onsdag 9 mars 2011

Vårkänslor.

Nu spritter det i vårådrorna på kärringen,ska ni veta.
Den gamla norrländska vinterhataren har kommit ut ur sitt ide.
Ojojoj,vilken fart det är på henne.
Vem jag talar om?
Jag pratar naturligtvis om mig själv.
När jag låg och vilade, på min lunchrast i söndags....ja...på jobbet,så låg jag och tänkte:
- Man kanske ska överraska dottern med att städa och göra vårfint i hennes rum, innan hon kommer hem från fjälls.
(Hoppas bara att hon inte läser detta inlägg.Eller att "någon" råka säga det till henne ;) )

Nå ja. På måndagsmorgonen satte jag i alla fall igång.
Städade och putsade fönster och bytte gardiner i hennes rum.
(På alla bilder är det den första bilden före och den andra bilden efter.)

När jag var klar, tänkte jag:
- Äh,jag tar Fias rum också.
Sagt och gjort.


När jag var klar i Fias rum tänkte jag:
- Hmmm,vilket rum ska jag ta nu?
- Tvättstugan går fort att städa,så det gör jag,tänkte jag.

Ja,självklart putsade jag fönstret också.
Hmmm...nu då?
- Braskamin rummet sa min hjärna.
Jaja,bara att lyda.

Nä,nu får det väl ändå vara nog,tänkte jag.
Men vårkänslorna ville något annat. Så jag sveptes in i sovrummet som en frisk vårvind och började att städa och putsa fönsterna där också.

Så där ja....då har jag bara badrum,kök och tv-rum kvar då.

♫♪♪♪ ♫ ♪ ♫♫ ♪ Ja, det är våren. Ja, det är våren.Som har kommit igen och med den kärleken.
Ja, det är våren. Ja, det är våren.
som har kommit tillbaka igen. ♪♫ ♫ ♫♪♫ ♫ ♪ ♪

See You!

47 kommentarer:

Miruschka sa...

Aha, det är därför jag inte har någon energi att städa, det är du som fått allt tydligen;)
MEN...jag putsade iaf fönstren i vardagsrummet igår, hurra för mig!!!
Kram♥ och god morgon

Petra sa...

Så härligt duktigt gjort av dig. Strålande fint jö!
Kramar

Diana sa...

Men jösses kvinna, hur mycket energi har du?? (okej, sover du å arbetstid så förstår jag.. ;) )
Och hur många gardiner har du? Jag har en till varje fönster...
god morgon

Paula sa...

Oj vad du har hunnit med:) Vilken energi! Jag vet ej när jag ska orka med vårstädningen....tungt då jag har reuma...Måste nog ta lite i taget. Men visst får man vårkänslor då man tittar ut....bara det att i morgon ha dem lovat, gissa vad?, jo snö!!!!!
Ha en fin dag! Kram

Mita sa...

Ojoj,det var dagens arbetspass för mig att titta på dina före och efter bilder.Jisses vilken energi,vart hittade du den?
Helt klart så syns all skit efter vintern nu när vårsolen letar sig in genom dammiga fönster.
Bara att spotta i nävarna,fast inte nu,hehe...
Kram vännen!

Susann sa...

men oj va duktig du är, å så fint det blir.
Får du tid över så har jag lite fönster som behöver putsats ;)

Malin sa...

SKOJAR du kvinna???!!! Får du sån energi av våren, snälla skicka lite!! Vill du så finns ett helt hus i kaos här nere, det är bara att komma ner och fortsätta! Jag bjuder så klart på sängplats och mat ;-)
Kram

Jane sa...

Men vad härligt med ett rent och städat hem!
Kan du skicka dom där vårkänslorna och energin till mig? Jag är nöjd om jag bara får några timmar. Haha
Kramar i massor / Jane

Stattinskan sa...

Jag lyckades bara med 1 1/2 rum ... men det berodde inte på lättja eller lathet utan att det är så förbannat itrevligt att hänga ut från fjärde våningen :-/

♥ Carina ♥ sa...

Jag lovar! Jag ska inte skvallra att du gjort fint i hennes rum.
Sitter här vid datorn nu en stund innan de övriga vaknat :)
Jag kan tala om för dig att hon åt sin semla i går kväll sittandes i en snösoffa vid fjället, dit vi åkt med skotrarna, framför elden och att hon ville bara ha liiite mandelmassa på sin :)
Kram vännen!

Bara Jag sa...

Efter många år i Danmark har jag blivit botad från gardinhets och vårpyssel :-) Där är gardiner ingen stor grej och man har inte sommargardiner, julgardiner, påskgardner och andra gardiner - man har ett set gardiner till varje fönster, punkt. Meeen, måste ju håla med om att det är rätt myxigt att förnya sig - och gardiner är ett enkelt sätt att göra det på!

KRAM!

Susanne P sa...

Nu kan ju jag tycka att det var ganska renstädat redan innan du städade...
Men fint blev det!
Kram

Nina sa...

Men fasen va fint du gör överallt!!! jag får ju nästan (men bara nästan) ångest för att jag inte ens orkar titta på golvet hemma... håller blicken en bit ovanför knähöjd så ser jag inte all röra... men den där orken du har, kan du skicka ett smakprov av den tror du??? Verkar ju vara en fantastiskt effektiv ork också! ha en bra dag! kram

Marie-Louise sa...

Men vad du hann och orkade städa många rum :) Ja men då kan väl våren komma nu då :)

Helene sa...

Va fint du har gjort...
Jag känner som dig...
Jag vill fixa och greja.
( just nu funderar jag på att måla om köket vitt...vi har en hink med färg hemma efter sonens rum )Men jag vet inte...Nu blir det kaffe och glamour...Har väl hänt en hel del sen i fredags = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Herr Nilssons Fru sa...

Oj sånna konstiga känslor har ju sprulat i mig också denna veckan. Hur faan kan vårkänslor göra oss till städgeni?? När vi borde sitta någonstans med en kopp kaffe och bara dingla med benen o kisa mot solen...världen är bra avig.

Kramiz o skööööööööööön onsdag

gunsan sa...

Ja det måste verkligen vara våren, långpromenad den den gula postlåden......vårfint i rummen....rena fönster, jo jag tackar jag;))
kramizzzzzz

Carina Sjölund sa...

Vilken duktig brutta du är :)
Du måste ha fint som docksskåp!
Kramen på dig♥

Ingrid sa...

Ha, ha! När jag väl kommer igång är jag som du -kör på tills jag bokstavlingen stupar. Men bra känns det efteråt.

YourLovelyDaughter sa...

Sv; nä... bara skönt nu när hon är borta! :D

Majken sa...

Vad fint det blev...
Om du visste vad avundsjuk jag blir.. Tänk om jag ens ahde haft hälften av den eregin och orken.. men men...
Härligt med ett nystädat hem :-)

Ha en skön onsdag!
Kram

ansepanse sa...

vad du har jobbat och stått i då :) duktiga du, men här hos oss är det inga vårkänslor, det snöar för fullt därute
kramar

Huskatt sa...

Vilken fart du haft och vad fint det blev! Du har ett väldigt vackert hem!

Sladdertackan sa...

Å, när kan du komma hem till mig? :)

Jättefint blev det!

Fnulan sa...

Hallååååå energíska kvinna kom hem till mig i Fnulträsket och va lite vårig =) Jag behöver både inspiration och en spark där bak!

Monika Häägg sa...

Hoppar till varje gång jag kommer hit på besök. tänker på andra avenyn som jag brukade titta på när den gick första säsongen!(Den går väl inte längre?)
Så vårenergisk du har varit! Skulle jag göra så kan jag tänka mig att det blir max ett rum, sedan var nog den vårenergin borta!

Camillasrum sa...

Herregud vilken energi! Skicka lite hit också! Kram

Anonym sa...

Var får du all din energi ifrån vännen ?

Du drar fram som en frisk vårfläkt igenom hela huset och viftar med ditt trollspö och vips så är det vår i hela huset.

Kan du inte komma upp till mig och visa mig hur du lyckas med sådana fantastiska bedrifter.

Även om jag också har haft riktigt härliga vårkänslor senaste veckan med värmande sol och plusgrader... ja till och med att vi skymtar asfalten på vissa vägar... så sprack den härliga bubblan under eftermiddagen idag.

Ute är det värsta tråk-grå-vädret med snöstorm och hur kul är det på en skala när man går och längtar efter våren... hm...

Hur som helst... vad jätte fint det blev i alla fönster och rum vännen. Dessutom var det riktigt skoj att få en liten inblick i hur ni bor.

Ha en underbart mysig kväll där hemma i ditt vår-fräscha hus !

Kram

Lena sa...

Vilken energi du har!
Det blev riktig fint med byte av gardiner och rena fönster.
Ha de

Sus sa...

Hjälp, vilken energi!!!!
Kan du kommentera över några kilo?
Fin fint blev det, visst är du mer än nöjd :)
Kraaaaaaam

Quila o Ronja sa...

Men jösses vad du har varit duktig!!! Precis det där hade jag tänkt göra i dag......säkert!!
Men, det var inte meningen att det skulle städas här. Utan ström går det inte så lätt, hehe
Kram
Susanne

soffie sa...

♪♫ ♫ ♫♪♫ ♫ ♪ ♪

wow va du har gjort fint ,va snyggt!!!
här har jag då inte märkt av nån vår det har vräkt ner snö idag suck:(
men men den ska väl komma snart hoppas jag,
kram

Åsa sa...

Har inte fått några riktiga vårkänslor ännu, men det kanske skulle hjälpa om jag plockade ner julgardinerna =)

Stattinskan sa...

Svar: Vadå miss? Ingen har svarat att dom vill ha den - men behöver du den?
Kram

Blåklinten sa...

Oh, my god! Vilken energi du har, nu får jag ångest..

Mia systeryster sa...

Vad duktig du har varit=D
Vilken energi(avis)
Kram

Madeleine sa...

Härligt att få sådana vårkänslor.. Va fint du har det...Vilken Energi...

Men idag har det varit allt annat än vår väder utanför dörren..

Ha en trevlig kväll.. kram

Mita sa...

Det snöar visst lite varstans, vi får väl vårat i morgon verkar det som,det knakar i fönsterrutorna så det är väl nåt på gång,hujedamej...
Kramen!

Freja sa...

En sån energi!

Quila o Ronja sa...

Sv. Inte gick det att få igång dammsugaren med hjälp av värmeljus inte. Morgondagen kan bara inte bli sämre ;D
Kram
Susanne

Sussi sa...

Men.. Jag läser och läser men ingenstans framgår det. Nånstans måste det väl ändå stå!! När kommer du hit och städar då??? ;)
Herregud. Fönsterputsning skulle verkligen behövas här. Fast det är ju en fördel med skitiga fönster. När man tittar på tv och solen är framme blir det som solglasögoneffekten ;)

Du har varit riktigt duktig :)

Kramisar

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Jag beundrar din energi. Jag blir samtidigt alldeles matt... Jag och damm-älgarna hälsar artigt på varandra när vi möts, och sen går vi vidare... Illa...när jag inte är på jobbet, försöker jag vara ute och fota så mycket som möjligt, hemmet blir därför en aning eftersatt...

Diana sa...

Sv: Jo, men jag är ju borta många kvällar och nätter och då är det stackars dörrkarmar som blivit utsatta för kliattacker. :)

Fenixmonas sa...

Duktig du är! Här får det anstå ett tag till...Kramiz

Miss Juni sa...

Fint! Och vårligt! Men herregud...hur många gardiner HAR du egentligen??? Jag byter aldrig, aldrig gardiner!! Guud vad jag är TRÅKIG, känner jag nu...Har liksom aldrig kommit på tanken...

Doris sa...

Jösses så duktig du är !!!
Och bytta gardiner i alla rummen också !! Här byttas det bara köksgardiner till jul ;-).
Önskar dig en skön helg, kram.

Anonym sa...

Jösses! Det var ett hemske-il du fick där - hoppas det har gått över! :-D