måndag 30 januari 2012

Halv åtta hos mig

Min familj har nog blivit mer inspirerad av programmet "Halv åtta hos mig", mer än vad vi vill erkänna.
Fast...erkänner...det gör jag ju nu. För nu ska jag berätta för er, vad vi i familjen, har kommit överens om.
En lördag, då vi alla är hemma, ska var och en, bjuda på en tre rätters middag. 
Sofia började och bjöd för ett tag sedan på sin tre rätters.
I lördags var det min tur.
Till förrätt blev det.
Fylld avokado.
Till varmrätt blev det.
 Inbakad kycklingfilé med rostade rotsaker och rödvin sås.
Och till efterrätt blev det.
 Glace au four
Poäng?
Full pott mage :)

See You!

40 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken rolig idé. Och gott ser det ut.
Kram.

Hovdamen sa...

Jag gillar det programmet och konceptet. Jag försökte dra igång det med några kompisar men det var ingen som nappade tyvärr.

Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Kul idé. När jag bodde i Blekinge hade vi alltid gemensam middag på söndagar hela balunsen, gud vad jag saknar de!!

Ser gott i gott ut, du kunde ju ringt så hade du fått fler gäster:)
Kramiz o ha en god måndag.

Paulahelenas sa...

Godmorgon!
Kul ide`!
Här är det kallt o flickorna sjuka.....

Kramen

bokhyllan sa...

"Halv åtta hos mig" är favoritprogrammet hos mig.

Menyn verkar väääldig god!

Znogge sa...

Trevlig idé och ett superbra program. Så gott ni åt!

Kram

Disa E sa...

Inte snällt att bjuda på sådant en måndag morgon..NU måste ju jag skura upp skärmen efter att ha dreglat och smakat på gosakerna :o/

Ha en fin dag
kram

trollmor sa...

Vilken kul ide. Vi är bara två här hemma nu och mannen han och spisen har inte fått kontakt ännu.

Joanna Björkqvist sa...

Jag har faktiskt aldrig sett det programmet. Men det är ju ändå lätt att förstå idén och det låter trevligt. Kanske vi också borde göra så... Tioåringen kanske behöver lite hjälp, men faktiskt så är det en bra idé!

Kram och ha en fin måndag!

Majken sa...

Vilken BRA idé :-)

Det där såg himla gott ut :-)

Hur många poäng fick du?

KRAM

Marina sa...

Låter som en fantastik idé tycker jag!

Carina Sjölund sa...

Det är ett himla skojigt program, och Helge Skoog med sina kommentarer :)

Och maten ser ju inte helt fel ut som heller som du bjuder på :))
Kramen♥

Ama de casa sa...

Dooouse poäään! (Snart börjar schlagern).

Haha! Kom att tänka på en gång när vi åkte hiss med ett gäng fransmän. En kompis till oss frågade Anders (på svenska):
- Vad brukar fransmännen säga i schlagerfestivalen?
Anders utbrast:
- Dooouse poäään!
Och fransmännen såg mycket konfunderade ut :-D

Miruschka sa...

Vilken kul idé!
Sv: jag har också fått kontakt med många som jag inte träffat på en herrans massa år, FB äger:))
Kram♥

Diana sa...

Vilken rolig idé! Och maten ser grymt god ut. Spännande med kycklingen sådär.
Förra året lagade Batman, Batsystern och Batmor middag tillsammans tre gånger. Sen fick deras respektive komma och äta. Smarrigt värre.

ansepanse sa...

wow vilken middag, vad duktig du är och vilken härlig idé
kramar

Susanne P sa...

Det ser riktigt gott ut!
Och nu är det snart april, när Ö-vikingarna ska vara på programet... ;)
Kram

Micke sa...

MUMS!!! :-P
sv:
Ja, jag gjorde det redan innan och ännu mera nu!

Mita sa...

Hjälp så gott ni åt, det där kanske vore nånting att ta efter..*L*..
Kram o ha en fin dag♥

gunsan sa...

Vilket kul påhitt, detta ska jag föreslå guben......fast vi är ju bara två, men det funkar ju ändå;))

I vilket fall så tycker jag att din matsedel ser supergod ut;))

Kramizzzz

Susanne sa...

Tittar också på halv åttt hos mig, tycker att dom ofta har god mat. Kanske skulle man prova som ni gör men är lite svårt kanske vi är bara 2 och maken jobbar nästan varje helg. Hoppas du haft en bra dag. Kram

Sus sa...

Mums!!

Kraaaam

Miss M sa...

Älskar halv 8 hos mig och avgudar Helge Skoog! Vet du, de sökte folk från från mina hemtrakter, ångrar lite att jag inte anmälde mig ;) KRAM

maria sa...

Mmmm ser gott ut och vilken rolig ide :)
Ett roligt sätt att umgås på ...

Må så gott !
Kram

Freja sa...

Så smaskigt. Och glace au four, så sugen jag blev på det nu? Gjorde du den på sockerkaksbotten eller på frukt?

LillaTuss sa...

Toppenidé när det finns flera kockar i samma hus

Lena sa...

Kul idè!!
Min sambo skulle troligvis bjuda på McDonalds.

Susanne sa...

Mumsfilibaba =)

4U2 sa...

En idé som faller på numera bara två här hemma och den ena är för lat (jag? Ja. Fast mest för att det tar i ryggen):)

soffie sa...

men guu va gott å va roligt ide', jag kollar med på det programmet men idag hann jag inte,recept på kycklingen har du det? kramen

Babs sa...

Jättekul idé, så gjorde vi fast på söndagar.
Kram

Helene sa...

Du får full pott av mig iallafall !!
Himla gott det såg ut.
Ha en fin tisdag.
Kram Helene.

Sussi sa...

Såklart det blir en fullpottare på det där. Det såg ju sååå gott ut. Och sen är det ju du som gjort det. Kan det bli något annat då?? ;)
Kul idé att göra så där..

Kramisar

Jane sa...

Vad härligt gott det ser ut...
Det där ska jag apa efter.
Tittar så ofta jag hinner på halv åtta hos mig.
Kramar i massor / Jane

Miss Juni sa...

Vilken kul grej!
(Fast jag måste erkänna, att jag först läste det som att ni skulle laga vars en 3-rätters samma lördag...tänkte att hur i h... ska ni orka trycka ner all den där maten!!) ;o)

Och vilken dotter! Jag är imponerad!! OCH avundsjuk!! Min värmer en burk soppa på sin höjd...

cecce sa...

MUMS!! Bra jobbat!
Vilken bra ide`. Hm..kanske något jag ska anamma här hemma för att få mina tonåringar till köket:-)

Kramar

Fnulan sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅ allt med mat ,,, pppp vad hungrig jag är!!!

♥ Sojka ♥ sa...

Ja man kan ju inte vara med i alla tävlingar! ;)

Rösta gärna på mig här:
http://finest.se/userBlog/entry.php?uid=49330&beid=2004342

kram!

Marianne sa...

Suverän idé och guuu vilken god mat det vankas,mums!

Doris sa...

Sicken bra idé ! Såg verkligen gott ut.
Sköt om dig, kram.