torsdag 3 mars 2011

3 mars.

Jag sa ju i går, att jag skulle berätta något roligt idag. Så då är det bäst att jag gör det ;)
Vet ni?
Idag för exakt två år sedan började jag att blogga.
Jo,det är sant!
Idag, 3 mars, två år som bloggare.
Eller heter det bloggerska? ;)
Om jag har blivit rik på kuppen?
Nja..det kan jag inte påstå.
Men jag har blivit rik på vänner :)
Jag har gått tillbaka till mina gamla inlägg för att se på mina gamla kommentarer.
Och det kan jag säga...vilka trogna läsare.
Först var det bara släkt och vänner som kommenterade.
Nä...missförstå mig rätt!
Det är INTE "bara".
Det var kul det också.

Men efter tre månader hände det något.
Jag fick en kommentar från en helt okänd person. Den var från en tjej som heter Lina. Tyvärr kommer jag inte in på hennes blogg. Om hon ens har någon.
Och efter det så fick jag bara fler och fler kommentarer.Och fler bloggar att läsa.
Och det blev bara roligare och roligare att blogga.

Så vad säger ni?
Ska jag fira min två årsdag med en tävling?
Jaja...
Okej!
Lugna ner er!
Jag kör en tävling då? ;)
Så...alla som kommenterar i detta inlägg, idag, får en lott.
Berättar ni om min lilla tävling, och länka hit på er blogg idag, får ni två lotter.
Priset?
Nä,nä,nä...det är hemligt!


Tävlingen pågår till 23.59.59 i natt.
Och vinnaren presenterar jag om några dagar.
Lycka till!

See You!



61 kommentarer:

Malin sa...

Men va f**n, jag MÅSTE lära mig att länka till er andra, jag får alltid bara nöja mig med en lott :-(....
Grattis till jubileet, kul att få läsa ditt första inlägg, smart idé, den kanske jag snor sen när det blir dags för mig i dec när jag firar två år...
Kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Grattis! Visst är det härligt med alla vänner, det är ju värt så oerhört mycket mer än något annat! Kramiz

Diana sa...

Jag som trodde att du skulle ha en tävling där den med flest kommentarer vann... ;)
Grattis till bloggens födelsedag! Var det inte nån annan norrlänning som firade tvåårsdag igår eller mitt minne sviker mig helt?
God morgon oavsett!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Grattis till 2-års dagen! Hoppas du känner inspiration att fortsätta många år till!

Diana sa...

Sv: Hur håller du koll på alla bloggar du följer då?
Bloglovin är jätte smidig för där lägger man in alla de bloggar man följer och sen ser man när de är uppdaterade så att man slipper hålla på att klicka sig runt till alla för att se om det hänt något nytt.
Du har sju (eller fem, där är två olika) följare!

Miruschka sa...

Grattis!!!
Så klart jag ska vara med, länkar gör jag senare idag för jag vill förstås ha två lotter:)
Kram♥ och god morgon

bokhyllan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Majken sa...

Grattis på bloggfödelsedagen!!

Jag är gärna med och tävlar och såklart länkar jag hit :-)

Ha en fin födelsedag ;-)
KRAM

bokhyllan sa...

Hej hej! Grattis till 2-åringen!
Jag är himlans glad över att vi "träffats" här i syberspace! Det är alltid lika roligt att titta in till dig!
Hoppas du fortsätter att blogga lääääääääääääääääääääääääänge till!!!
Kramis.

Babs sa...

Grattis på 2-årsdagen, jag är med och jag skriver en liten bänkare om det på min blogg!
Kramis och fortsätt blogga!

Dansbandsfrun sa...

Grattis Camilla! Om jag inte var så stressad så skulle jag skriva en dikt till idag ;)
Jag är absolut med å tävlar.

Sv: äsch det där är bara där Tjänarna bor hihihihi vi bor bakom i ett slott ;)
(bra o ha många rum på somrarna när man ska ha gäster) ;)

kram o ha nu en fin födelsedag!!

4U2 sa...

Ha,ha,ha detta kan jag inte motstå för jag älskar överraskningar! Tar 2 lotter.
Grattis förresten!

Jane sa...

Grattis! Kramar i massor / Jane

Anonym sa...

Grattis tvååringen :-)
Jag har en stund dit, men inte så länge. I april har jag bloggat i två år. Otroligt vad fort tiden går!
Grattis igen!
:-)

Petra sa...

Jag vill vara med och tävla och berättar även detta på min blogg!

Lycka till mig själv.
Kram

Stattinskan sa...

GRATTIS
GRATTIS
GRATTIS
;-D

Ewa Pihl GalleriAquarelle ewa_pihl@hotmail.com sa...

He-he!!. Va sniiikna vi är..Jag kastade mej in, och anmäler mej nu!!!Men nu måste jag gå in o grotta hos dej också, och se va'du e'för en kuf..hi-hi.. Jag har också en blogspotsida http://galleriaquarelle.blogspot.com/.. men skriver dagligblogg på Amelia.. kram så länge ..Pihlan

Anonym sa...

~*~ G R A T T I S ~*~

Åh vad roligt att du firar två år med din blogg vännen !

Och jag är så glad att jag dessutom har hittat hit till din blogg - även om det var rätt nyligen - bättre sent än aldrig.

Så skoj dessutom att du ordnar med en tävling dagen till ära - självklart vill jag vara med !

Stort grattis än en gång och ha en underbar dag vännen !

Kram

ewa Pihl sa...

Det blev bara från Blogspoten.. Här är min Ameliablogg.. Pihlan i repris...

Miss M sa...

Stort grattis och ett litet extra plus för hemliga utlottningen *den gillas*! KRAM

Pinglan sa...

Men vad kul!! Grattis och hoppas det blir många fler inlägg!

gunsan sa...

Vet du, den första kommentaren gjorde så att det blev error;))
Grattis till dina 2 år, superkul;)
SV: jag har fått såna där hundförändringar på två ställen, så nu har de tagit "ett apr små bitar" och skickat på analys, ska våndas i 2-5 veckor innan svar!!
kramizzzzz

Nina sa...

Grattis! Själv firar jag och min älskade lilla bil 5 år idag... ska fira det med... att fylla på spolarvätska tror jag minsann! Bloggat har jag själv bara gjort i tre veckor (imorgon) men har redan funnit nya vänner! En helt ny värld som öppnar sig! Ha en riktigt bra tvåårsdag du och din blogg! Kikar in i morgon igen och ser hur ni hade det på seansen! =D

ansepanse sa...

GRATTIS till 2-årsdagen
kramar

Susanne P sa...

GRATTIS syster till dina två år i bloggvärlden!
Och klart att jag länkar till dej! Man gör väl allt för att vinna! *ler stort och himlar med ögonen*
Kram

Miruschka sa...

Nu har jag länkat:)
Du...tänk på att om jag vinner behöver du inte betala någon frakt;))
Kram♥

Mita sa...

Nämen oj,grattis till två år,visst fasen är det kul att blogga,man blir beroende vilket man vill eller inte,eller törs erkänna.Jag erkänner,hehe...
Klart jag är med och tävlar,jag ska länka under dan.
Keep on blogging!!
Kramiz!

Helen sa...

Hipp hipp hurra för 2-åringen!

Hoppas att ni hade en trevlig kväll å det ser jag fram emot att läsa om....

Kramkram

Huskatt sa...

Hurra, hurra, hurra och GRATTIS !

Monkan sa...

Grattis grattis på 2-årsdagen !
kram Monika
ps, jag länkar såklart till min hemsida ds

Camillasrum sa...

Hihi, grattis på 2-årsdagen! Och visst vill jag vara med i tävlingen! Kram Camilla

Kicki & Jörgen sa...

Grattis!

Carina Sjölund sa...

Hipp hipp hurra på 2- årsdagen!
Kramen♥

Tess sa...

Åh grattis!
Jag vill ju såklart vara med och länkar inne på min blogg!
Kram

Madeleine sa...

Grattis till 2 årsdagen. Kan hålla med dig om att det här med kommentarerna gör att det bara blir roligare att blogga..

Jätte roligt att följa andras bloggar och få nya blogg vänner tycker jag har gett mig ett riktgt liv här på etern...
Ha en riktigt bra dag....

Herr Nilssons Fru sa...

Grattis till åren i bloggvärlden. Lätt att komma dit, ett elände att ta sig därifrån!!
En gång bloggare - alltid bloggare.

Jag länkar så klart med ditt vackra foto från min blogg.

Kramiz

Mita sa...

Länkat och klart,
Kramiz!

Millan sa...

Synd att du inte blivit rik du som har en sån fin blogg!!

Monika Häägg sa...

Grattis på 2-årsdagen!
Visst är det så att man får mängder med nya vänner genom bloggen. Det är så roligt och spännande att läsa allas äventyr och icke-äventyr!
Det blir man rik på!

Sus sa...

Tusan också...glämde ju bort :(
Jag vet i hundan när jag började blogga, får kolla upp det.
Grattis på 2-årsdagen!
Kraaaaaaaam

Marie-Louise sa...

Grattis på 2-års dagen. Klart jag vill vara med och tävla. Länkar också :)

Jennifer :D sa...

jag är med! länkar dig också :D

Fnulan sa...

HURRA HURRA för dig idag!!! Hoppas du får kalasa många timmar!

Jag ser era olika ögonfärger, så är det här hemma med! Lustigt!

Kati sa...

Hej!

Ett stort GRATTIS till en tvååring!

Länkar i min blogg under kvällen..ha det bra!

Kati

~~Sara~~ sa...

Tiden går fort när man har roligt :)

Grattis till 2-åringen ;)

♥ Carina ♥ sa...

Goaste vän! Jag är med och tävlar så klart. Två lotter tack, så ska jag gå in och länka på min blogg :)
Du kan ju stanna på en fika när du kommer med vinsten, moahahaha....
Kramkram!

Afrodite sa...

Visst har du blivit rik! "Bara" på vänner kanske, men ändå! =) Och sen å andra sidan känner jag att JAG blivit rik på kuppen! Som hittat och lärt känna dig! Och fått en extra syrra! ♥
Så, idag tycker jag att vi gratulerar bloggen till dess tillkomst, dig för alla dina underbara vänner och till mig för att jag fått lära känna dig! GRATTIS till oss alla! =)
Kram och godkväll!

Freja sa...

Jane hade en länk till dig, så hon är värd två lotter. Själv kommer jag inte att skriva något mer inlägg idag så jag får nöja mig med en lott... Grattis på två-års dagen, själv firar jag väl typ 3 månader....

Freja sa...

Babs, jag menar Babs har en länk till dig så hon är värd två lotter... Lite förvirrad så här på kvällen....

Åsa sa...

Jag har ju redan vunnit i ett av dina lotterier, som om jag skulle vinna igen kommer det verka som jag har mutat dig.

Hillevi sa...

Och det upptäcker jag NU! Med tandborsten i mun!
Men visst ett litet miniinlägg kan jag nog komma ut med! Fasen oxå... *muttrar tjurigt* ;-)

Ps. Om jag vinner du väljer jag att vinna att du tar bort snön som singlar här. Det räcker nu, jag vill ha vår, öppna skor och krokusar. Okej? ;-)

Helene sa...

Vilken tur att jag titta in ikväll.
Annars hade jag kommit hit imorgon = ))
GRATTIS till din fina OCH roliga BLOGG !!
Gillar den mycket.
Kram Helene.

Dansbandsfrun sa...

ska bara kolla om jag vunnit än...
nähä...suck....

Monica sa...

...och det här är den 55:e (!) kommentaren till detta inlägg! Helt sjukt!
Själv hittade jag hit via Carina, som har en helt underbar blogg - hon är såå rolig!
Men nu vill jag förstås vara med på din utlottning!
Spännande!
Kram, Monica

Mia systeryster sa...

Flås, flås, oj vad jag sprang in hit efter det att jag fick höra om tävlingen=DJag kom med i sista sekund, va? Klart jag är med, och GRATTIS till 2 år, underbara du!!
Kram

cecce sa...

Ha! Jag hann preci...eller hur???
GRATTIS! Du är en av mina följeslagare och jag lär väl hänga här inne hos dej som ett envist plåster:-)
Kul!!!

Kramar

Nette sa...

Åååååh nej, jag har ju inte hunnit in och läsa bloggar förrän nu!! Jag vill också tävla!

Hur som helst, stort GRATTIS på denna stora dagen, du förgyller mångas tillvaro genom dina härliga inlägg! :-)
Kram

Doris sa...

Hittade hit från Hillevis sida, trist att jag kom för sent för att vara med i tävlingen :-( ...
Grattis till jubileet, själv har jag bloggat i ca 6 år, alltid lika roligt ;-).
Ha en bra dag !

Ann sa...

Grattis på tvåårsdagen. Något för sent men ändå ! Kram :)

sofia sa...

jag är meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed!!!!!!!! ,)

Sussi sa...

Grattis till 2 år i bloggens värd :)
Men du.. Du kan ju inte ha en tävling när inte jag kunde vara med. Så får man ju bara inte göra!! Jag hade ju givetvis vunnit annars ;)

Kramisar en tredje gång ;)