torsdag 24 mars 2011

Mister du en...

...står dig tusen åter.
Så brukar man ju säga. Och visst är det så!
Det kanske inte alltid är så lätt att tänka så, då man nyss har mist en vän.
Men livet fortsätter.
Jag vet!

Tusen åter....
Det är många det ;)

Som ni vet så har mina Änglatrumpeter "gått över till andra sidan". Ja...Till dom andra ängla trumpeterna rna.

Mitt nya sätt att vinterförvara dom misslyckades totalt,kan man säga. Dom dog. Alla utom en pinne.
Jag tänkte..Jaja...jag får väl nöja mig med bara en trumpet i år.

Men icke sa Nicke.
För några dagar sedan så ringde det på dörren. Och när jag öppnade dörren så stod där räddaren i nöden. Hon hade dessa underbara skott med sig.

Och dom var till mig!
Som sagt...mister du en...
Nu har jag tre!!!!!

See You!

34 kommentarer:

Petra sa...

Sedär, då är det snart dax att såga hål i taket igen.

Kram och ha en underbar torsdag.

bokhyllan sa...

Då fixar det sig med blommorna i år också! =)
Du har en rar vän.
Soliga vårhälsningar till dig! Kram.

Susanne P sa...

Det var du som tipsade om hur man skulle övervintra dem på ett nytt sätt!
Aldrig mer ska jag lyssna på dina tips!
Mina har också gått hädan...bara ett ynka skott som jag vårdar enligt MINA ideér och DEN lever den minsann! ;)
Jag tycker du är skyldig mej en av dessa nya skott! ;) ;)
För du har väl inte glömt vem som gav dej den första Änglatrumpeten....?!
Kraaaaaam syster!

Mona sa...

Så kan det gå. Men som jag skrev i mitt inlägg alldeles nyss faktiskt, man lär sig av sina misstag. :)
Ha de bäst!!

Miruschka sa...

Ja, det är tur man har vänner...och snälla sådana!!
Kram♥ och god morgon

Herr Nilssons Fru sa...

Åh vilken tur du hade, som hade någon snäll vän som kom med nya skott. Jag har faktiskt aldrig försökt mig på de där växterna, kanske skulle testa i år. Tips om vinterförvaring, kanske jag inte ska be om här...fniss. förlåt...hua.

Kramiz

Anonym sa...

Vilken tur! Var nu rädd om dom fina lavendlarna!
:-)

4U2 sa...

Härlig "förökning"!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

min ömma moder hade en änglatrumpet i flera år. Den blommade vackert första året, sen konverterade den till grönväxt. Den blev helt enorm men tvärvägrade att blomma. Varje vår hotade mamma med komposten i ett försök att få den att blomma...men icke. Striden pågick i flera år och till slut förlorade änglatrumpeten...

Paula sa...

Önskar dej en fin torsdag! Kram

Dansbandsfrun sa...

Dom där asen gör mig GALNA! Jag försökte en hel sommar med en jädra pinne...jag pratade (oh guuud va jag pratade) jag sjöng, jag vattnade, jag vattnade INTE, jag smekte den o jag bad till den MEN inte kom det några trumpeter..... NEJ NEJ!!! Bara ett jävla blad! Nähäddu fröken, dom där kan du ha för dig själv hihihihi
kram o ha en bra dag ;)

Diana sa...

Sedär, det var väl inte illa pinkat! Väldigt snäll väninna! Det går väl att köpa såna med om i fall att du vill ha fler, eller?

gunsan sa...

Ohhh vilken tur du har, vad härligt. Jag har faktiskt inte ens kikat på mina trumpeter.....törs inte, tänk om de också gått över till andra sidan......
kramizzzzz

Mita sa...

Ohh,lyckost dig. Då är ordspråket sant då? Just det,jag som aldrig haft denna omtalade blomma kanske skulle införskaffa en sån och hoppas på turen med "mina gröna fingrar"
Kramen!

Marie-Louise sa...

Vilken trevlig överraskning :)
Änglatrumpeter som är så fina.

Miss Juni sa...

Så underbart med "räddare i nöden"!!
Kram på dej - och var nu snällare mot dessa änglarna, än du var mot dom förra...som du lät stå och frysa/torka ihjäl... ;o)

syren sa...

Härligt med vän som kom med de fina planterna.Lycka till! kram

Mia systeryster sa...

Vilken snäll vän du har som kom med nya!!Min dog också i år, vet inte vad som hände!!
Kram

Diana sa...

Sv: Batman har Knasen, vilken är intressant att läsa i ca 3½ sekund... ;)

Babs sa...

Lyllo dig!
Var rädd om dem nu!
Kram

Jane sa...

Vad bra att du fick nya !
Kramar och ha en jätte skön Torsdags kväll / Jane

Stattinskan sa...

Ja, nu fattar jag inteT ... mist vilken vän?
Änglatrumpeter är väldigt ombytliga och inte alls att lita på. Jag hade flera stycken när vi bodde i villa ... och jag var ovänner med nästan alla :-)

Åsa sa...

VAD gjorde du med dem, egentligen???

Fnulan sa...

Härligt!! Alla goda ting är tre =)

Majken sa...

Då får du njuta av änglatrumpeterna iår oxå... härligt!''Ha en fin kväll!
Kram

Sus sa...

Ja haa, jag gråter fortfarande över Mina förlorade änglar :(
Lycka Till-Lyckliga Du!
Kraaaaam

maria sa...

vad gulligt :) av din vän..du är du på g igen :)

må så gott !
kramar

ansepanse sa...

vilken snäll vän du har som kommer med just det du vill ha
kramar

Semester & Mat sa...

Så kan det gå, en vilken tur att du fick nya.
Hoppas de blommar fin i sommar.

Ha en fin helg!

Fenixmonas sa...

Så tråkigt att de dog. Himla käckt att du fick nya igen och nu vet du ju hur di inte ska vinterförvara dem! kramiz

Susanne sa...

Ja det sägs ju så i ordspråket men vi har haft det jobbigt mist 3st nära under detta nya år. Hur klarar du av att övervintra dom det skulle jag aldrig klara. Ha en underbar fredag. Kram

Ida sa...

Åh vad spännande, alltid lika kul att få skott och plantera eller när man själv lyckas övervintra dem. Jag hoppas även få se dem i blom sen :)

Anonym sa...

Åh vilken snäll vän du har som har delat med sig av sina Änglatrumpetskott till dig vännen. Jag förstår att lyckan är stor där hemma eftersom de övriga (utom en) inte klarade av övervintringen.

Kram

Sussi sa...

Så fina vänner du fått! :)
Vet du vilka färger det är på dom eller är det samma som du haft innan?

Ha en trevlig helg
Kramisar