tisdag 7 juni 2011

En himmelsk dag.

I går, på självaste nationaldagen var både Gubben jag och ungdomarna lediga. Vi tänkte göra... ingenting.
Men så fick vi ett ryck och vi kom på att vi skulle åka in till Ö-vik för att besöka "Örnexpo",vårens största mässa i Norrland.
Och det ångrar jag inte en sekund på, att vi gjorde. För det blev en himmelsk dag.
Vädret var perfekt och det var lite folk på mässan.


Ingen trängsel och lagom varmt. Ja...både inomhus och utomhus.
Och som ni vet... när man går på mässor, så köper man ju bara saker som är det absolut nödvändigast ;)
Så hem kom jag med tunnbröd,strumpor,godis och en jätte god honung.

Men nu till det absoluta himmelska.
Men först måste jag berätta att det kostar 300 kronor att åka med.
Ni kan sätta in pengarna på kontonummer: 123,456,78-9 ;)
Håll i hatten för nu åker vi!



Eftersom ni inte fick vara med på upp och nedstigningen så nöjer jag med att ni sätter in 200 kronor ;)

Och jag såg en kändis också. Så nu kan jag skriva upp ännu ett namn på min "kändislista".
Vem det var, får ni se i morgon :)
Japp...en cliffhanger :)

Sju arbetsdagar kvar :)

See You!

26 kommentarer:

Sus sa...

Jag säger bara Häftigt men hu så högt...min svindel fick ny näring.
Kraaaam

Aurora sa...

TAck för trippen. Den där honungen måste vara god. kram

Stattinskan sa...

Men gud så häftigt!
Gomorron

bokhyllan sa...

Cooooolt!
=)

Eva sa...

Oj, häftigt! :-)

Du, jag kan säga att jag är himla svag för alla sorters marknader. Åker gärna runt på sånt och "fyndar" :-)

Bara 7 dagar kvar?! :-o Lyllo dig!

Diana sa...

Coolt att åka helikopter! Precis när filmen började trodde jag att du skrek (motorn låter)... haha, stackars dina passagerare om tänkte jag.

Susanne sa...

Men vilken härlig dag det blev iallafall. Ha en jätte bra dag. Kram

Susanne P sa...

Är du gövet männisch?!
Åkte DU helikopter, i det där blåsvädret???
Såg du att jag vinkade till dej?
Jo, jag stog där och målade huset och såg flygningarna och jag vinkade så glatt till er! ;)
Kram

Mita sa...

Modigt att åka helikopter,men vilken häftig utsikt. Visst kommer men hem med diverse "nyttiga" prylar från mässor,det ingår liksom,hehe...honungen verkar spännande. Den köper jag direkt om jag hittar sån,
Kramen på dej!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

jag lovade ju att ta med fint väder från Halmstad när jag åkte upp... jag befinner mig ca 11 mil söder om dig just nu, i södra Ångermanland.
Må gott!

Monika Häägg sa...

Mässan, jo tack men den där turen med örnexpo hade jag nog inte klarat av. Höjdskräck! Tur att jag satt på stolen här och inte var med!

Carina Sjölund sa...

Jag har 18 dagar kvar till semestern! Inte illa det heller :)
Örnexpo hoppade jag över!
Krame på dig♥

♥ Carina ♥ sa...

Men guuuud vad ni håller på där i sänghalmen!
Knulldeluxe... jo jag tackar ja! Vilken reklamfilm!
Ja det började så innan ni åkte helikopter, hihi.
Jag gissar att det var "#%&%"#¤&# ni såg igår (jag krypterar för att inte avslöja) H*n är född samma dag som mig tror jag. Fast inte samma år kanske...
Kram kram

Kati sa...

TA..... vänta.... hulk,hulk... japp, tillbaks... oj, vänta... yr... hua vad det snurrar... mamma mia... är vi nere snart.... jag kysser marken och säger...TACK för trippen!

Kati

PS. Du har riktig ruter i dig... modiga kvinna!

Ja, nu räknar vi ned.. du lite snabbare än jag... men det närmar sig en härlig semester...Jippi!

Anonym sa...

Nu är jag äntligen tillbaka i bloggvärlden igen !

Du förstår Camilla, jag har pysslat med så mycket annat skoj att jag har inte hunnit med att fixa några egna inlägg och ännu sämre med tid har jag haft för att besöka andra bloggar. Men jag tackar så mycket för dina kommentarer hos mig under tiden. Och faktiskt... jag har shoppat mycket... hi hi ! (du frågade om jag fortfarande shoppade med tanke på mitt inlägg om shopping som låg kvar där en halv evighet)

Men vilken otrolig dag ni hade igår med besök på Örnexpo där du handlade med dig jätte skojiga saker och gottis. Honungen är nog jätte smaskig kan jag tänka mig.

Jag förstår att flygturen var en riktig höjdare för er allihopa. Wow säger jag då !

Ha det bäst Camilla !

Kram Kram

Margit sa...

Nu har vi varit uppe..i "dina hemtrakter" igen...elelr farit lite runt...Nordmaling, Vännäs, Vännsby och Trehörningen Tavelsjö...
Vilken storm det var "däruppe"...och vinten och tomben som blåste vattnet på sjön cca 100 meter högt...
NU ser det ut att bli oväder här, åska och regns förmodligen. Vi har "väntat" på det hela dagen..enligt prognosen på yr.no....
Kram!!!

Viktkamp sa...

spännande, vem har du sett tro? ;) Kram

maria sa...

ooooo vilken resa, skulle banga för jag har sån höjdskräck...

vilket äventyr ni gjorde :)
cliffhanger...ser fram emot det..

kramar söta du <3

ansepanse sa...

alltså!! jag skulle ALDRIG sätta mig i en helikopter, var det inte läbbigt
kram

soffie sa...

men guu va häftigt!å kul!jag åkte helikopter för en massa år sen å jag gilalde det!!
kram

gunsan sa...

Häftig åktur;)

Jag vet vem du har sett,,,, trala la la lala;))
kramizzzzzzz

Majken sa...

Häääärligt att vara lediga tillsammans... Jag märker att du verkligen höll i pengarna och bara köpte det nödvändigaste ;-)

Hoppas du får en god natts sömn!
kram

Marie-Louise sa...

Honungen lät mycket spännande :) Kram

Rita sa...

sv: Visst är den!

Skit, va otäckt...jag är bara sååå höjdrädd, skulle aldrig frivilligt sätta mig i en sån där helikopeter (eller vad det nu är :))
Kram på dig!

Miss Juni sa...

Kul! Jag har oxå åkt helikopter, men det var bra längese´n!
Tack för åkturen! ;o)
Kram!

Therese Skönhetsblogg sa...

Wow! Har alltid velat åka det :) Ser gott ut det ni handlade också! Kram