lördag 19 mars 2011

Fredagsmys.

Det kan man säga att jag hade igår.
Ledig på dagen. Och då menar jag leeeedig.
Jag gjorde inte många knop under hela dagen,kan jag lova.
Gubben åkte och besiktade bilen min. Och den gick igenom utan anmärkning.
Till middagen ville min yngsta dotter och hennes kompis/kusin laga middag.
Och jag menar...vem vill inte slippa laga middag,liksom? ;)
Och på en fredag och allt.
Jag satt bara och njöt framför datorn, medan jag hörde dom skramla och levde rövaren fixa och dona uti köket.


Vad dom lagade?
Jo...dom lagade det här.

Och hur det blev?
Jo...kanon gott. Kolla!

Det om något kallar jag fredagsmys!

See You!

25 kommentarer:

Susanne P sa...

Wow!
Vilka duktiga tjejer!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Wow!! Vilka mästerkockar! Dom går vidare va?
Ha en fin dag i backen!
Kram och godmorgon!

Babs sa...

Wow, vilka duktiga tjejer, det ser riktigt proffsigt ut och så skönt att bli servad!
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Oppss..vilken fredag hon fick. Duktiga tjejer..
som låter dig mysa extra så där på fredagen.
Kramiz o go helg.

Anonym sa...

börjar gråta här. så vill jag med ha det

Mina dagar sa...

Ha ha ha...så mysigt och underbart skriven Meny:):)
Dom var nog stolta över va dom åstadkommit!!!
Fortsätt att njuta av helgen!
Kram Eva

Anonym sa...

Det kallar inte jag fredagsmys, det kallar jag fredagsLYX!
:-)
(ok, lite mysigt också såklart - men väldans lyxigt!)

Majken sa...

Nämen åhhh vad mysigt <3
Skönt att slippa laga mat ibland ;-)

Önskar dej en skön lördag!
kram

Monkan sa...

wow, dom kan du hiva ner hit till mig om dom har lite att göra ! Vad mysigt att få sån lyxmat och att slippa laga den själv är ju kungligt
ha en fin helg
kram monika

Fina Frun sa...

MMmmm vad gott och mysigt!

Carina Sjölund sa...

Man kanske får låna brudarna någongång när man ska ha gäster? verkar vara en hejare på matlagning :)
Ha en go Lördag!
Kramen♥

Marie-Louise sa...

Vilka duktiga tjejer :) och vad skönt att slippa laga mat på en fredag. /Kram

ansepanse sa...

nästa fredag kan de väl komma hit och fixa middagen :D
kramar

Mona sa...

Vad gulligt gjort av dem. :)
Kram

soffie sa...

mmm va gott och mysigt!
Va snyggt du har det hos dej,
hoppas solen skiner på dej med,

Sus sa...

Ja DET kallar jag mys på himmelsk nivå!
Duktiga tjejer!
Kraaam

Mita sa...

Vilka goa tjejer och gud så skönt att slippa stå i köket. Gott käk också.
Ikväll ska inte jag stå i köket, det blir köpe pizza som gubben far iväg och fixar. Pörfekt..
Kramen!

Sladdertackan sa...

Smarrigt!

Mia systeryster sa...

Gud så mysigt, och vad gott det såg ut!! Varför fick inte jag komma för....
Kram

Diana sa...

Tjejerna är ju jätte duktiga! Inte nog med att de lagar mat som ser jätte smarrig ut, de låter mamsen/papsen slippa slitet!

Sussi sa...

Jo du, det där kan man verkligen kalla fredagsmys! Vad duktiga mästerkockarna var. Det såg supergott ut :)

Kramisar

Hillevi sa...

Så lyxigt! De sista dagarna har jag njutit till fullo av att pyssla i köket och laga mat (efter att ha ätit restaurangmat en vecka) men nu räcker det... ;-)

Miss Juni sa...

Men! Vilken lyx sådär på fredagskvällen!!
Om man kanske skulle ta och införa en sådan tradition med ungdomarna härhemma...vore ju finfin!! :)

gunsan sa...

Det var ena duktiga kockar du har hemma hos dig, ojoj vad det ser smaskigt ut;))
kramizzzz

Anonym sa...

Åh vad duktiga tjejerna var på att fixa ihop middagen till er i fredags ! Det ser jätte smarrigt ut alltihop och jag är säker på att det smakade minst lika gott.

Vilket trevlig kök ni verkar ha dessutom !

Kram