onsdag 23 mars 2011

Kaffe.

Jag är ingen kaffedrickare.
Visst dricker jag kaffe, om jag blir bjuden.
Men jag kokar aldrig kaffe, om jag är ensam hemma.
Gubben däremot...han brukar vilja ha en kaffetår vid två-tiden. Och det är klart att man ställer upp och sympatidricker med honom ;)
Men jag tycker egentligen inte om kaffe. Det är ju inte speciellt gott.
Men det går ju ner, om man tar två/tre sockerbiter och om man späder ut kaffet med mjölk. är det drickbart.
Men nu har jag hittat något, som gör att kaffet blir gott.
Nämligen den här.


Och vet ni....nu dricker jag mitt kaffe. Och jag njuter av smaken. Och det bästa av allt...jag dricker kaffet
Utan socker!! ;)

See You!

35 kommentarer:

Babs sa...

Är det sant, finns det en kärlekssirap.
Jag dricker mitt kaffe svart.
Kram

Helene sa...

Kärlekssirap ??
Var köper man det ??
Kaffe är det bästa som finns och första koppen nu på morgonen smakar ALLTID bäst = ))
Så är det bara...
Ha en fin onsdag.
Kram Helene.

Susanne P sa...

Din gottegris!
Men räcker det med två-tre sockerbitar? Om du tar en mugg kaffe blir det väl ännu fler bitar va?! ;D
kram

Diana sa...

Jag dricker inte kaffe heller (jo, jag kan findricka om jag blir bjuden men gott är det inte). Däremot tar jag mig gärna en vaniljlatte, där man då har vaniljsirap i... smaskens. Tydligen ska hasselnötssirap vara jätte god med, men det har jag inte testat bara luktat på och det luktar nötekräm. Mmmm.
God morgon!

gunsan sa...

Hmhm, kaffe ska vara utan socker o lilte lite mjölk i, men denna röda sirap.....är det gott måste bli väldans sött;))

Är det så att du är en te-drickare???
kramizzzzz

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

jag strävar efter att få kaffe intravenöst på jobbet...Ingen annan tycker det är en bra idé. Konstigt.

Herr Nilssons Fru sa...

Kärlek på flaska i trögflytande form?? Vad har du funnit de, ser intressant ut.
Jag dricker kaffe, med en skvätt mjölk men inget socker.
Ha en skön onsdag.
Kramiz

Sladdertackan sa...

Kärlekssirap? Finns det? Dricker inte kaffe jag heller. Jag tycker det är gott med får ont i magen, tyvärr.

Petra sa...

Har aldrig hört tals om. Vart har du köpt denna?

4U2 sa...

Ha,ha,ha men du är inte sirap smält socker? ;)

Anonym sa...

Hahaha! UTAN socker??? Sirapen då...
:-D

Anonym sa...

Här har du en till som inte dricker kaffe... ja inte ens om det så var det sista på jorden som gick att dricka.

Men däremot älskar jag te... och jag undrar just om man inte skulle kunna testa denna magiska "Kärleks sirap" i mitt te istället ? Vad tror du Camilla ?



~*~ ~*~ ~*~

- Fast hur var det nu Vanilla... var det inte du som skulle hålla dig från socker av ALLA slag när du äter LCHF/GI kost ???

- Hm... ja det var ju just det... !

~*~ ~*~ ~*~



Ha en fortsatt bra dag !

Kram

Carina Sjölund sa...

Hur skulle man överleva dagen om man inte fick kaffe på morgonen??? :)
Ska vara mjölk i, inget socker!
Kramen på dig♥

Paula sa...

Kaffe som är så gott! Klarar mej inte om jag inte får kaffe på morgonen:) HA en bra dag! Kram

maria sa...

Va...Kärlekssirap, vad gulligt ! Var köpte du det ?
Mitt kaffe vill jag ha med mjölk i :)

Massor av soliga kramar från maria

Maud sa...

Nä, kaffe är inte speciellt gott. Det är det man äter till som är gott!! =D

Mita sa...

Kärlekssirap,det låter det,vars har du köpt den? Inte för jag ska ha den i kaffet,för där har jag bara mjölk.Men det låter intressant,
Jag älskar kaffe,denna gudabenådade dryck som sätter fart på livsandarna. Är en stor lattefantast också.Apropå det,dags för en förmiddagslatte,*ler*
Kramiz!

ansepanse sa...

kaffet dricker jag svart och NJUTER
kramar

Rita sa...

Kanske vore nåt för mig som heller aldrig dricker kaffe, möjligtvis på sjön eller i skogen :)

sv: Tack!! för den långa listan =) Då vet jag, visste att du hade benhård koll.
Ha det bra!
Kram

Anonym sa...

Jag är ledsen vännen... men några "före och efter" bilder kommer tyvärr inte att läggas ut även om det hade varit jätte skoj.

Skulle jag mot förmodan ändra mig så lovar jag att du får veta det direkt.

Kramis

Miruschka sa...

Men hallå...snacka om att förstöra den goda kaffesmaken;)!
En stor mugg kaffe med en skvätt mjölk, det är grejer det!
Kram♥

Marie-Louise sa...

Men du förstör ju kaffesmaken :)
Vad är det för något, någon smaksirap eller? Kram

Mufflo sa...

Jag dricker bara kaffe om jag får punch till!

Fnulan sa...

Men kaffe är ju livets dryck!!!

Quila o Ronja sa...

Kaffe som smakar sommarbär??? Hm? Jag är en kaffe-kärring! Svart, utan socker ;D Många koppar blir det......
Sv. Tror nog att det dröjer innan jag kommer i vattnet, hihi
Ha en bra kväll
Kram
Susanne

♥ Carina ♥ sa...

Jo jo!! Utan socker?? Det är inte alls nåt socker i sirapen eller?
Hihi, inte undra på att du är så söt :)
Kram söta du!

Sus sa...

Wowww, sån sirap vill jag också hitta...hur? var?
Jag dricker bara en kopp kaffe på morgonen, annars mycket sällan.
På jobbet har vi en fin kaffemaskin med läskigt kaffe!?
Kraaaaam

Lena sa...

Det vekar ju gott med lite kärleks sirap i kaffet.
Här är det två koppar kaffe om dagen med lite mjölk i. Just nu sitter jag och väntar på att kaffet ska bli klart.
Ha de

Majken sa...

Ojdåå.. detta kanske är värt att provas... är nämligen inte heller ngn kaffemoster...
Vart har du köpt denna flaska kärlek?

Ha en finfin kväll!
Kram

Sussi sa...

Jag tycker kaffe ska drickas utan kaffe!! ;)
Te är mycket godare men det är bara gott om man har socker och mjölk i. Sött ska det vara så jag förstår att du vill ha i det där. Men det där utan socker är nog en definitionsfråga ;)

Kramisar

Miss Juni sa...

Kärlekssirap...undrar om det hade funkat på mej oxå! Har ALDRIG druckit kaffe i hela mitt 40-åriga liv. Tror du det går att lära gamla hundar att sitta?? ;o)

soffie sa...

å va gulligt det lät har aldrig sett nån sån förut,jag avskyr kaffesmaken så nån kaffedrickare blir jag aldrig,
kramen

Semester & Mat sa...

Jag är en alldeles för flitig kaffedrickare för att kunna sluta med kaffe. Har många gånger tänkt sluta eller dragit ner, men ej lyckats.
Hemskt att erkänna...
Kaffe med en skävtt mjölk i är gott.

Ha en fin torsdag!

Fenixmonas sa...

Bra med kaffe faktiskt då det skyddar mor diabetes 2...Var finns denna sirap? Kramiz

Ann sa...

Haha UTAN socker ? Säkert inte en gnutta socker i den sirapen ;) Men skit samma, bara det är gott :)
Jag föredrar svart kaffe utan tillsatser. I massor.