torsdag 31 mars 2011

Dikter

Under hela mitt liv är det bara två stycken som har skrivit en dikt till mig.
Det är min Syster och bloggvännen Dansbandsfrun.


Denna dikt vann jag i en tävling som dansbandsfrun hade, en gång, på sin blogg:


"Min vinnare i tävlingen heter Camilla, en tjej som är helt omöjligt att inte gilla...
Hon kommer alltid in och sprider glädje här hos mig, och skriver de mest härliga saker inne hos sig...
För här är en blogg-tjej med humor o humör, Hon älskar Daniel Lindström och Noice, precis som sig bör...
Dom hade en brevlåda men den fick sig en "törn"... Vet vi egentligen vad som hände, eller hamnade den bakom ett hörn?
En läcker 2 barnsmamma som älskar sin David och hela sitt liv... Jag är så glad att vi genom hennes blogg får in ta ett kliv....
Nu väntar vi med spänning, för nu ska det renoveras i hennes lya...Ut med det gamla och in med det nya...
Badrummet ska bli en helt ny lyxig vrå...
För där ska Camilla stå o plocka sina grå..".

Och denna dikt skrev min syster till mig ifjol då jag fyllde år.


"Du den bästa syster i världen är
Och jag håller dej så väldigt kär
Och jag vet att känslorna går åt båda håll
fast vi har i vårt liv haft våra groll:

Jag har minsann sett artister på både
det ena och andra stället
Medan du suttit och surat utanför istället

Pink Hink, Brolle, Glen Spove, Gyllene Tider & Noice
har jag sett och det var ju skojs

När vi tillsammans var ute för att lyssna på
Daniel Lindström, och mot slutet jag blommorna skulle få

Så tror du att du tog din revansch
när du slängde dej, helt hejdlöst, och trodde du tog din livs chans

Men hade det inte varit för mej & benen
så hade du slagit ditt huvud i scenen

För blommorna var ämnade till mej
och jag var ju bara så rädd om lilla dej

Trots denna "lilla" incident
är du min syster och jag vet helt bestämt
Att ingen i världen kan vara så lycklig som jag
som har en sån underbar syster
som jag kan jäklas med var dag!
"

Vad spelar det för roll att man bara ha fått två dikter, när jag fick dom två bästa :)
 
See You!


24 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis du som har fått så fina dikter!

Anonym sa...

Å grattis till mig som blev fööörst!!!!
:-D

Herr Nilssons Fru sa...

Nä vad spelar de för roll. Även om du får tusen är de säkert inte lika vackra och av hjärtats fröjd skrivan som dessa.
Mycket fint skrivet, grattis till dig.
Kramiz Anki

Tess sa...

Åh så fina dikter!
Jättegrattis till dig som fått dom!
Kramar

Susanne P sa...

Jaaa....tänk vilka duktiga diktare det finns!
Helt otroligt vad de var duktiga som skrev dessa dikter, makalöst imponerande bra! ;D ;D
Kram

Semester & Mat sa...

Vilka duktiga skribenter!
Själv så har jag ingenting av dikttalangen.

Tackar för de värmande kommentarerna.

Ha en fin dag!

Huskatt sa...

Vad fint ! Jag tror du blev riktigt glad över dem!

Miss M sa...

Fina och personliga! Kul!

KRAM

Miruschka sa...

Förr skrev jag dikter och gjorde fotocollage till de som fyllde jämna år, men det liksom mycket annat har jag lagt ner.
Tycker båda diktskrivarna förtjänar en eloge, de är jätteduktiga!
Kram♥

Carina Sjölund sa...

Vad du skulle ha blivit glad :)
Kramen på dig♥

Anonym sa...

Åh vad kul med dikter och även om du "bara" har fått två dikter hittills i ditt liv så har dessa två dikter varit helt fantastiska båda två.

Kram

ciara sa...

haha! Dikter är både roligt och kul att få!
Att veta att någon har tagit sej tid att skriva ngt personligt berör<3
Kanske ska klura ut ngn jag med då.
(vi som gillar Änglatrumpeter,Glamour,Big Brother och Noice)..
Hur är det med Bon Jovi egentligen? Dom är väl inte fy skam Camilla?
;=O)) Kramiz Ciara

Diana sa...

Jösses, det var inga dåliga dikter... och långa var de med! Hde nån tvingat mig att försöka slå ihop något hade det blivit två rader antagligen på rim som ros och nos. :)

Åsa sa...

Det är ju två mer än vad jag har, så det är väl helt ok enligt mig =)

♥ Carina ♥ sa...

Wow! Vilka poeter! Och dom har gjort dikter bara till dig! Känn dig hedrad :)
Kram kram

diana sa...

Dikter är underskattade. Jättetrevligt ju :)

Fnulan sa...

Skrev massor av dikter innan mne nu skriver jag bara blogg =)Fast det är ganska uppdiktat det med =)

Majken sa...

Vilka fina dikter...
den från syrran är verkligen "hjärtlig" ;-)

Ha en fin kväll!
Kram

Blåklinten sa...

Fina personliga dikter du fått.
Jag kan inte minnas att jag någonsin har fått en dikt, men jag skulle bli glad det vet jag.

soffie sa...

å vilka fina dikter guu va duktiga de är som kan dikta så bra,
kram till dej

Afrodite sa...

Åh, vad fina! Lyllo dig! =)
Kram och godmorgon!

Dansbandsfrun sa...

Men jösses, vilka proffs! Dom borde ju få medalj av konungen (eller nåt) ;)
Det är roligt att skriva till gulliga tjejjer vettú! kram

Sussi sa...

2 superbra dikter. Jag väntar fortfarande på den första dikten som ska skrivas till mig..

Kramisar

Miss Juni sa...

Underbart!! Härligt att vara så älskad!!