torsdag 11 september 2014

Bättre sent än aldrig

För exakt två år sedan fick jag ett brev på posten . Brevet var från Diana och det innehöll Stockros frön.
Jag satte genast ner några frön i rabatten. Samtidigt som jag satte ner några frön i en kruka som jag förvarade inomhus hela vinter.
På våren satte jag också några frön i en kruka.
Jag tänkte...nåde dom om det inte nån skulle lyckas...

Tre av dessa plantor överlevde.
Så nu har jag tre plantor i min rabatt som ursprungligen kommer från Skåne.

Och nu håller en på att blomma.
Bättre sent än aldrig, liksom :)

Men allvarligt...

Det måste vara världens lägsta Stockros, alltså ;)


 See You!


22 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande.
Hoppas skåningarna överlever vintern.

Ruth i Virginia




znogge sa...

Det vet du väl att storleken inte har någon betydelse! Den växer säkert till sig. Jag har ingen alls men det får bli ändring på det.

Kram

Melody and M.E sa...

Där gav du mig en idé! I år ska jag samla frön från min blodröda stickors och lägga i kruka och ta med mig när jag flyttar! Fastän det blir ju inte så lång flytt som dina frön!
Kram M.E

Anonym sa...

ja lite gröna fingrar har du ,men det kanske blir bättre ,,

Decdia sa...

Men den lever och blommar... shit! Jag satte fröer -10 och fick mina första blommor i år. Du har grönare fingrar än mig. :)

Herr Nilssons Fru sa...

Se där ja, kul de tar sig.
Jag har jättestora stockrosor, eller långa kanske man ska säga :) men de fanns här när vi anlände så jag kan inte ta åt mig äran men vackra är de.
Snart är dina också jättehöga - !!! de tar nog tid att vänja sig vid den långa, långa flytten :)
Kramiz

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Det kanske tar tid innan de blir långa och ståtliga, men huvudsaken är att den har tagit sig. Hoppas de överlever vintern nu.
kramar

Susan sa...

BonsaiStockros!
Den lider nog fortfarande av jetlag!

Kraaam

Sara sa...

Åh så spännande. Själv är jag hopplös när det gäller växter.

Anonym sa...

liten men naggande ....

Paulahelenas sa...

Liten..men storleken har ju ingen betydelse ;)

Kram

moi sa...

Du måste ha tålamod!!!
Allt eftersom åren går blir de större och blomrikare!
Har du riktigt "tur" så självsår de sig också och du har dem överallt!
Himla skoj att det lyckades!!
Kram

Susanne sa...

Hihihi, en dvärgsort eller ? ;)

Freja sa...

Hahaha, en liten miniros! Men ge den några år, det långsamväxande kan vara ihärdigt1

Veiken sa...

Hos mig vill dom inte vara alls, så du har lyckats väl med dina stockrosor tycker jag! Kramar

Life of Johanna sa...

Skam den som ger sig :)

haha ja man kan bli glad för så olika saker =)

Ama de casa sa...

Hmmm... Stockros säger du? Pinnros skulle jag snarare kalla den lavendeln... :-D

Jag tycker det är bra att den åtminstone har tagit sig såpass då det är en pinnros!

:-)

Fenixmonas sa...

Se där, kanske det blir en ny variant av stockros, minivarianter finns ju av det mesta idag! Kramiz

Afrodite sa...

Hahaha! Ja, det var nog den klenaste stockros jag skådat! Säker på att det är den som kommer från Skåne ursprungligen...? ;)

Puss6kram fina!

Lotta sa...

Jag tycker att den är väldigt söt din lilla stockros!
Hoppas du får en fin helg :)!

Kram

Mita sa...

Jag skulle aldrig ha lyckats, så jag är enormt impad av dig och dina gröna fingrar..och säkert kommer längden med åren om dom blir ömt ompysslade av dig**
Kramiz♥

Soffie sa...

Hihi va kul att den äntligen tog sig å stockrosor är så vackra tycker jag...hoppas nu den hinner blomma