tisdag 10 januari 2012

O´learys

Japp...det var där vi hamnade i lördags. Hamnade och hamnade..vi hade beställt bord där. Klockan sju skulle vi äta där.
Eftersom jag och en annan jobbarkompis jobbade till 15.30, "hann" vi inte följa med dom andra på hockey. Som om jag skulle följt med om jag var ledig  .
I stället för att gå på hockeyn så lånade vi en lägenhet. Där "gjorde vi oss
klara", så att säga.
För att sedan möta upp de andra på O´learys klockan sju.
Egentligen vill jag inte göra "reklam" för O´learys, för jag tycker att dom är bra snikna. Jag tycker inte att det är okej, att dom tar betalt för att hänga in jackan, då man ska äta där. Men det gör dom. 20 kronor skulle dom ha. Och till råga på allt...dom skulle ha 20 kronor till för att jag skulle hänga in min väska där. Inte okej ,tycker jag. Men,men...det var bara att betala och se glad ut. Och  glad... det var jag, i lördags ;)
 Men något O´learys ska ha beröm för, så är det maten.
Ojojoj,så gott det var. Jag åt Chicken Alfredo.

 See You!

39 kommentarer:

Susanne P sa...

Det skulle varit kul med en före och en efterbild! Ja, jag menar en bild på dej hur du såg ut i söndags också!!! ;)
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Håller med Susanne före o efterbild vore kul!!
Inget är gratis här i världen, men jag har ätit hos dom flera gånger men aldrig betalt för någon jacka..de där är nog lokalt eller nytt för de var inte precis igår jag var där :)
Huvudsaken är ju att man har kul o att maten är goooood.
Kramiz

Villa Frejas bokblogg sa...

Sniket. Då hade jag hängt min jacka över stolsryggen ;)
Kram.

Miruschka sa...

Har även hört att de är extremt långsamma att servera maten där!
Kram♥

Majken sa...

Här får man oxå betala för jackan & jag tycker som du, det är sniket...

Något som jag oxå funderar på är deras åldersgräns 20år. Men i lördags hade dottern & tjejligan bokat bord där de är alla under 18år & det gick bra....

Nåja huvudsaken är att ni hade kul & fick god mat, för god mat det har dem :-)

Kram

Aurora sa...

Ett sätt att sko sig på den som kommer dit. Hoppas kvällen var fin trots garderoben. Kram

Anonym sa...

Godmorgon!
Ja, visst är det skit att betala för jackan vid O`Learys? Så är det här också. Men jättegod mat har de:)
Hoppas att ni hade trevligt i alla fall!

Kram på dej

Anonym sa...

På en krog i Gävle som jag besökte tar dem oxå 20 kr att hänga jackan och det är obligatoriskt. Så jag undrar vad händer om man inte har en jacka? ska man ta av sig byxorna?

fina frun sa...

Om man måste lämna in jackan, så ska det vara gratis tycker jag.

Bra att maten smakade bra i alla fall :)

Västgötskan sa...

Klart man ska gå på hockey. Skitroligt ju! :-D

Hoppas ni fick en bra kväll i alla fall.

Znogge sa...

Det var verkligen uselt att ta betalt för kläderna. Jag hade nog vägrat...

Kram

jessica sa...

Vad kul att ni fick dricka lite och ut o äta =) ser gott ut det där =) en annan är ju på diet till den 21st april haha. =) Ha en bra dag. kram

Ama de casa sa...

Hahaha! Jag håller med syrran din och väntar med spänning på söndagsbilden :-)

Diana sa...

Snygging! Jösses vad gnidet att ta betalt för jackan och väskan, O´learys är ju verkligen inte den typen av uteställe. Morr

trollmor sa...

Det är rent hutlöst och sniket.
Men huvudsaken att man har kul.

Diana sa...

Sv: Jag har haft fåglar, de är hur coola som helst. Släpp ut dem och gör en videoblogg samtidigt som de hänger dig i öronsnibbarna. :)

LillaTuss sa...

Nog är det sniket alltid. Man betalar ju för maten...

Svar: Tack för krya-hälsning och detsamma till dig :(

ansepanse sa...

att ta 20 kr till för att du ville ha din väska där också tycker jag var dålig stil
kramar

Carina Sjölund sa...

Har aldrig förstått varför man ska ta betalt för inlämning av jacka & väska???
Räcker det inte att dom tar betalat för inträde!!!
Skoj att du hade skoj i alla fall :)
Kramen♥

♥ Sojka ♥ sa...

Den tycker jag absolut du ska köpa till han då! :)

Puss på dig med! ;)

Barnens Hjältar sa...

Ja, jag tror att privatpersoner hyr in sig på restauranger och har hand om garderoben. Restaurangen själva tar inte betalt alltså. Kan ha fel iofs.

Japp mer kläder blev det ;) fastän snön försvann :P

gunsan sa...

20 kr extra för väskan, det var fånigt tycker jag;))

Maten ser ju smarrig ut, mmmmm;))

Såg på din kommentar hos syster din att du har feber, nu tycker jag sååå synd om dig, krya på sig;))

kramizzzzz

Diana sa...

"Nyp" med fingrarna på skärmen så rättar det nog till sig. :)

Mita sa...

Om man nu inte får ta med sig jackan in ska dom banne mig inte ha betalt för att hänga in den när man ska äta.
Håller med syrran din,en efterbild hade varit finemang också,hehe...
Puss på dig♥

ejmis sa...

Kul att du är med!!
Lycka till!!
=)

Sus sa...

GLADA dagar eller kvällar eller nätter...ÄR obetalbara! Underbara!

Kraaaaam

♥ Carina ♥ sa...

Kommer du ihåg hur det var när vi var och tittade på Grease? Vi var TVUNGNA att hänga in jackan trots att vi frös...
Kram

soffie sa...

de har verkligen bra mat där, kul att komma ut lite, kramen till dej

Mallan sa...

Nä, det var då det snålaste!

Jeanette sa...

Hockey som är så kul ;-)
Jag tycker också det är sniket när man måste betala för att hänga in jacka och väska för att sedan betala (ofta överpris) för maten.
Kram

maria sa...

Fin bild på dig ;)

Jag har aldrig ätit på O´learys men jag ska ta mig dit inom en snar framtid :)

Fräckt att ta betalt för väskan tycker jag..

Kramar fina du

Miss Juni sa...

Så härligt med en helkväll med tjejerna!! :)

Susanne sa...

Håller med om att det är sniket, tur att maten är god
Kram

Semester & Mat sa...

Garderobsavgift kan jag stå ut med att betala, men inte inträde som det är vissa gånger där jag bor. Inträde på 100kr när man beställt bord och ska äta en middag där...

Ha en fin onsdag!

Micke sa...

Ser ut som en go´ kväll.
sv:
Hoppas du tillfrisknar snart. :-)

Fnulan sa...

Där va jag med i lördags men i Malmö =)

Fenixmonas sa...

Kan tänka mig att det var gott och att ni hade jättetrevligt...men jag håller med dig, det var sniket att få betala för att hänga av kläderna! Kramiz

Ruth i Virginia sa...

Mycke ska man höra innan örona ramlar av, och mycke ska man läsa, innan ögona poppar ut!
Har aldrig hört talas om en restaurang som tar betalt för att hänga opp en kappa och en VÄSKA!

Men sen har heller aldrig hört talas om en kvinna, som skulle ge sin väska till rockhängare.
STREJKA!!!

Sussi sa...

Hmm.. 40 kr innan du ens kunde beställa. Dålig reklam! När man äter så ska man väl ändå få slippa hänga in jackan. Det är en annan sak om man är på ett danshak och klockan är lite mer.
Men tur att maten var god i alla fall :)

Kramisar