torsdag 9 juni 2011

Sommar,sol och snart semester.

Ja,nu fick vi vår efterlängtade sommar. Med sol och värme.
Och blommor.
I går kväll plockade jag och yngsta dottern  liljekonvaljer.

Så nu doftar det gott i huset, vill jag lova.
Och Gubben och jag har planterat blommor, krukor till höger, krukor till vänster, amplar på höjden och amplar på tvären.
Ja..lite här och lite där,faktiskt.

Till och med mina Änglatrumpeter har fått komma ut.


Visst är det underbart?
Ja,både med sommar och med blommor.
Man blir liksom så glad.
Sedan att jag bara har fem arbetsdagar kvar till semestern...ja,vad säger man. Är man glad eller är man glad? :)

See You!

35 kommentarer:

Stattinskan sa...

Åh, Liljekonvaljer ... men du tvättade väl händerna ordentligt efteråt (dom är väl giftiga?)
Vi har kvavväder idag igen - man har nästan svårt att andas :-/
Gomorron :-D

bokhyllan sa...

Ja, jag tror du är glad.
=)
Dina änglatrumpeter ser ut att trivas.

Ha det fint, kära du. Kram.

Kati sa...

Ûberglad...tror jag... hmm... hur många dagar har jag kvar?... låt se...nio dagar... oxå glad faktiskt.

Kram

Kati

PS. Härligt med blommor... jag hade glömt att vattna i balyran... höll på att ta dö på mina.

Diana sa...

Grattis till sommaren! Ni har nog snott vår, här är det regn och kvavt till tusen men den jäkla åskan håller sig borta nu när den behövs.
Kul med planteringar! Jag läste i Allers att Änglatrumpeter älskar att få en rejälv dos med klorin när man vattnar, kan du inte testa? ;)

God morgon!

Majken sa...

åhhhh liljekonvaljer....
Förstår att du är glad över sommarvärmen och över att änglatrumpeterna äntligen fått komma ut :-)

Snart semester... Händer det ngt extra roligt då?
Ha en härlig dag!

Kram

Babs sa...

Å ja visst är det en härlig tid fast några liljekonvaljer har jag inte hittat. Jag känner doften av din bukett.
Kram

Helen sa...

Egentligen skulle man flytta med våren norrut hela vägen upp.....här blommade liljenkonvaljerna för 3 veckor sedan. Nu är det liljor och iris!

Ha en fin dag!
KRam

Anonym sa...

Fina lavendlar där :-)

Fem dagar? Ojojoj... Nu är det nääääära!
:-)

Marina sa...

När liljekonvaljerna blommar - då är det sommar!!
Kan väl inte skryta med några större blomsterplanteringar...närmare bestämt inga alls, blomkrukan på bordet kanske inte räknas...men nästa sommar, då...

Fina Frun sa...

Äääälskar liljekonvaljer! Ha en fin-fin semester :)

ansepanse sa...

jag tror att du är superglad helt enkelt :)
visst är det fint och roligt med ögonfröjd, vackra blommor blir man glad av
fast vet du, här störtregnar det just nu
kramar

Therese Skönhetsblogg sa...

Guud så fina bilder!! Ser helt fantastiskt ut att bo bland allt detta :)
Härligt med semester snart också. Kram

Mita sa...

Doftar underbart sommrigt med Liljekonvaljer. Fina blomster ni planterat,nu gäller det bara att komma ihåg vattningen,om den inte sköts automatiskt uppifrån,hehe...
Härligt att ni också fått sommarvärmen.
Men jag måste pusta och klaga lite,det är sååååå fuktig kvalmig luft.Det gillas inte,
Snart,snart,snart,ledigt....
Kramen på dej!

Millan sa...

Älskar liljekonvaljer!! Ha en fin dag!

Carina Sjölund sa...

Vackra blommor och doftar helt underbart :)
Hörde du att den riktiga sommarvärmen kommer i mitten på Juli :)
Kramen på dig♥

Sus sa...

Vad fint! Vad sommrigt!
Snyft, jag ligger så efter dels pg.av... det é mycke nu och denna jäkla förkylningen.
Men i nästa vecka...dååå :)
Kraaaam

cecce sa...

Vad härligt för dig att du snart har semester. Jag har skolavslutning i morgon sen jobbar jag tre dagar nästa vecka så...snart är vi två som har ledigt:-)
Lyllo oss!

Kramar

Anonym sa...

sv: Här stressar man inte fram en utmaning bara sådär. Måste ju vakna först. Nu är jag vaken :-)

♥ Carina ♥ sa...

I Söndags tog ungarna Epa:n och åkte och plockade liljekonvaljer. Jag skulle behöva en ny bukett nu för den ser ganska så vissen ut...
UNGAR.... *Skriker* :)
Kram

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

och jag som ska åka hem på måndag...tänk om jag råkar packa ner solen och värmen jag hade med mig upp...

Susanne P sa...

Vad du jobbar på då!
Eller...har du hjälp medas du ligger i solstolen? ;)
kram

Eva sa...

Ja men gud så fort tiden går! Är det bara 5 dagar kvar nu?!
Själv var jag ledig idag. Det var mulet och dant i morse så jag och dottern tänkte att det skulle vara perfekt att shoppa på stan. Men va sjutton - sen blev det ju värsta värmen! Puh!
Kram,
Eva

Monika Häägg sa...

Så härligt både med blommor och semester! Jag har en liten KRAM-utmärkelese till dig på min blogg!

Lena sa...

Så fint det blev med alla blommor.
Hoppas ni får en härlig semester med mycket sol och värme.

soffie sa...

å va vackert med alla blommor man blir verkligen glad av dem:)å guuu bara 5dagar kvar jag har 8 UNDERBART!!!!!

maria sa...

vad skönt med semester snart, själv har jag 3 veckor kvar..Längtar så mycket efter min semster, behöver pausen :)

må så gott vännen <3
kramar

Nette sa...

Ja det är verkligen underbart med både sommar och blommor. Jag har inte någon trädgård så jag får plantera inne men det funkar det också! :-)

Ha en underbar helg!

Kram

Mia systeryster sa...

Jag tror at du är riktigt glad=D
Underbart med semester=D
Kram

Fenixmonas sa...

Underbart med lilkekonvaljer, min älsklingsblomma...som jag inte längre tål pga allergi. kramiz

Afrodite sa...

Underbara och fantastiska sommaren, solen och semestern!!! Vad fint du gjort med blommor! Även om änglatrumpeterna ser lite klena ut än så länge...;)
Kram och godmorgon!

Znogge sa...

Liljekonvaler doftar verkligen fantastiskt och är dessutom så vackra!

Miss Juni sa...

Sommar, sol OCH semester.
Ja, just i dag i alla fall...
Kram på dej!

Quila o Ronja sa...

Visst är det helt underbart!!! Sommar, sommar, sommar.......
Ha en härlig helg
Kram

Sussi sa...

Ja men se där. Dom tar sig ju. Min växer som ogräs redan. Hoppas man får många blommor på dom i år :)

Fem dagar bara.. Nej, jag är inte ett dugg avudnsjuk!! ;)

Kramisar

Bara Jag sa...

Men visst är det härligt med sommar!!

KRAMAR!