söndag 20 mars 2011

Solberg

I går åkte vi till Solberg för att åka slalom.
Så halv nio på morgonen satte vi oss i bilen och åkte dom 12 milen, till Solberg.
Vädret var växlande. Ömsom sol ömsom snö.
Nja...om man kan räkna lite flister som snö,vill säga.
Men trevligt hade vi.
Och roligt!
Eller...dom hade i alla fall roligt...åt mig.
Ni förstår...mycket kan jag, men att åka slalom....nä,det är inte min starka sida.
Men en av mina starkaste sidor är att jag bjuder på mig själv.
Så var så goda och skratta!


Nä hör ni...ni ska få se något vackrare. Här kommer lite bilder från gårdagen.

Om jag har träningsvärk idag?
Jojo...det kan jag lova.

See You!

40 kommentarer:

Stattinskan sa...

Haha - lugnt och säkert OCH nedkommen ;-D

Diana sa...

Men du står ju på benen, det borde väl vara det som räknas? Informera en skåning, varför åker man fram och tillbaka sådär och inte bara rakt ner?
God morgon!

Babs sa...

Men vaddå, det gick ju galant och inte en enda vurpa.
Kram hela dan!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

vackra bilder! vissa dagar måste man bara komma bort från rutiner och vardag. Befriande och själavårdande.

Paula sa...

Det gick ju bra! Ingen vurpa:) Ha en bra söndag! Kramar

♥ Carina ♥ sa...

Tjusiga bilder! Det gick ju bra det där och du är hemma med benen i behåll. Skönt! ;)
Kram och godmorgon!

Yvonne sa...

Skidor är inte min grej ;) Cyklar hellre! Men vackra bilder och sooool! Härligt!

4U2 sa...

Var väl helt OK, väl? ;)

maria sa...

Tycker du var duktig, åkte ner lugnt och sakta...
Träning ger färdighet :)

ha nu en skön söndag <3
kramar

Susanne P sa...

"Vilken jävla fart"! Hahahahaha! Ja, du! Verkligen! Men du måste vicka lite mer på rumpan! ;D
Kram

Helen sa...

TAck för det..........så det är ni som har solen, härlig bilder!

Kramar

Afrodite sa...

Underbara bilder och vilken fin film på dig! Du står ju på benen i alla fall! Jag har aldrig stått på ett par sånadäringa slalomdoningar...och hoppas att jag slipper foreverandever...=)
Kram och godmorgon!

ansepanse sa...

det gick ju riktigt bra :) det gör ju ingenting att det gick lite sakta
kram

Sussi sa...

Men herregud!! Det svänger ju ;)
Man ska inte ha för bråttom. Man ska njuta lääänge av varje åk ;)
Jag ska åka skidor v 14. Jag har inte åkt på säkert 8 år. Vi får väl se om jag ens lyckas svänga..

Kramisar

Carina Sjölund sa...

Åka slalom är inte min grej, inte skidor överhuvudtaget!!! Men ni verkar haft en solig och trevlig dag :)
Kramen♥

Sus sa...

Strålande!
Mig impade du på i alla fall! Jag hade inte stått upp två meter, jag lovar.
Hoppas värkrn är sköööön :)
Kraaaaaaam

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Jag saknar att åka slalom,det går inte här på ön!

Herr Nilssons Fru sa...

Men de där gick ju hur bra som helst...trodde jag skulle få se en snövolt eller nått..fniss.
Jag hade kommit exakt 2 meter sedan hade jag börjat skatta, satt mig ner o åkt på rumpan rakt ner...jo jag vet jag åker slalom..hur ofta kan vi ens åka skidor här nere??
Du var kanonduktigt ju. Jag fattar knappt att du kan åka skidor när hemma nu om jag ser ut genom mitt fönster..inte ett korn, bara en stor värmande sol.
Be gubben ge dig lite massage så du slipper ha ont, de e du värd.
Kramiz Anki

Herr Nilssons Fru sa...

Jo man kan tro jag är full när man läser...min text, men tyvärr är jag helt nykter..hoppas du kan klura ..

Kramiz

Monika Häägg sa...

Jag tycker du är ganska duktig på att åka skidor. Jag hade inte ens klarat av att ta på mig skidorna.
Mycket vackra och fina snöbilder! Nästan ofattbart att vi bor i samma land.
Kram!

soffie sa...

wow va du är bra på att åka skider vilken härlig dag ni hade,
kramen

Bara Jag sa...

Huvudsaken att man kommer ner med armar och ben i behåll :-)

Majken sa...

Bättre komma ner säkert än inte alls ;-)
Fast det är klart ner kommar man väl alltid...

härliga bilder :-)

Ha en härlig kväll!
Kram

Diana sa...

Sv: aha, det är därför man åker fram och tillbaka sådär! Jag trodde bara det var för att styla. ;)

Vagel snackar Batman om med, jag trodde vagel var såna där vite fettklumpar... får nog googla det. Lika bra att veta hur pass döende jag är. ;)

Ama de casa sa...

Åååhh! Jag trodde du hade snott en film av Ama de kaaaaasa ;-)
Jag har inte heller så bråttom ner :-)

Lena sa...

Det behöver inte gå så fort det är ju bättre att komma ner helskinnad ;)
Ha de

Quila o Ronja sa...

Självklart skrattar jag INTE! Det viktiga är ju att komma ner helskinnad, hahaha
Fina bilder, på fin-fin omgivning.
Kram
Susanne

soffie sa...

kul att du kollade in inlägget som va till dej,Jag tyckte blommorna är så lika änglatrumpetens men som du skriver är bladen inte alls lika dem vi har,kanske nån annan sort!
men det som va roligast va att jag tänkte på dej min bloggvän,tänk va bloggarna ger oss mycket:)
kramen

Freja sa...

Vilket kanonväder det verkar ha varit. Själv skulle jag inte ens testat att åka, jag skulle grävt mig en grop och suttit där hela dagen, så jag är imponerad av dig!

Fnulan sa...

Du var säkert skitduktig! Bara det att dom inte förstår sig på hur det ska se ut egentligen! Dom som är knäppa =)

Miss Juni sa...

Åhhh, så härligt det ser ut!! Och vilket väder!! Guuud, vad jag saknar att åka skidor!!

gunsan sa...

Hej o hå, det där klarade du ju galant;))
Vilka otroligt vackra bilder!!
kramizzzzz

Margit sa...

HÄRLIGA bilder på skidåkningen...MEN jag väntade mig att nån skulle ramla i backen..på den rörliga filmen...jag blev så besviken..att allal STOD på sina skidor....
Kram!

Mia systeryster sa...

Hahaha, men ärligt! JAG är imponerad, du kom ju ner utan att ramla, och du kunde ju svänga, så där slalom aktigt!Duktig du är, och det var en j-la fart du hade;)
Kram

Jane sa...

Haha!!!!
vad härligt .
Jag som trodde att jag skulle få jordens vurpa.
Duktig tjej.
Kramar i massor / Jane

cecce sa...

Jag tyckte du var duktig jag!:-)
Bättre än jag i alla fall..., men det kanske inte är någon bedrift:-)

Ser jättehärligt ut, hursom!!


kramar

Dansbandsfrun sa...

Ser ju härligt ut, o det är inte farten som är viktigast.
(jag åker exakt som du, därför säger jag så) hahaha
sov gott o kram

Susann sa...

härligt härlig, åkte mycket slalom förr, men knäna sa stopp efter ett antal år i slalombacken .
ha en fin dag .
kram

Fenixmonas sa...

Ner kom du och på benen stod du, inte illa! Ser ut som du hade en härlig dag! Kramiz

Anonym sa...

Men snälla vännen... du är ju jätte duktig på att åka slalom !

Kramis