tisdag 15 mars 2011

Big Brother

Ja..jag vet.
Det är ett skitprogram.
Men jag kallas ju inte tvoman utan anledning ;)
Nä..även skit ska tittas på ;)
Ser du på BB?
I huset bor det nu 14 ungdomar. En från Lidköping,en från Västerås och en från Göteborg. Fem från Stockholmstrakten,fem från Skånetrakten och en från Umeå. 
Alltså...det pratas väldigt mycket skånska och stockholmska i programmet.
Inte mig emot, men jag önskade att tv 11 skulle ha textat programmet ;)
Nä....tacka vet jag Norrländska. Det känns tryggt att lyssna på Norrländska.
Hör bara, då Simon pratar.

http://www.bigbrother.se/1.2052539/2011/03/12/var_tvungen_att_duscha_sen

Jag har redan en favorit.
Men jag säger inte vem det är ;)
Och måtte han vinna!

See You!

39 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Nope! Jag ser inte på BB.
Grattis till vinsten vännen! Har du i frysen eller kanske du måste baka innan jag kommer *fniss*
Kram och godmorgon!

Miruschka sa...

Grattis till vinsten hos Carina!
Det var en himla bra början på dagen:)
Kram♥ och god morgon

Susanne P sa...

"Hahaha! Har ru ränndynga?!"
Ja, jag håller med dej! Det är ju bara han man förstår! ;)
jasså...minsann! Var det DU som vann hos Carina!?
Jag tycker att det luktar, luktar, luktar FUSK!!!!!
Kram (ja, ja: grattis då...)

sofia sa...

Sv; jo jag vet (a)

Herr Nilssons Fru sa...

Näää, de där kollar jag inte på...som de mesta andra...du vet ju. jag o TV.
Nix du vann inte hos mig, men du vann ju hos Carina så jag säger GRATTIS grattis, den där vinsten var ju finare...

Kramiz o ha en bra dag.

Monkan sa...

Klart man ser BB ! Kvällens höjdpunkt, och det blir bara värre och värre. Ha ha !!! "ja tyck om du..." simon är klockren !!!
Sen att det finns mer eller mindre "intelligenta" varelser är ju en annan sak, men jag sitter då limmad vid tv´n varje kväll
kram monika

Babs sa...

Jag ser inte programmet men jag förstår vad du menar, det borde vara text på sådana program.
Kram

Malin sa...

Vi har försökt, flera gånger tom, men det GÅR INTE att höra vad dom säger, det är hopplöst och då tappade vi lusten. Men fy f**n vilken dynga, jag tycker synd om deras familjer, pinsamt.
Kram

Paula sa...

Nä, jag ser INTE på BB!!! kram o ha en bra dag!

soffie sa...

nä kollar ej på det.

Anonym sa...

Jag har inte sett ett enda BB-program. Likaså bra det - jag hade säkert fastnat och sett alla då... Så blev det med Robinson för mig :-)

Majken sa...

Har sett ngr få avsnitt... Inget för mej.. måtte aldrig mina gena ungdomar komma på att de vill vara med i Big Brother eller liknande såpor...

Ha en skön tisdag!
Kram

Quila o Ronja sa...

???Vad är det nu du vunnit? Grattis säger jag väl då ;D
Ha en härlig dag
Kram
Susanne

Anonym sa...

Nix... jag har inte sett Big Brother sedan året när Linda Thelenius (fd Rosing) medverkade och det är ju ett antal år sedan.

Ryktet går om att du har vunnit något... vad skoj ! Grattis vännen ! Jag får väl hålla mig till tåls med min nyfikenhet till du berättar vad du vunnit... för det gör du väl... hi hi ?!

Kramis

Carina Sjölund sa...

Grattis till vinsten! Jag brukar inte se Big Brother, men sonen gör det! Tycker att det är ett uruselt program!!!
Kramen♥

Diana sa...

Buuuu, på dig! Vad elak du är mot oss stackars skåningar.
Jepps, jag tittar på det (reprisen kommer vid ett på natten, brukar fungera utmärkt på jobb att titta då). Favorit har jag ingen än, gillade han rika snubben som gick ut för han verkade ha något innanför pannbenet.

Eva sa...

Usch ja, jag har kikat lite på det där. Tycker det är pinsamt. Fattar inte att ungdomarna vill ställa upp på det där. Men jag antar att behovet att få synas är så stort...

Sv: Nej, jag kan förstå att du inte vill se ett UFO. Jag hade också gärna sluppit vara med om den erfarenheten.

Petra sa...

Skitprogram hoppar jag gärna över.

Åsa sa...

Nä, BB hoppar jag gärna över.....Läger tiden på datorn istället.

Madeleine sa...

BB är ett skitprogram men ändå blir man sittandes om man råkar få in kanalen när det programmet går..
Här har huvudvärken lanat lite..

Ha en riktigt bra tisdagskväll.. kram kram

Anonym sa...

sv: Jodå, vi hade en riktig kanonvecka med sol alla dagar, knappt nån vind, några minus (så att snön höll sig bra) och god mat och dryck i glada vänners lag :-)

Mia systeryster sa...

Jag har inte sett på BB, så jag har noll koll!
Kram

Diana sa...

Sv: Det var underförstått att det var skånskan du menade! ;)
Snön är borta sen lääänge tillbaka, hehe. Röra på sig? Nää... det låter ju jobbigt!

Camillasrum sa...

Nä, BB ser jag inte på, men nästan allt annat! Haha det får räcka :-) Ha en härlig kväll! Kram

Afrodite sa...

Klart att jag ser BB!!! Skulle aldrig missa! Faktiskt, och nu är jag helt ärlig, så tycker jag att den här typen av program (BB, Robinson o. dyl.) är fett underskattade. DE som säger att det är skitprogram vet inte vad de pratar om! Det är ju extremt intressant och lärorikt att se deras sociala spel, deras överlevnadsstrategier och hur gruppdynamiken förändras i takt med att deltagare kommer och går! Skitintressant! Jag ser det som ett rent allmänbildningstillfälle! (Observera att jag INTE är ironisk!) Ni som missat detta fantastiska program och denna chans att lära om personligheter och relationer - se det! Ge det en chans! Se bortom sexet, barnsligheterna och annat trams, se allvaret! =) That's my point of view...=) TACK syster i Norrland, som håller med mig! ♥
Jag har tre favvisar: 1. Martin 2. Simon 3. Peter...=)
Puss & Kram

Afrodite sa...

Hörru...glömde ju säga - GRATTIS till vinsten hos bådas vår vän Carina! ♥ (luktar det fusk...?! Näääää! ;) )
Kramelikram

Helene sa...

Nej det programmet kollar jag INTE !!
Så jag vet inget...
Hoppas du har haft en bra dag.
Kram Helene.

Quila o Ronja sa...

Vilket fint pris :-) Förstår att du blev glad.
Sv. Bra att veta. Då gäller det att förse sig, både innan och efter Ö-vik. Det måste väl finnas någon McD uppe i norr???
Kram
Susanne

Quila o Ronja sa...

Sv. Hihi.....det är ju inte såååå ofta det händer. För det mesta blir det faktiskt sallad. Nyttigt....och gott ;-) Meeen, ibland kan man fuska.
Kram
Susanne

ansepanse sa...

precis som du säger ett skitprogram och jag skulle aldrig sätta mig och titta på det
kramar

gunsan sa...

Grattis grattis;))

Nej du, BB ser jag inte på ;)) meeeeen jag ser House...trodde jag i varje fall, missade halva programmet ikväll, attans!!
kramizzzzz

cecce sa...

Ha ha! Ser inte på BB..men jag kan nog allt räkna ut vem du vill ska vinna!:-) Du går alltså bara på dialekten?:)

Hoppas du haft en fin dag!

Kramar

Bara Jag sa...

Jag har aldrig sett programmet och kommer förmodligen inte att se något enda avsnitt heller - men att umepajken håll fast i dialektn he känns gött ;-)Ränndynga och kakun - he e grejjen!
Kram!

Miss Juni sa...

Nä du, jag har faktiskt aldrig sett det. Och numera har jag inte ens "den rätta kanalen".
Hade ett X en gång, som tittade på det när vi blev tillsammans, och jag var måttligt road. Fråga mej inte varför, men det störde mej nå´t enormt! :)
De snuttar jag sett, eller läst i tidningar, säger det mesta. Nä tack. Tycker det verkar SÅ pinsamt och patetiskt! Nu är där dessutom en kille med, från VÅR lilla håla: Hörby. (Martin). Han är dessutom systerson till min fd bästa väninna. Och nä tack, att se mina barn göra bort sig, supa, spy, sexa, säga helknäppa saker inför hela svenska folket! Hemska tanke!!

Annars älskar jag oxå program - som är lite typ av psykologiska experiment. Som Robinson första 2 säsongerna. Innan pakterna började.

Fnulan sa...

GRATTIS!
Kan ju inte låta bli att titta på BB! Skrattar så jag dör nu när dom är sjuka....

Jane sa...

Jag missar inte ett avsnitt!
Men tala inte om det för någon. Haha
Kramar i massor / Jane

Nette sa...

Jag tittar varenda kväll (om jag är hemma). Jag har en liiiiten aning om vem som är din favorit. ;)
Jag älskar Gurkan! Som han offrade sig med sillen idag i sjukstugan, det är en riktig hjälte! Sen gillar jag ju Peter då, av patriotiska skäl...
Kram

ciara sa...

haha! Jag måste ju oxå bara se det!
BB o Glamour vettu;)
Jo,Norrlänska låter tryggt..
Så sant så!

Dansbandsfrun sa...

hahaha jag hoppas inte att Decdia ser detta men jag hör inte ett smack av va skåningarna säger o det kryllar ju av dom i BB.
Jag är som du, jag MÅSTE de det. Men jag har lärt mig att kolla avsnitten i efterhand med hörlurar för då hör man bättre. (ja, inte dialekterna men du fattar)
Simon är ju underbar!!! ("jag tyck om du" hahaha den frasen går till historien!
kram