det i din solstol:)
här hos mej hade vi riktigt svenskt väder,spöregn,mulet å sen sol å så började det om igen;)
kramen å tack för din goa kommentar idag jag blev bara så upprörd att nån skriver så till mej,men jag ska göra som ni alla sa skita i det, det ger bäst effekt,
kram

maria sa...

Ha ha ha du är för härlig :)
låna grannens källare nästa gång :)
vad brun du kommer bli nu av allt solande :)

må så gott !
kram

Micke sa...

Hahaha Härligt! :-)
sv:
Ja, det är semester om 3 veckor och gissa om jag LÄNGTAR!!!!???

gunsan sa...

Vad lustigt, ja det är verkligen lokalt, vi var ju ute vid Salusand igår och där var det baske mig ingen blå himmel, den var liksom tjockt vitmelerad;))
kramizzzz

Fnulan sa...

Gud så skönt!!!! NJUT!

Sussi sa...

Jag har inte heller någon källare så jag fick jobba istället när det var molnigt. I och för sig få jag jobba även om solen skiner! Jag tycker man borde få dispans och får vara ledig när det är fint väder! ;)

Kramisar