lördag 26 mars 2011

Tamme tusan!

I går, då jag städade, tänkte jag kasta bort mina döda Änglatrumpeter.
Jag tyckte att jag hade gett dom tillräckligt med tid att kurera sig. Jag har nu insett att döda inte kan kurera sig.
Så jag tog den minsta döda blomman och ställde den på köksbordet.
Ja...jag skulle kasta den...sedan :)
Men till min stora förvåning såg  jag en sak.
Kolla!

Men ser ni inte?
Kolla närmare!


Men hallå. Ser ni inte?
Nu då?

Ser ni? Den skjuter!
Jag sparar nog dom ett tag till :)

See You!

32 kommentarer:

soffie sa...

ååå nu börjar det hända nåt va skoj,hoppas den tar sig ordentligt,
ha en toppenlördag

Huskatt sa...

hahahaha, JIPPI ! Den kommer leva!

Miruschka sa...

Det sista som dör är hoppet....och änglatrumpeter;)
Kram♥ och god morgon

Babs sa...

Japp den skjuter skott, var rädd om den.
Kram

Esmeralda sa...

Hej:D
just nu pågår Veckans blogg i min blogg! var med och du kanske blir veckans blogg och får ta del av mina läsare!
Länk till Veckans blogg: http://esmeraldaaa.blogg.se/2011/march/veckans-blogg.html.

Kolla gärna in resten av bloggen och säg vad du tycker om den:) Om du gillar den så följ den gärna via bloglovin om du vill:D

♥ Carina ♥ sa...

"Det tar sig sa mordbrännaren när plåttaket brann"
Jag har fortfarande bara en änglatrumpet som verkar vara vid liv.
Kram och godmorgon!

Susanne P sa...

Du kan skratta dej lycklig du...
Mina är stendöda!
Sv. lite jobbigt var det! Speciellt i går. Du skulle sett vattnet...*hulk*
Kram

Anonym sa...

Finns det liv, finns det hopp :-)

Anonym sa...

http://amacasa.wordpress.com/2010/08/31/gomorron-gomorron/

Tack detsamma! :-D

Carina Sjölund sa...

Klart du ska spara den :)
Precis som jag gör med mina julstjärnor!
Kramen på dig♥

Miss Juni sa...

Det kan inte vara mindre än ett...MIRAKEL!!

bokhyllan sa...

Jippi!
Spara den!
Kram till dig.

Mita sa...

Men vad spännande, och vilken livskraft,tänk om man hade bråkdelen av den idag,haha...
Ha det fint,
Kramen!

Semester & Mat sa...

Va roligt för dig!
Finns ju inget bättre när man ser att blommor återhämtar sig,bara för att man ändrar plats. Hoppas den fortsätter i den stilen.

Ha en fortsatt fin helg!

4U2 sa...

Hurra, hurra!

Mia systeryster sa...

Vilka lycka, snacka om livsglädje;)
Kram

Diana sa...

Är du säker på att det bara inte är en dammtuss? ;)

Petra sa...

Helt super ju!

Diana sa...

Sv: Det eller tillräckligt många länkar så kan det jämna ut sig. ;)

Monika Häägg sa...

Änglatrumpet är otrolig på att uthärda omild behandling. Min pappa brukade ställa ned sin planta i källaren under vintern och den fick nästan inget vatten. Men... när våren kom så fanns det ändå liv i den!
Trevliga helgdagar!

ansepanse sa...

den spar du som sagt var :)
kram

Jane sa...

Vad kul !!!
Grattis.
Kramar i massor / Jane

Stattinskan sa...

Skjuter? ... då hoppas jag verkligen att den har vapenlicens ;-D

Lena sa...

Va kul att den skjuter!
Ha de

Sus sa...

Ja det är klart att du MÅSTE spara!
Vipps så har du världens praktexemplar!
Kraaaam

Quila o Ronja sa...

Undrens tid är inte förbi. Vilken livskraft, haha
Sv. Inte gör vi någonsin fel. Aldrig.....(Kanske nån' gång då)
Kram
Susanne

gunsan sa...

Det var mig en envis trumpet, imorgon är det jag som gör slag i saken, håller andan o vandrar ut till mina trumpeter;)
Kramizzzzz

Fnulan sa...

Man ska aldrig ge upp!,,, och man ska inte gnälla på sin sambo!

Puss

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna söndag! Kanske, kanske de klarar sig i alla fall! Kramiz

Sussi sa...

Men se där.. Nu har du mååånga änglatrumpeter ;)
Dom är bra tåliga. Jag förfrös min för några år sen. Den var helt död men jag lät den stå och den började växa underifrån. Och för att göra en lång historia kort så vet du ju hur fin min är nu :)

Kramisar

Åsa sa...

Oj, oj, oj, det var mig en liten knopp. Men det är ju inte alltid som storleken räknas.

Marie-Louise sa...

Häftigt. Det kanske slutar med att du har massor av Änglatrumpeter i år :)