onsdag 4 januari 2012

Mitt 2011 del 2.

Nu fortsätter jag att berätta om vad som hände mig 2011.

Juli: Höjdpunkten nummer ett: Afrodite kom och hälsade på, ända från Skåne. OMG...jag hade "the time of my life", den helgen.
En liten bloggträff hann vi klämma in.
Gubbens och min enda lediga semestervecka tillsammans, tillbringade vi i en stuga i Salusand. Så där bodde vi en vecka. Det blev en vecka med många grottbesök, kan jag säga :)

Jojo...ett dopp i havet blev det också.
Ännu en bloggträff blev det. Denna gång kom Margit hit på en fika.
Augusti:Bloggstatistiken visar att jag haft över 50000 besökare.
Jag köpte mig en skinnjacka.

Min äldsta kompis blev mamma till en pojke.(Höjdpunkten nummer två)

Jag målade om fåglarnas bur och rensade alla rabatter.

September:Jag vann en bok av Monika Häägg.

Det var 23 år sedan min farmor dog.

Hittade min borttappadelagda 50 krona.

Oktober: Vi tapetserade om i tv- rummet

Grannen fällde ner två tallar. Så till sommaren får även vi kvällssol :)

Sofia och hennes klass hade ett halloween disco.
November: Tog oss en tur till Umeå på en shoppingtur.
Jag vann ett halsband av Cecce från Miss Dee.
Farfar fyllde 86 år.

December:Jag gjorde en egen vaniljsirap.
Stormen Dagmar svepte förbi oss och gav oss översvämningar och nerblåsta träd.
Jag vann doftprodukter inne hos Tant Marit.
 
Och jag vann ett armband inne hos Framtiden är vår. Även det från Miss Dee.

Sofia uppträdde på gallerian i stan.



Vi firade jul hos Syrran och vi firade nyårsaftonen hemma hos oss med goda vänner.
Ja..det där var mitt 2011. Ett fint år,tycker jag. Så nu hoppas jag att jag får ett minst lika fint år 2012.
Ni också för all del ;)

 See You

34 kommentarer:

Miruschka sa...

Du verkar haft ett himla bra år!! Men du glömde den STORA nyheten, att du börjat träna;) Men å andra sidan, det kanske inte är någon höjdpunkt direkt:))
Kram♥

Ama de casa sa...

Vad mycket som har hänt och vad mycket du har vunnit! Ett bra år, 2011 :-)

Majken sa...

Härlig positiv sammanfattning av året som gått!

Ha en fin dag!
kram

trollmor sa...

Kul att läsa. Bra att ha och minnas.Ibland tycker jag allt snurrar på alldeles för fort.
Hoppas 2012 blir lika händelserikt.

Petra sa...

Härligt!

♥ Carina ♥ sa...

Fin årskrönika! Ett turens år, för vad mycket du har vunnit :)
Jag tänker på er nu och hoppas det går bra på väg till och från stan. Vilket väder!!
Kör försiktigt...
Kram

Diana sa...

Jösses vad grejer du hann med förra året, nu får man ju lite prestationsångest!

Roffe sa...

Vad mycke roligt du varit med om.Nu har det stormat och regnat hela natten.Nu skiner solen och jag tänker gå ut en runda i fina vädret.kram

Tre Tanter sa...

Vilket härligt år du varit med om. Önskar dig ett lika fint 2012!

Tre Tanter

ansepanse sa...

kul att ta del av din sammanfattning¨
kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Grattis till alla fina vinster - och vad mycket du hunnit med på ett år. Bloggträffar och annat skoj :)
Fina bilder!

soffie sa...

å va roligt att läsa om ditt år, jag ser fram emot att ses här inne hos dej 2012:) kram

Hovdamen sa...

Oj vad mycket du vann! Armbandet är jag speciellt avundsjuk på.

Jo, det förutsätter att man rör på sig 1 timma om dagen inräknat städning o sånt. 30 minuter klarar jag lätt o vissa dagar blir det 1 timma.

Afrodite sa...

Åh, jag verkligen älskar ditt år! Men framförallt JULI!!! Alldeles tårögd är jag! Även jag hade the time of my life! ♥
Kram på dig vännen!

Sv: DU! Det blev fel med mina inlägg och jag tog bort ett. Det som du kommenterat i!!! Kan du lägga en ny kommentar? Den du skrev var ju så rolig...=)
KRAM

♥ Sojka ♥ sa...

Ser att du länkar till min gamla blogg men det var ju faktiskt där du vann iof hihih. Jag som byter som en tok! :) Lovar att inte göra det mer. :)

Ja du kan tro att jag har planer för Isak i köket! ;)

Kram!

cecce sa...

Vilket härligt år du haft! Hoppas 2012 blir lika bra!!

Kramar

Susanne P sa...

Ja men du ser ju! Det händer ju massor i ditt (blogg)liv! Dubbelt så många bloggträffar i sommar som jag hann med! ;)
Sv.jag tvivlar på det!!! ;) ;)
Kram

Fnulan sa...

Åh vad många härliga upplevelser!!!
KRAM

Freja sa...

Nu hittade jag när jag kom in till dig. Det måste ha varit i oktober när ni renoverade vardagsrummet. Jag gillar före- och efterbilderna, så stor skillnad det blev!

Mita sa...

Härligt med dina fina tillbaka blickar,jag kommer ihåg det mesta av dom som du skrivit om.
Kram vännen!

Nette sa...

Du har verkligen haft en produktivt år. Jag vågar inte göra en årskrönika för då kanske det visar sig att jag inte gjort ett skit.. ;)

Nu är jag tillbaka på bloggen, lite till och från!

Kram

gunsan sa...

Vilket härligt inlägg o härliga bilder, vilket år du har haft;))

Nu ger vi järnet för 2012;))

kramizzzzz

Diana sa...

Sv: haha, ja det var verkligen ingen dålig bedrift!

Fenixmonas sa...

Oj, så mycket som har hänt, en del känner jag igen o kommer ihåg!
Nej, nu är allt snön borta här igen...bilden är sen i fjol för jag gick inte ut o fotade i onsdags, Emil fick härja själv den kvällen! Kramiz

curlingmamman sa...

Vilket härligt år :) Du är en sann livsnjutare, det är bra! kramis

Susanne sa...

Tänkt vad mycket man hinner med på 1år, ditt år var mycket intressant. Kram

Znogge sa...

Har hänt mycket fint för dig men bloggbesök från Skåne måste bara vara höjdpunkten ;-)

Kram

Babs sa...

Det här var en nostalgitripp även för mig, jag minns mycket av den här sammanfattningen.
Ditt år verkar ha varit toppen.
Kram

Semester & Mat sa...

Okej får man belöna sig med en present då bloggen passerat 50000 besökare. MÅste nog börja på fundera på denna present nu snart då ;)

Kram

Diana sa...

Sv: jag säger som jag sa till Carina, fyller du femtio så får du ett kort! :)

Helene sa...

Härligt år...
Önskar dig ett lika bra år 2012 !!
Kram Helene.

Mita sa...

Kikar in och önskar en fin trettondags afton. Jag vet inte om du jobbar,men ha det gött i alla fall...
Kramiz♥

Sus sa...

Oj oj vad du vunnit!!! Härligt!
Jag håller tummarna för ett kanonår!!! Både hos dj och hos mej :)

Kraaam

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna kalla trettondag! Kramiz