torsdag 10 mars 2011

Sportlov

Ja,vi har ju sportlov denna vecka.
Och är det något jag tar på allvar, så är det just sport ;)
Så på sportlovet, ja,då ska det sportas!
I måndags hade jag fönsterputsmaraton. Jobbigt värre.
I tisdags tog jag mig en långpromenad. (Ja,för mig var det en långpromenad eftersom mina dagliga promenader består av en promenad till brevlådan.) I tisdags gick jag ända bort till den gula postlådan, som ligger...ja...minst 100 meter hemifrån.
Det ni! ;)
Och i går spelade jag/vi bowling.

Då man har sportat så mycket som jag har gjort under denna vecka, så är risken stor att man går ner i vikt. Och det går ju inte för sig ;) Nä..det vore ju hemskt!
Så en "black and white" fick bli min räddning ;)

En annan som gillar sport är min lillebror.
Men frågesport då.
Hörde ni honom på radion i går? På Rix morrozoos "Rikskampen".
"Lagerkillen från Uppsala"....japp....det var lillebror det :)

See You!

35 kommentarer:

Afrodite sa...

Jisses mänska! Ta't lugnt! Och idag har du träningsvärk i vänster balle (ja alltså, vänster skinka...), eller hur?! Det får jag ALLTID när jag bowlar!
Verkar ha haft en underbar dag ju! Härligt! :D
Kram på dig sis, och ha en bra dag även idag!
Massa kramar ♥

Petra sa...

Ta det lugnt, dumt att träna för mycket :-))

Babs sa...

Hihi, det där är mina takter, precis så ser min motion ut.
Nej hörde inte brorsan din!
Kram

Malin sa...

Men oj, överdriv inte, lagom är bäst, så DÄR mycket är inte sunt att sporta ;-) tur att du kunde kompensera upp det senare med en god middag!
Kul med en kändis till bror ;-)
Kram

Mita sa...

Har inte haft den kanalen inrattad så jag missade brorsan,
Gud vad du motionerar,se upp så du inte försvinner. Men du fyllde ju på med gomat igår i alla fall,hehe....
Kramizar!

pillan sa...

ojoj
nu får du nog ta och växla ner , annars är träningsvärk ett faktum.

godmorgon

Herr Nilssons Fru sa...

Who....vilken sportis du är. Vilka promenader...jag blir alldeles matt...fniss.
Men är de sportlov så är de!! Man är ju rent glad att barnen är vuxna och utflugna så man inte har sportlov längre.
Missade din bror ju...jag som alltid har de kanalen på ....
Kramiz Anki

Blåklinten sa...

Åh, vad härligt med sportlov, det var längesen man hade. Passa dig för träningsvärken!

Susanne P sa...

Jaha....och hur mås det idag då?! ;D
Hörde lillebror, fast på FB! Han är ju en RIX-kändis nu!!! Hahaha!
Kram

Carina Sjölund sa...

Förstår att du har träningsvärk idag! Att gå 100 meter är ju ganska så långt, eller hur :)
Ha en fin dag på jobbet!
Kramen vännen♥

Madeleine sa...

Hejsan! Nu får du ju inte överdriva din träning, kan ju bli en drog o då slutar du ju aldrig ;-). Kram Madde

Susann sa...

ååå va kul med bowling .
Det var länge sen man gjorde, nästan lite nostalgi för mig det där :)
Ha en fin dag .
Kram

Nina sa...

Hej och hå... sporta på! Skulle man kunna säga! Men jag hörde någonstans att de ska byta ut namnet från sportlov till kulturlov... hur fyller du dagarna då??? skoj verkar ni haft det ändå! kram

soffie sa...

jisses va du står i:)men va roligt med bowling å härligt med lov,
kram

Diana sa...

Oh, du är släkt med en kändis! (nej, jag lyssnade inte)
Gud vad du ränner runt kvinna, du tar verkligen det här med sportlov på stort allvar. Vad blir det idag, 200 meter shopping? ;)

Anonym sa...

Visseligen är det Sportlov hos er i veckan... men snälla vännen... du måste varva ner lite också så du inte tar ut dig helt och hållet.

Hoppas att solen skiner även hos er idag så kanske du har möjlighet att sitta och njuta (en lite stund i alla fall) av de varma solstrålarna och kanske höra på lite fågelkvitter.

Jag lyssnade inte på radion igår... men vad jätte skoj att din bror var med på Rix morrozoos "Rikskampen" !

Ha en riktigt bra dag !

Kram

Bara Jag sa...

Sportfåne där :-) *Aha - var det din bror det? Då blir det ju nästan så att jag känner någon som är syrra till en kändis - coolt ;-)

Kram!

Dansbandsfrun sa...

God Förmiddag din sportdåre! ;)
Nope, hörde inte din bror. Satt o speglade mig i mitt nya fina halsband! TACK snälla, det var jättefint!
Ska blogga om det nu.
Kram (ps. fasen va snyggt du skriver)

Miruschka sa...

Jo faktiskt så hörde jag din brorsa på radion, det gick väl ganska bra för honom eller hur?
Ha det bäst!
Kram♥

Fina Frun sa...

Oj oj vad duktig du är!

Tess sa...

Se upp så du inte blir övertränad nu bara :)
Kramar

Majken sa...

Härligt med sportlov :-)
Vad står på sportmenyn idag?

ha en fin dag!
Kram

ansepanse sa...

vad synd att jag missade din bror
men bowling är väl en kul sport
kramar

Krönikören sa...

Stopp och belägg! Tänk på alla förslitningsskador som idrottskvinnor drar på sig. Gå nu genast och lägg dig i soffan.

Madeleine sa...

Härligt att röra på sig...Bowling är ju super kul, men brukar alltid få ont i handleden..

Trevligt sportlov..

kram

Sus sa...

Oj Oj!
Du tar ju verkligen SPORTlovet på blodigaste allvar ;)
Jag är impad!
Kraaaaaaam

Marran sa...

Glöm inte att ta det lugnt mellan sportgrenarna ;p

Stattinskan sa...

Då har du väl dessutom en sabla träningsvärk i rumpestumpen ... Det är konstigt det där med bowling - man använder armar och ben men får träningsvärk i i degklumpen man sitter på.
Såååå - då kan man säga att du har en rikskändis till brorsa ;-D

Åsa sa...

Herregud vad du sportar, akta dig så att du inte blir beroende av sport.

Diana sa...

Sv: Du bara lovar och lovar! Du har sagt samma grej innan... ;)

Sussi sa...

Ja men passa dig. Sporta inte för mycket bara. Har hört att man kan få ont av det ;)

Vad skoj. Jag hörde den tävlingen! Varje morgon gör jag det på väg till jobbet. Om jag inte minns fel fick han hela 300 kr för sina bemödor ;)
Kul att just han kom fram..

Kramisar

gunsan sa...

Nu börjar jag bli lite orolig, tycker nog att du har tagit ut dig lite väl mycket nu, dags för lite vila tror jag;))

Tänk vad häftigt, att få höra lillebror på radion, duktig verkar han ju vara också.......nu hörde jag alltså inte programmet, men jag antar att han är duktig;))
kramizzzzz

Nette sa...

Akta nu så att du inte övertränar dig, det är lätt hänt! Bra att du varvar med lite kalorier, det är ett fördärv det där med motion! ;)
Ha en underbar helg!
Kram

Marie-Louise sa...

Vad roligt det såg ut med Bowling :)

Anonym sa...

Oj! Det var en himla massa sportande det...
:-)