måndag 7 mars 2011

Vinnaren!

Så där ja.
Jag är tillbaka och vinnaren är dragen.
Men innan jag börjar med att berätta hur jag utsåg en vinnare, vill jag tacka alla som var med att tävla. Det var jätte kul att så många ville vara med.
Hur gjorde jag nu då,för att få fram en vinnare?
Jo...först tog jag mina döttrar till hjälp.
Vi skrev ner alla namn på små papperslappar. Dom som hade länkat fick naturligtvis två lappar, med sina namn på.
Vi vek ihop dom och placerade dom i ljusstaken sju runda hål.
Sedan slog vi två tärningar. Ett för varje hål.
Och det hål som skulle få högst siffra,fick fortsätta att tävla om vinsten.

Första hålet fick nio.

Andra hålet fick två.

Tredje hålet fick också två.

Fjärde hålet fick nio.

Femte hålet fick tre.

Sjätte hålet fick sex.

Sjunde hålet fick sju.

Alltså vann både hål nummer ett och nummer fyra.
Men som alla vet kan bara en vinna så dom fick tävla en gång till.
Duell,kan man säga ;)

Hål nummer ett fick nio.

Hål nummer fyra fick sju.

Alltså vann hål nummer ett.

Då lade vi ut alla lotter som var i hål ett i fem olika hål. Två i varje.
Och vi fortsatte tävlingen.

Hål nummer ett fick nio.

Hål nummer två fick sju.

Hål nummer tre fick två.

Hål nummer fyra fick nio.

Hål nummer fem fick sju.

Hmmm....Hål nummer ett och fyra fick lika mycket.
Duell igen!

Hål nummer ett fick sex.

Hål nummer fyra fick tre.

Två lotter kvar!
Vi lade dessa två lotter i var sitt hål.

Hål nummer ett fick fyra.

Hål nummer två fick nio.

Detta är nu vinnaren!
Men vem kan vinnaren vara?
Vi öppnar lotten och kollar................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
...........................................................
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................
............................................................


G R A T T I S Dansbandsfrun ! ! ! 

Ni kanske tycker att jag gjorde dragningen lite omständligt?
Ja...
Vem har sagt att det ska vara enkelt? ;)

See You!

46 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Haha..ja den där dragningen var gjord med största omsorg. Grattis till Dansbandsfrun!!
Ni lär ha lagt hela söndagen bara på att dra..skratt.

Nu går jag på bloggsemester o då ja då har jag oxå lite utlottning se!!

Kramiz

Malin sa...

Hahahaha, LITE omständigt?? Vad är det för fel med att dra en lapp ifrån en hatt eller något liknande ;-). Grattis till Dansbandsfrun, men hallå, jag borde ju ha vunnit, jag fyllde ju år igår ;-)
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Det hade ju varit roligt om du gjort dragningen lite speciell... om du lagt ner lite jobb, nu när vi var så många som var med liksom... ;)

Grattis till bästaste Dansbandsfrun!!

Här skiner solen idag men det blåser som tusan. Jag hoppas det avtar under dagen så vi kan ta slalomskidorna eller skotern uppå fjället Din "dotra" sover än, ja min också för den delen :)
Kram och ha en fin ledig dag vännen!

Mita sa...

Herregud,jag blev helt snurrig i huvet av alla dragningar,hihi...stort grattis till dansbandsfrun,vad vann hon?Har jag missat det,vimsig som jag är....?
Ha det gott,
Kramiz!

Helene sa...

NEJ...Jag vann inte = ((
MEN jag är glad ändå = ))
Grattis till dansbandsfrun som vann den fina !!
Ha en bra dag.
Kram Helene.

Quila o Ronja sa...

Du är duktig du, hehe. Dragningen måste ha tagit en halv dag. Grattis till vinnaren :-)
Ha en riktigt bra dag
Kram
Susanne

Mia systeryster sa...

Ehhh, vadå omständigt? Tycker jag inte alls det;)
Grattis till Dansbandsfrun=D
Kram

Hillevi sa...

Haha, det var nog det mest komplicerade lottdragning jag sett! Och säkert det längsta inlägg jag någonsin sett... :-)
Grattis till Dansbandsfrun!
Men jag tycker att JAG skulle vinna, fyller ju faktiskt jämnt (och då fyller man tydligen heela året, men det verkar inte min familj ha fattat..) i år. ;-)
Ha en härlig dag i solen (hoppas jag?!). Kram!

Helen sa...

Eller gott om tid........
Gomorron och ha en go dag!
Å förståss grattis till Dansbandsfrun!

Kram

Jane sa...

Sv: Tack! vad gullig du är.
Kramar / jane

4U2 sa...

Skrattar gott!

Mona sa...

Åh herre gud vad du jobbar hårt på helgerna...hihi
Kram

Marie-Louise sa...

Hihi rolig dragning. Grattis Dansbandsfrun :)

Margit sa...

Oj, den dragningen tog väl hela dagen..inann den var slutförd!!!
Men till slut..så hade du fått en vinnnare....
Lika tidsödande..som slagerfestivalen..innan dom slutligen får några till Stockholm..för att få fram EN ENDA..so man vill skall "gå vidare"...
Kram!

Decdia sa...

Grattis Dansbandsfrun!
"Lite" omständigt ja... men så hade ni söndagen räddad. Det kan inte finnas mycket att göra där i Norrland på en söndag förutom att spana efter vilt i trädgården. ;) ;)
God morgon din ledighetsfirare!

Miruschka sa...

Grattis till "vinnerskan" förstås!
Men jag måste ju säga att det var en liiite komplicerad dragning;)
Ha en fin ledig dag!
Kram♥

Dansbandsfrun sa...

HAHAAHAHAHAHA gud va kul!!! Både att jag vann o hur du kom fram till det!! du e så knasig (vi KAN vara systrar?)
Nu gjorde du verkligen min dag, och tack så himla mycket alla som grattar mig ;)
Jag mailar dig PRONTO! ;)
kram

Carina Sjölund sa...

Grattis till vinnaren!
Men dragningen såg faktiskt lite komplicerad ut??!!
Du skulle ha följt gubben din på en promenad, och få uppleva den härliga solen :))
Kramen på dig♥

Susanne P sa...

GRATTIS till Dansbandsfrun!!!
Men gick det inte att göra det på ett mer knövligt sätt!? Du ska då vara värst jämt!
Ja, ja, har man lite att göra så... ;D
Kram

Lill-Ingrid sa...

Camilla, grattis på din namnsdag!
Ingrid

ansepanse sa...

Grattis till henne :) vad kul
kramar

Anonym sa...

Ja detta var då den absolut mest spännande dragningen jag varit med om... men jätte kul såklart !

Stort grattis till vinnaren - Dansbandsfrun !

Kram

Madeleine sa...

Grattis till Dansbansfrun...

Ett mycket bra sätt att utse vinnaren tycker jag...

Ha en bra måndag..

Monika Häägg sa...

Det var en väldigt utdragen lottning! Men spännande blir det!
Grattis till Dansbandsfrun!

Petra sa...

Vilken underbar lottning. Grattis till Dansbandsfrun!

Kati sa...

Tack för att jag fick delta... grattis dansbandsfrun!

Kati

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Grattis på namnsdagen!
Kram

Ammis sa...

Hej. Hittade hit genom tävlingens vinnare Dansbandsfrun,hon är ju lite galen hon men en underbar bloggare. Din blogg är fin och verkar rolig så jag kanske hittar tillbaka igen :0). Ha en bra kväll.

Freja sa...

Hahahaha, ja alla sätt är bra utom de dåliga! Avancerat och kul!

Sus sa...

Ha haaa...vad kul ni måste ha haft!
Ja, och så rättvisans rättvisa har skipats!
Grattis till vinnaren :)
Kraaaaaam

Stattinskan sa...

Haha - HAHAHAHA - vem sa att det skulle vara enkelt ... Och VEM är inte värdig vinnare om inte Dansbandsfrun???

Grattis till henne!

Camillasrum sa...

Grattis till dansbandsfrun! Ha en toppen dag imorgon tisdag och hoppas din namnsdag varit bra :-)

maria sa...

Det var helt klart en annorlunda dragning men ack så rolig :)

grattis till Dansbandsfrun :)

Ha det bäst fina du !
Kramar Maria

Lena sa...

Vilken kul lottning du gjorde!
Grattis till Dansbandsfrun.

Sussi sa...

hahaha lottdragningen blev som ett familjespel ;)
Man får väl säga grattis till Dansbandsfrun då. Men lite fusk tycker jag nog det är för hade jag bara fått vara med hade jag ju självklart vunnit!! JUH.. ;)
Nej då.. Jag är inte bitter!!! ;)

Kramisar

Afrodite sa...

Hmmm...av det där fattade jag INGENTING! Men vad gör väl det...jag säger väl GRATTIS till dansbandsfrun ändå! =)
Kramelikram!

gunsan sa...

Hahahaha, det var nästan så att jag fick scrolla o börja om från början......hissen gick liksom inte ända upp, kanske klockan är för mycket, men men, grattis grattis till Dansbandsfrun;)
kramizzzzzzz

cecce sa...

Det ska va du till en sådan dragning!!:-)
Ha ha...liiite omständig men väldigt trygg och rättvis:-)
Bra gjort! Du kanske kan ta anställning på lotteriinspektionen...typ:-)

Grattis till vinnaren!!

Kramar

Anonym sa...

den tävlingen var omständig,
kram

Nette sa...

Oj göta petter vilken avancerad dragning av vinnare! Endast ett snille kan komma på en sådan idé! ;)

Nattinatti!
Kram

Jane sa...

Sv: Tack...
Kramar / Jane

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna tisdag! Kramiz

Babs sa...

Hahaha, jag tycker att det var en jättekul dragning och jag följde den med spänning bild för bild.
Grattis Dansbandsfrun!
Kram

Miss Juni sa...

Hur kan det va, att du gjorde det så enkelt för dej?? Kunde du inte hittat på en liiite mer avancerad lottdragning...phu!
Jag kan inte låta bli att undra hur lång tid det tog att lägga in det inlägget...3½ timmer, eller?? Kram på dej! (Fast jag inte vann...) =)

Jennifer :D sa...

haha ojoj klantig jag är! jag glömde länka :O aja menmen har du en till tävling snart så lovar jag länka ;)

Anonym sa...

Grattis till Dansbandsfrun :-)