fredag 27 januari 2012

Utmaning

Jeurima har en utmaning till oss modiga ;)
Utmaningen går ut på att våga visa vad vi har i nattduksbords lådan.
Jag säger så här:
Vågar jag att vara med i radio, så vågar jag väl också visa vad jag har i min låda ;)
Jojo,minsann... igår, då jag var på stan, kom det fram en man till mig och började att ställa några frågor till mig. Han visade mig bla. en bild, på en man.
-Vet du vem det här är? frågade han mig.
-Nä...nja.., svarade jag. Jag såg inte vem han var, men jag förstod att det var Stefan Löfven.
Och visst var det han.
Sedan ställde journalisten lite frågor, och jag försökte svara så gott jag kunde. Ja...jag försökte...för politik...nä, politik är inte min starka sida.
När,var och hur det kommer att sändas på radion, vet jag inte.
Och lika bra är väl det :)
Update:
Det gick inte länge, förrän jag fick veta att jag var på radion redan samma eftermiddag. I går, alltså. På FB bombarderades jag av berömmelse ;)
Nå ja...tre stycken meddelade mig att dom hade hört mig på radion. Nyfiken som jag är, så letade jag reda på samtalet på nätet och fann det. Så jag hörde det jag också.
Som tur var hade dom kortat ner samtalet. Vill ni höra mig, kan ni få länken dit...för 100.000 kronor,eller så ;)

Men nu till utmaningen.
Vågar ni också ta er an utmaningen?
Nä...inte det där med att vara med i radio, utan att visa vad du har i nattduksbords lådan?
Hur ser det ut i din nattduksbords låda?
Så här ser min ut.
Kaotisk.
Precis som det lät, när jag var med på radion ;)

See You

38 kommentarer:

Anonym sa...

hehe :)) min nattbordslåda är betydligt stökigare! Jag vågar inte visa! Dock mitt skrivbord tar priset!
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Hihi...en radiokändis i Norrland!!
Jag hade inte en susning om vem han var - helt okänd för mig.

Den utmaningen hade passat mig för min låda är alldeles nystädad. Lådor är annars livsfarliga, där samlas massor o ingen vet vad eller varför.

Kramiz o go helg

Hovdamen sa...

Ha, ha, min e tom, tömde den igår för vi har köpt nya nattduksbord. Annars hade jag INTE vågat visa upp det:)

Joanna Björkqvist sa...

Vad kul att du var med på radion och härligt att du förstod vem det var på bilden - smart!

Min låda är nog väldigt trist - ska fundera på utmaningen... ;)

Ha en underbar fredag! Kram!

Carina Sjölund sa...

Har bara böcker i min, så det är väl ingenting att visa va??? :)
Ha en fin dag kära du!
Kramen♥

maria sa...

Du har iaf en låda, jag har en hylla ;) men det kanske funkar det med :)

Ha en toppen fredag fina du :)
Kramar

Miruschka sa...

Jag har ingen, för den åkte ut när jag köpte toalettbordet. Men jag HADE bara böcker där, så det var inget speciellt där inte!
Kram♥

Marina sa...

Kan säga direkt att det är inte mycket att visa upp...finns inte mycket av värde där, inte!

Paulahelenas sa...

Hmm....min nattduksbordslåda är stökig, så jag visar nog inte ;)


Ha en fin dag!

Kram

Västgötskan sa...

Nä, det är (om möjligt) ÄNNU mer kaos i min nattukslåda, så den får ni inte se. Ha ha! :-D

Znogge sa...

Ser inte mycket bättre ut i min. Tror nästan jag vågar... Får kolla en gång för säkerhets skull!

Jag och politik är ingen lyckad kombination heller tyvärr...

Kram

trollmor sa...

Har ingen låda utan allt ligger ovanpå. Telefon,tidningar ,glasögon och ibland nån strumpa....
Kul med lite radioprat. Själv var jag också med i lokalradion för några år sedan med en rapport från en studieresa i Italien. Men fy vad fåning jag lät.

Susanne sa...

Ja vad har man egentligen i låda???? jag har mycket som jag inte använder borde nog rensas. Kram

Ama de casa sa...

Länken, länken, länken!!!

Hmmm... Jag kanske kan erbjuda en läggmatch i wf om jag får den där länken? ;-)

Gomorron!

♥ Sojka ♥ sa...

haha. :) Men du är säkert bra på något annat! ;)
kram!

♥ Carina ♥ sa...

Jag har jättefint i min nattuksbordslåda. Eller rättare sagt, jag har ingen :)
Kram och trevlig helg!

Margit sa...

Camilla, jag har ingen sänglåda, men lägger skaer på ett annat bord..och lite "överallt"....
Önskar dej en trevlig och fin dag och helg!!
Kram!!!

Diana sa...

Wow, du är en kändis! Ja, där uppe i norr i alla fall. Hehe!
Modigt av dig att våga vara med i den utmaningen, det ska jag nog inte göra... Haha! ;)

Marianne sa...

Att höra sin egen röst är alltid en konstig upplevelse och att dessutom göra det i radio...det är modigt :-) Jga har ingen låda o lika bra det för jag tillhör braåhaläggerdethärilådansålänge-typen.Kan ju tänka dig hur det skulle bli ;-)

Trevlig o skön helg på dig :-)

ansepanse sa...

jag måste gå och kolla hur det ser ut i min nattduksbordslåda :) jag vet inte ens vad som finns däri :)
vad spännande att ha varit med i radio
kramar

Mita sa...

Ha,nu fick jag mig en puff att kanske ta och rensa lite den lådan.Finns mycket smått och gott där..*blink*...
Igår var det nog rätt många som fick den frågan om vem den mannen var.
Tur det inte var jag,för jag hade ingen aning om hur han såg ut eller vad han gjorde,fy så dum man skulle känna sig.Totalt obildad,hehe....
Synd man inte får höra dig och ditt uttalande..*L*...
Kramiz♥

Susanne P sa...

Så modigt av dej att visa! Men du....vad har du i det guldiga fodralet!? ;)
Kram

Tinezza sa...

Jag har ingen nattdukslåda :( Men nattduksbordet är belamrat med korsord som jag löser innan jag ska sova. Försöker lösa åtminstonde.

bokhyllan sa...

Jag har inget. Bara ett skrivbord och de lådorna är inte något att visa upp, måste i så fall lägga några timmar på att ordna, städa och sortera i så fall :)
Trevlig fredagskväll!

Semester & Mat sa...

Tyvärr kan jag inte vara med i denna utmaning. Tömt lådan efter renoveringen, ska satsa på en hylla istället och då¨måste man ju verkligen ha städat där ;)

Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Vad modig du är som vågar vara med i radio.
Själv har jag ingen nattduksbordslåda utan lägger allt möljigt jox ovanpå en gammal brudkista :)

LillaTuss sa...

Jag har ingen. Bara en gammal drickaback i trä på högkant för lampa och väckarklocka

soffie sa...

jag har inte ens en sån låda:) jag har en liten pall, kul att se i din, ha en goo kväll

Fnulan sa...

Åååå nej... nejnejnej.... precis fått mina leksaker från sexpartyt så... nonononono

Jeanette sa...

Min låd-utmaning var ju ingenting jämte radio-utmaningen ;-) Hade Aldrig vågat.
Kram

Freja sa...

Jag har ingen nattduksbordslåda, och det är nog tur, för när jag hade en sån var det kaos i den.....

Sv: Jag är oxå en mycket stolt norrlänning fast jag inte alls gillar surströmming ;-)

fina frun sa...

...och jag har inte ens ett nattduksbord!

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Hinner inte anta din utmaning för nu är det semester...Kramiz!!

Pillans sa...

fniss hade tur , har ingen låda ...

Ingrid sa...

Ingen låda jag heller.. men några hyllor som just nu är belamrade med, nässpray, näsdukar, halstabletter, diverse böcker, en MP3 och en sockerskål med...havssalt... VARFÖR i hela världen står den DÄR????

Miss Juni sa...

Plättlätt!
För jag har inte ens nå´t sängbord!

gunsan sa...

Wow, skulle man kunna få en autograf kanske;))

Kramizzzzz

Krönikören sa...

Lite halvjobbigt att få en massa frågor om någon händelse som är en sån där som man borde vara lite insatt i. Säkert så kan många känna igen sig.