måndag 13 juni 2011

Klassresa

Jag kan säga det nu, att jag är glad att jag inte följde med på niornas klassresa. Dom åkte på Kristi himmelsfärdsdagen och kom hem på lördagen. Jag skulle egentligen ha följt med, men eftersom jag jobbade den helgen så tackade jag nej till resan och stannade hemma i stället. Och lika bra var väl det.
Det man inte vet, mår man inte dåligt av,sägs det ju. Och det kan jag intyga att det stämmer.
Jag fick se bilder från klassresan. Och det var ingen lek.
Tänk er om jag följt med på resan. Tänk er om jag fått sett min dotter här uppe. Då hade jag tagit henne i örat åkt hem med henne direkt. Utegångsförbud i flera år dagar ;)
Snacka om panik.


Men roligt hade dom. Och det var väl huvudsaken.
Nä..huvudsaken var att dom kom hem levande.
Och det gjorde dom ju :)

Fyra arbetsdagar kvar :)

See You!

38 kommentarer:

Diana sa...

Jikes, det var högt! Du vet att som klassmamma hade du varit tvingad att hänga med upp va? Hehe.
God morgon!

Diana sa...

Tvåa!

Diana sa...

Och bronsplats!

pillan sa...

hahaha där har jag varit för många år sen på en konferans ... oj vad läskigt det var ..

Och nu har solen kommit hit
Gomöra

Marina sa...

Såhär lite på avstånd ser det i alla fall jättehäftigt ut!

jessica sa...

Oj det där ser läskigt ut haha jag hade nog bara skrikit hehe =) Ha en bra måndag. =)

Stattinskan sa...

Haha, när barnen var små så sa jag att de gärna fick klättra i träd och gunga högt ... bara jag slapp se det ... huvva!

Helene sa...

Ibland är det bättre att inget se eller veta = ))
Ha en härlig och solig dag.
Kram Helene.

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

jag har nu funnit ännu en anledning att vara tacksam att det är ca 89 år sen jag gick ur 9:an...

Znogge sa...

Jag hade svimmat på studs och inte varit till någon hjälp alls!

Kram

Anonym sa...

Ojojoj... Det såg vääääldans högt och osäkert ut.
Tur att det gick bra i alla fall, och att du slapp se det :-)

Carina Sjölund sa...

Där har jag inte hängt i allafall vill jag bara säga!!!
Kramen på dig♥

Miruschka sa...

HUR i hela världen kan man vilja göra livsfarliga saker???
Men å andra sidan har de väl inte vett nog att vara rädda;)
Kram♥

marie sa...

Ja, vilken tur atta dom kom hem levande och glada!
INGEN arbetsdag kvar...SEMESTER!!!
hasta la vista!
kram

♥ Carina ♥ sa...

Nä, du skulle varit med så du fått prova du med :)

Startknappen på min bärbara har ballat ur, gahh!!, så jag sitter vid U:s dator. Själv ligger han och sover efter att ha jobbat natt. Tänk att dom alltid jobbar när man behöver dom som mest!
Kram på dig!

Elvira Eriksson sa...

Hej!
Jag har frågestund just nu på min blogg och om du vill kan du ställa några frågor! Tack i förhand och ha en bra dag!:)

ansepanse sa...

en del saker är bäst att inte ha vetskap om :)
kramar

Anonym sa...

Jag är nog inte heller den som frivilligt skulle våga utsätta mig för detta. Men jag är helt övertygad om att det är både jätte skoj och är ett riktigt äventyr på hög höjd.

Ha en jätte bra start på veckan vännen !

Kram Kram

Fina Frun sa...

..gäller att inte var höjdrädd där!

Kram/Fina Frun

Mita sa...

Fy farao säger jag bara,tänk om det hänt nånting,huvvaligen..stå nedanför och titta hade jag aldrig pallat med,
Nåja,hem kom dom med livet i behåll i alla fall,hehe....
Kramen på dej!

Mona sa...

Jag hade aldrig klarat det där. Det är inte bara jag som är hönsmamma då da. Det var ju roligt att läsa.
Kram

Marie-Louise sa...

Ja fy ibland är det tur man inte vet allt ens barn gör :)Såg lite smått läskigt ut det där. Kram

Majken sa...

ojojoj höghöjdsträning ;-)
Fast det hade varit kul med en bild på dej däruppe... då kanske maken tagit dej i örat och hotat med utegångsförbud? :-P

Ha en toppenmåndag!
Kram

Helen sa...

Så nedräkningen har börjat.....

Det där hade jag gärna varit med på, ser riktigt sköjigt ut!

Självklart viktigt att ingen kom till skada!

Solskenskramar
Helen

Kati sa...

Aldrig, aldrig, aldrig i hela livet att någon skulle få upp mig där... ja, det vore väl under pistolhot i såfall.


Tacksamt att de kom hem levande!

Här hägrar kärlkrampen bara jag ser bilden....

Kati

bokhyllan sa...

Vilket äventyr för dom!

Susanne P sa...

Äsch, det ser ut att vara en baggis! *host, host* (säger jag som inte ens kan stå på en stol utan att det hirar i magen!)
Tack goa du för "huggen".
Kram

Sus sa...

JAG vore också mer än glad över att slippa en sån klassresa!
Kunde nog hanterat supande bättre :)))
Kraaam

Monika Häägg sa...

Det där hade jag inte vågat titta på! Tur du inte var med!

Millan sa...

Herregud vad högt!!!

Susanne P sa...

Sv. klart att jag pallade två kvällar på raken! På lördagen kom jag i säng kl.3! Upp kl.06.45!
"Vad sa du nuuuu daaaaa?!" ;D
Kram

soffie sa...

wow va häftig grej men jag skulle nog aldrig våga det själv,
hur många veckor ska du va ledig?
åååå va härligt med nedräkning jag har 7 så du får njuta några dagar före mej;)
kram

Sussi sa...

Ja, det där såg ju... ehhh... spännande ut! Jag hade ALDRIG gjort det där. Det är ju skithögt ju!!

Kramisar

gunsan sa...

Men huuuur i hela friden törs dom, snacka om att ha balansen kvar;)
kramizzzz

Anonym sa...

Verkar ha varit en klassresa kombinerat med utmaning!

Kram

Fenixmonas sa...

Oj, det var en HÖJDARklassresa! Jag hade nog dött av hjärtslag om jag fått sett mina ungar där...ibland är det lika bra att inte se! Kramiz

Semester & Mat sa...

Det där såg högt ut...
Men de hade säkert roligt ;)

Ha en fin dag!

Jennifer :) sa...

vill du veta en sak... när jag stod där ville sanna att jag skulle skynda på lite men jag fick panik och krampade fast mig runt trädet sedan började en ännu långsammare väg tillbaka till starten (jag gav upp..)

men senare på kvällen gjorde jag HELA höghöjdsbanan! :D