söndag 19 juni 2011

Paj

Nä...det är inget som är paj.Trasigt,alltså. Nä.. det blev en paj..till efterrätt igår :)

Jag har rabarber ute på gården. Men jag gör aldrig sällan något gott av dom.
Jag har sagt åt grannen, att hon får ta hur mycket rabarber som hon vill,från vår gård.
Men,som sagt... igår fick jag för mig att göra en rabarber och jordgubbs paj till efterrätt.



Och det må jag säga..det var inte sista gången jag gjorde den.
Lätt att göra och hur god som helst.

Så hädanefter tror jag minsann att jag ska ha mina rabarber för mig själv ;)

See You

39 kommentarer:

Miruschka sa...

Ja, visst är det gott??
Gjorde en för några veckor sedan, till och med Saga åt av den.
Ha en fin söndag!
Kram♥

Stattinskan sa...

Haha, då får ni kanske slåss om dem :-)
Ha en underbar dag fina Camilla!

bokhyllan sa...

Lätt som en plätt och gott!
Har du det bra på din semester?
=)
Sommarkram.

Marina sa...

Det är jättegott och väldigt enkelt att göra, ändå har jag ett bestämt minne att den där rabarbern som stod i vår trädgård blev till ett antal pajer precis i början av sommaren...sen lyckades den alltid bli ett totalt vildvuxet kaos!

Semester & Mat sa...

Rabarberpaj är ju hur gott som helst ju, riktigt somrigt.
Funderar på att göra en till midsommar.

Ha en fin dag!

Babs sa...

Mmm. älskar rabarberpaj, ser gott ut.
Kram

Anonym sa...

Mmmm... Gott! Du är väldigt huslig du - när du vill :-)

jessica sa...

Nej fy vad gott det ser ut, jösses vad sugen man blir när man ser allt gott =).
Ja svindyrt, visst vi var ju 7 pers, varav 5 barn, men jösses 800 spänn!!

ja det lär ju inte hända varge helg =).
Kram

Znogge sa...

Hade jag bott närmre hade jag lagt rabarber på dem annars! Finns väl inte mycket som är godare...

Kram

Afrodite sa...

Åh, vad gott! Just kombon rabarber-jordgubbar är helt sagolik! =) Japp, lägg rabarber på dina egna rabarber i fortsättningen! =)
Kram på dig vännen! ♥

Micke sa...

MUMS för paj!!! :-P

Afrodite sa...

Sv: *avis* !!! Sola lite för mig med! =)

ansepanse sa...

då får du säga till grannen att nu är det stopp med nallandet :D
jag har också rabarber och har som jag skrivit om förut det i frukostgröten
kramar

Carina Sjölund sa...

Kan du inte skicka en bit? :)
Eller kanske göra en till mig, eftersom du har SEMESTER ditt lilla troll :))
Ha en fin dag!
Kramen♥

Diana sa...

Hallå, jag vill ha en länk din copycat! ;)
Jag tipsade om rabarber- och jordgubbspaj för lääänge sedan!

Susanne sa...

Har inga egna rabarber, men när jag kommer över ett parti brukar jag göra rabarbersaft (mumsfilibaba).

Susanne sa...

Har inga egna rabarber, men när jag kommer över ett parti brukar jag göra rabarbersaft (mumsfilibaba).

Lena sa...

Oh, så gott med rababer!
Det var evigheter jag gjorde någon.
Förr gjorde jag ofta pajer av olika slag men nu har liksom latmasken tagit överhand...

Sus sa...

Mmmm, gott!
Har inga egna rabarber men ändå några i kylen i väntan på pajen...kanske senare.
Kraaaam

cecce sa...

Mums!! Det är det godaste jag vet:-)
Rabarberpaj!! Jag hade inte gett bort mina rabarber:-)

Hoppas du njuter av din semester.
Det gör jag!!

Kramar

Sussi sa...

Till och med jag klarar av rabarberpaj. Fast vi har inte så många rabarber på tomten. Jag planterade förra året men dom har inte växt till sig tillräckligt än. Den som väntar på nåt gott.. ;)
Din paj såg supergod ut.

Kramisar

Majken sa...

mumsfillibabba... rabarberpaj är smaskens... jag brukar göra den som vanlig smulpaj, men ibland oxå som knäcktäcke.. det söta gifter sig väl med de syrliga rabarberna...

Ha en fortsatt fin söndag!
'Kram

Therese Skönhetsblogg sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....!! Behöver jag säga mer? ;) Kram

♥ Carina ♥ sa...

Rabarberpaj är smaskens. Blev det nåt över? :)
Kram

Ma sa...

Rabarber är gott. Paj låter ännu godare. Själv har jag just njut av cheescake med rabarber...

Diana sa...

Sv: Det är nog lite skamligt att kalla detta en jordgubbsrätt... men det är ett måste att äta det minst en gång om året!

Jane sa...

Ååååhhh! Vad gott det låter...
Kramar i massor finaste du / Jane

Herr Nilssons Fru sa...

Mmmmmm...de e underbart gott!!

Kramiz

soffie sa...

mums det är gottmed rabarberpaj ,då är det sommar på riktigt:)

Mia systeryster sa...

Det är jätegott om man blandar dom med jordgubbar, annars är jag inte så jätteförtjust i rabarber!!
Kram

Susanne P sa...

Jaha ja!? Vad är det för sätt? Att lägga ut en sån frestande bild på en gokaka utan recept! Nä, nu vill vi ha receptet, tack så mycket!!!
;) ;) ;)
Kraaaaam!

Mita sa...

Mina rabarber försvann när jag la igen trädgårdslandet. Jag får gå över till grannen och knycka lite,gott att blanda rabarber med jordgubbar. Ibland gör jag rabarber o jordgubbskräm,jädrigt smaskigt.
Kramiz!

Bara Jag sa...

Klart du borde lägga rabarber på rabarberna själv! Gläder mig till att få MYCKET rabarber så att jag kan koka saft!

KRAM!

gunsan sa...

Ohhh vad gott, det är den godaste pajen jag vet;))
kramizzzz

Anonym sa...

Jäklar vad gott - snålvattnet börjar rinna ..... Kram

Fenixmonas sa...

Så gott! Jag gör inte ofta pajer, men nu fick du det att vattnas i munnen! Kramiz

Ingrid sa...

testar om det går att kommentera idag.... mumsigt värre med paj!!! Om man skulle ta och göra en imorgon?!

Miss Juni sa...

Ååå, vad jag blev sugen på rabarberpaj nu, bara för det!! & sambon som har röjt ner allt med stora röjarmaskinen i helgen...fy på honom!!

Anonym sa...

Du hann minsann före mig... att baka rabarberpajen med jordgubbar...

Ja hade jag bara bott närmare dig så hade jag utan tvekan hittat på en orsak för att hälsa på dig för att förhoppningsvis hinna smaka av denna underbart goda paj du gjorde. Fast risken var nog att den skulle hinna ätas upp av er innan jag hade tagi mig ner hela långa vägen till dig... hi hi !

Kram Kram