tisdag 2 september 2014

Äntligen hemma

I går kom äldsta dotter och hennes pojkvän hem från Rhodos.
Dom hade haft en kanonvecka.

Bilden är från Solresor.se

Det har även gått bra för lilla mammsingen ;)
Som tur är så finns det mobiltelefoner och appar som är gratis, så att man kan chatta med varandra. Gratis!
Gratis är bra :)
Och chatta har vi gjort hela veckan :)
Så varje kväll har jag gått och lagt mig med ett leende på läpparna. Vetskapen av att dom har det bra.

Nackdelen är att nu är hon brunare än mig.
Nästan i alla fall ;)

 See You!



26 kommentarer:

znogge sa...

Så där ja, halva navelsträngen är alltså kapad nu ;-)

Kram

Paulahelenas sa...

Vad kul att dom hade en kanonvecka!

Ha en bra tisdag!

Kram

Anonym sa...

Camilla det där med att vara Brun snart är det borta för oss alla , o tänk vilket slit man haft för att bli brun, så till att ta nya tag för nästa År ,,

Anonym sa...

Camilla det där med att vara Brun snart är det borta för oss alla , o tänk vilket slit man haft för att bli brun, så till att ta nya tag för nästa År ,,

Camilla sa...

Instämmer, gratis är toppen! Låter härligt med Rhodos, blir inte alls avis :D

Lisa i byn sa...

Härligt att dottern är hemma igen.
Ens barn är ju alltid ens barn, hur stora de än blir.
Ha en bra dag! Kram

Mita sa...

Skönt att dom är hemma nu då välbehållna så "mammsingen" kan vara lugn..**
Den där brunheten lär blekna rätt fort om man inte kan underhålla den..snyft..
Kramiz♥

Decdia sa...

Går det att bli brunare än dig? :)
Så skönt för dem att komma iväg på semester, även om man blir lite avis... Hihi.

moi sa...

Då har du alltså kommit en bit i separationen... ;)
Trösta dig med att navelsträngen aldrig riktigt går av (oavsett vad barnen tror).
Jag ser bara en lösning på ditt problem - STICK IVÄG TILL SÖDERN!
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Oj jo de där kan jag känna och förstå som mamma - oron och glädjen, att de har det bra o när de kommer hem :)
Kramiz

Anonym sa...

Du kan trösta dig med att hon bleknar. Kanonvecka måste vara min förtjänst. :)Vår äldsta har också börjat prata om en lång utlandsresa nästa år. Så lååång är inte navelsträngen.

Susan sa...

Så härligt!
När min yngsta var i Indien i 4 veckor hade vi noll kontakt. DET magsåret i mammamagen grät floder varje kväll.

Kraaam

Anonym sa...

ja dagens teknik är inte bara av ondo

Ama de casa sa...

Du kanske kan tona ned hennes bränna med klorin eller nåt? ;-)

Härligt att dom har haft en sån fin vecka och att du har fått vara med på ett hörn också :-)

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Skönt att hon hade haft det bra:)

sv: Haha roliga minnen glömmer man aldrig, spelar ingen roll hur många år det går.

kram

Freja sa...

Det är otroligt så mycket lättare det blivit att hålla kontakten nu med mobiler... Jag minns när jag var ute och tågluffade och fick gå till dett lokala telefonkontoret på en grekisk ö, köa för en telefon och sen ringa collect call till min mamma så hon visste att jag levde...

Majken sa...

Gott att ha henne på hemmaplan igen... Man är lite orolig när de reser bort trots att det är vuxna ;-)

Kram

Fenixmonas sa...

Gott att veta att de har det bra! En fantastik uppfinning denna teknik som kortar ner alla avstånd. kramiz

Sarah sa...

Najs att dom hade de så bra :)
Segt o inte va brunast ;)

Kram

Susanne P sa...

Menar du att hon är brunare än du?!
(jag har ett solarium...vill du låna?)

Kram

Veiken sa...

Aj, aj - brunare än mamma..... mamma får ta ledigt nu och spä på brännan.
Det är otroligt härligt med tekniken som tillåter gratis "snack" från hela världen! Kram

Augusta sa...

Inte lätt att vara mamma :) Känner som dig :)
nu skall min snart till London utan sin mamma :(

Vad bra att hon hade semester på Rhodos :)

Kram

Augusta sa...

trevlig

det ordet fattades i min text ovan haha

soffie sa...

va härligt att de chattade med dig så du kunde känna dej lugn:) å va härligt att ha henne hemma igen:)

chillitanten sa...

Mamma är man ända till den dagen man vik in årorna !
Jag får skärpa mig hela tiden .

Malin B sa...

Härligt att du har kunnat sova gott hela veckan! ;)
Tänk förr, då de fick vänta med att höra av sig tills det dök upp en telefonkiosk. Allt var inte bättre förr.