onsdag 25 januari 2012

Det lönar sig...

...att bli arg...eller inte ;)
Natten till tisdagen sov jag väldigt dåligt. Väldigt dåligt.
Varför?
Jo, det ska jag berätta för er. Och för er som inte vill veta kan sluta att läsa nu ;)
Jo...det började med att på måndagskväll, då jag kom till jobbet, fick jag veta att jag inte hade fått någon parkeringsplats. (Vi som delat kontraktet/parkeringen med en annan, fick söka om ett nytt kontrakt vid årsskiftet. Hädanefter får vi inte dela med någon.)
Och givetvis blev jag, och en annan jobbarkompis, utan plats. Utan plats = vart fan ställer jag/vi bilen då?
Jag menar....jag kan ju knappast cykla till jobbet. Det är faktiskt över två och en halv mil...enkel väg.
Så ni kan gissa hur arg jag blev då jag fick veta, att jag nu stod utan parkeringsplats.
Typ så här arg var jag:

Jag var så arg så jag inte kunde sova på hela natten. Trots det klev jag upp på tisdagsmorgonen och åkte iväg till jobbet.
Plikten framför allt, vet ni.
Ställde bilen på en gästparkering där man egentligen inte får stå. Men vad annat skulle jag göra, liksom? Jag hade ju ingen parkeringsplats.
För vem behöver motorvärmare, då det är -10 grader?
Tydligen inte jag!
Från klockan halv åtta till halv nio, på tisdagsmorgonen, försökte jag ringa till den som har ansvar över parkeringsplatserna.  Upptaget!!
Kan tänkas att det var fler än jag som ringde och var "ganska" irriterad.
Halv nio sa telefonsvararen att "den ansvarige" var på möte. Återkommer 12.30.
Laddad som tusan väntade jag till 12.30, då skulle jag banne mig ringa igen.
Arg som ett bi, var jag. Hela dagen.
Precis då jag skulle ringa, ringde min arbetskompis(som också blev utan parkeringsplats) och sa att det hade ordnat sig.
Vi skulle få en parkeringsplats.
Jaha..då har man gått och varit arg nästan ett helt dygn. Helt i onödan.
Eller...kanske inte i onödan. Onödigt var det väl att säga att det inte fanns plats. Då det tydligen fanns plats.
För nu har jag plats. Motorvärmarplats. Precis som jag haft dom senaste fem åren.
Ordningen är återställt!! Och jag är snäll igen ;)

See You

32 kommentarer:

Miruschka sa...

Förstår din ilska, herregud att vara utan motorvärmare i smällkalla vintern!!
Bra att det löste sig till slut:)
Kram♥ och god morgon

Joanna Björkqvist sa...

Jag förstår verkligen din ilska, även om jag som sydbo aldrig någonsin haft en parkeringsplats med motorvärmare. Vilken grym lyx!

Men det viktigaste var ju ändå ändå att få en plats, förstås. Och att dina hjärtslag slår lugnare igen... ;)

Kram!

Diana sa...

Motorvärmare, är det något norrländskt? ;) Nej då, vi hade faktiskt en i den gamla bilen. Men det växer inte precis möjligheter på träden till att koppla den till något när nere.
Skönt att det löste sig!
God morgon!

Carina Sjölund sa...

Detta tog jag upp med min chef en gång. Och hon sa att kommunen inte har någon skyldighet att hålla oss med motorvärmare???!!!
Men jag har tur som alltid börjar på eftermiddagen för då är det många som slutat för dagen, och då finns det alltid plats :)

Men tur att det ordnade sig för dig i alla fall!
Kramen♥

Anonym sa...

Vad bra att ni fick en plats till slut. Nu kan du lägga ilskan bakom dig och kanske förvandla det till ett gott skratt?
Önskar dig en Jättefin dag. <3

Mona sa...

Jag tycker att de kan bjuda alla anställda på motorvärmare plats! För man betalar ju trots att det är sommar för att stå där.
Inatt sover du nog bättre.
Ha de!

Majken sa...

ojoojooojjjj så ARG du var... det kan aldrig ha varit nyttigt... nu får allt arbetsgivaren bjuda på ngr dagars semester :-D

Skönt att det löste sig :-)
Kram

trollmor sa...

Förstår dig.Mycket irriterande. Vi har numera diselvärmare på bilen och det är det bästa vi har haft. Aldrig beroende av motorvärmare med sladd.
Bilen är varm och skön oavsett vars vi är och gör.

Mita sa...

Jisses, här satt jag också och eldade upp mig av ilska..phuu.. tur det löste sig. Klart som fanken att det måste finnas parkeringsplats med motorvärmare. Speciellt där uppe i glesbygden där det är långt att ta sig.
Kramen på dig♥

♥ Carina ♥ sa...

Förstår din ilska! Det skulle vara som på gubbarnas jobb. Gratis plats MED motorvärmare.
Kram

Marina sa...

Du hade väl inte behövt gå - du kunde ju ha cyklat ;)
(skönt att det löste sig!)

Znogge sa...

Så skönt att det löste sig. Men kanskle krävdes det att en del blev arga. Så ilskan var kanske inte onödig...

Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Man ska ju egentligen inte ta ut något i förskott, inget negativt i varje fall - men när man blir arg så blir man arg.
Tur det löste sig.
Kram.

Ama de casa sa...

Så bra att det löste sig, men vad synd att du inte hann skälla ut den ansvarige först. SOM du hade laddat!
:-)

bokhyllan sa...

Jag skulle blivit lika irriterad. Tur det ordnade upp sig!
Slutet gott, allting gott! Eller hur man säger :)

Sus sa...

Visst kan man bara koka Över när sån kortsiktighet händer :(
Skönt att det löste sig men annars kunde du kanske utnyttjat ilskan som motorvärmare..he hee...

Kraaam

maria sa...

Förstår och jag kan känna din frustration ända hit..inte roligt !
Härligt att det löste sig i slutändan :)

Kram på fina dig <3

syren sa...

Förstår att du blev arg,men vad skönt att det ordnade sig till sist.kram

kaffehörnan sa...

Här blev de dramatik, tur de löste sig

Roffe sa...

Tur att facket gör nytta.Nu fått pengarna och beställt en ny data Äntligen,den jag har nu segar och stanna när den vill.Händer väll bara 1 gång om livet att man få pengar som det gjorde för mig.Ha en fin kväll.kram

ansepanse sa...

klart att du blev arg, parkeringsplats måste du ju ha
kramar

gunsan sa...

Men jösses vad oförskämt, förstår att du blir arg, jag hade blivit galen, fått höjt blodtryck o jag vet inte vad;)

SV: Chrome kan man använda istället för IE, det är snabbare, bättre (tycker jag) och gott.......nej, nu skämta jag;)

Men du, är det segt för dig med IE, segt att kommentera, tar ett halvår innan en bild kommer fram, ja dååå ska du tanka hem Chrome;))

Kramizzzzzz

Stattinskan sa...

Jag tror att det är bra om man blir arg emellanåt - ut med all skit man burit på :-) Skönt att det ordnade sig i alla fall :-D

soffie sa...

men vart hade era platser tagit vägen? Tur det löste sig å jag förstår att du blev arg, Nu spelar vi wordfeud å har kul istället tycker jag:)

Freja sa...

En berättelse med lyckligt slut, det bästa som finns!

Miss Juni sa...

Phu!
Lugnet har åter lagt sig i norrland!

;o) Kram å go´natt!

Fenixmonas sa...

Förstår verkligen din ilska! På min mans jobb lottar de ut parkeringsplatserna med motorvärmare...de som bor nära har fått platser, men inte han som kör sex mil varje dag! Nu måste han sätta sig i en kall, nedkyld bil varje eftermiddag...Kramiz

Babs sa...

Å så skönt att det löste sig så snabbt.
Kram

Semester & Mat sa...

SKönt att det ordna till sig så snabbt.
Inget vidare när man är så uppretad så man inte ens kan sova. Spelar ingen roll hur mycket man försöker tänka på annat, så tänker man på det som retat upp en.

Ha en fin dag!

Susanne P sa...

Hmmm...jag kan tänka mej att de blev lite skrajsna när du tände till! För en elak Camilla är inte att leka med! ;)
Kram

Diana sa...

Sv: Så ska du inte säga? Vi ligger väl ganska lika?

Anonym sa...

Jag förstår din frustration. Man måste ju göra av bilen någonstans liksom. Skönt att det ordnade sig och trevligt att du är snäll igen. ;-)