tisdag 21 juni 2011

Magbesök

I går fick jag besök av en mage. Babymage,vill säga. Ja...magens ägarinna följde också med ;)
Hon är en av mina äldsta vänner. Vi träffades på mitt dåvarande jobb. Då var hon bara 16 år gammal och jag var 20år. Vi firar alltså 22 år som vänner i år
Vi har stöttat varandra i vått och i torrt.Vi har gråtit och vi har skrattat tillsammans. Ja...Herre Gud som vi har skrattat.
Och nu ska hon ha barn. Det är svårt att beskriva hur lycklig jag är för hennes skull. Men om jag säger att jag är nog lika glad som henne, då kanske ni förstår hur glad jag är.

Om det blir en tjej eller kille...det får vi se om någon månad :)

See You

35 kommentarer:

bokhyllan sa...

Godmorgon. Fina vänner är det bästa!
Kram.

Afrodite sa...

Underbart! =) Finns inget så vackert som en mamma-mage och en gravid kvinna! =)
Härligt med såna vänner oxå!
Du...idag smäller det! =) Vi ska nog höras sen...;)
Kramelikram!

Znogge sa...

Härligt med så lång och fin vänskap. Du får återkomma med vad det blir.

Kram och god morgon!

Diana sa...

Vilken söt liten mage! Skoj med gamla vänner och att vänskapen håller i så många år.

Stattinskan sa...

Jag älskade att vara gravid - även om jag svällde upp och såg ut som en lagårdsdörr ;-D
Sicken nätt liten mage ;-)
Gomorron

Sladdertackan sa...

Det är något visst med en gravid mage. Skönhet och liv.

Helen sa...

Du har varit flitig! Synd på solandet, men den kommer var så säker. Ni hade iaf tur med middagen och kubbspelet!

Härligt med sådan vänskap, är det första barnet för henne?

en finfin dag önskas oavsett väder!

Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Mysigt...god vänskap o så en liten babis. Undrar kanske blir du också sugen på en liten igen...?

Ha en skön dag...semesterdag.

Kramiz Anki

Marina sa...

Härligt med riktig vänskap, den där när man kan varandra utan och innan och det inte finns några hemligheter kvar!

Semester & Mat sa...

Det är så fint med gravida och deras magar, man ser hur de strålar på ett helt annat vis.
För att inte tänka hur mkt de strålar om dem när barnet är fött.

Ha en fin dag!

♥ Carina ♥ sa...

Vilken fin liten mage!
Jag är så glad för hennes skull, att hon nu ska få bli mamma.
Hon kommer att bli en toppenmamma!
Kram

Anonym sa...

Vilken fin bäbismage, och vilken fin vänskap :-)

Majken sa...

härligt med "riktiga vänner" De växer inte på träd så de ska man värna om.. Spännande för er att se om det blir en kille eller tjej...

Önskar dej en finfin dag!
Kram

Afrodite sa...

BOKAT OCH KLART! =) Den 1 juli kommer jag och hälsar på! =)
Puss & Kram

Miruschka sa...

Det är så fint med dessa magar, även om man själv kände sig stor och otymplig!
Kram♥

ansepanse sa...

vad roligt :) då förstår jag att du är glad
kramar

Ma sa...

Söt mage. Då visar det sig om det blir en kille eller tjej senare i sommar...

Sus sa...

Underbart!
Det finns inget som gör en så glad :D som en fin graviditet och en söt bebybo-mage.
Kraaam

Mita sa...

Vad härligt med sån govänskap som håller genom åren,
Förstår att ni båda gläds och har mycket att prata om,är det hennes första barn?
Tänk när man är gravid så kan man gå och puta med magen utan att skämmas och verkligen låta den få ta plats,*ler*...
Kramen på dej!

Carina Sjölund sa...

Gammal vänskap ska man vara rädd om! Jag har min goa vän kvar sen vi var 6 år gammal. Det är så roligt :)
Vilken söt mage.
Ha en fin dag!
Kramen♥

Anonym sa...

Tack Camilla!!! Love you!!/Magen

Marie-Louise sa...

Vad spännande :) Kram

soffie sa...

men åå va vacker mage,Vilken härlig vänskap ni har.spännande att se vad det blir!
kramen

Nette sa...

Låter härligt, både kompisen och magen! :-)
Kram

Sussi sa...

Vad skoj både för dig och din vän. Jag tänker vara tuff nog och gissa. Jag tror det blir en kille. Du kan säga till när den lille killen tittar ut. För att jag ska ha fel är inte ett alternativ ;)

Kramisar

Mia systeryster sa...

Sån vänskap ska man vara rädd om=D
Mysigt att få följa en graviditet, när dina barn är stora=D
Kram

Anonym sa...

Vilken härlig mage - men den är inte stor för att vara så långt gången..... Kram

jessica sa...

Barnmagar är så fina, hoppas allt går bra med hennes baby =).
Jag har också en sån vän, som jag känt i över 20 år, härligt att ha en som så nära vän =).
Hoppas du får en bra dag i morgon. Jessica

gunsan sa...

Vilken härlig mage, det är nåt speciellt, jag får sånt där lyckorus;))

Kramizzzz

Fenixmonas sa...

Så fint med babymagar! Kramiz

Stattinskan sa...

Gomorron Camilla - du!, glöm inte att visa Afrodite landskapets vackraste stad - Sollefteå ;-D
Kramar

Susanne sa...

Härligt att vänskapen ligger i det brukar ofta försvinna med åren. Mysig mage! Ha en jätte bra dag. Kram

Micke sa...

Härligt! :-)
sv:
Tackar och tack detsamma! :-)
Ja, det är lite läskigt med arga getingar...

Eva sa...

Söt mage! Får mig att minnas när jag väntade barn, det var en härlig tid :-)

Anonym sa...

Vilket trevligt besök du hade !

Kram Kram