fredag 5 september 2014

Vem bestämmer...

Jag hörde nåt kul på radion.
Jojo, ibland är jag lättroad ;)
Det handlade om hur man har det i besticklådan...

Man säger ju ofta att man aldrig ska bli som sin mamma. Men likheten är oftast större än vad man tror. 
Ta bara det här med i vilken ordning man har på besticken på...
Fråga din mamma vilken ordning hon har knivarna, gafflarna och skedarna?
 Samma ordning som du har,eller?

I så fall liknar du din mamma. Och då är det visst du som bestämmer i huset :0

Om ni inte har lika ordning, fråga då din svärmor hur hon har det i lådan.
 Skulle din svärmor och du ha samma ordning...ja, då är det visst din respektive som bestämmer i huset :/

Nu visade det sig att vi har varken besticken som Mamma eller Svärmor.
 Så vem som bestämmer här hemma...
...ja, det vet i katten ;)

See You!

32 kommentarer:

Life of Johanna sa...

Haha vad roligt, det måste undersökas :)

Det gick bra på sjukhuset :)

Anonym sa...

jag tror att det är vi kvinnor som bestämmer i köket vi har ju en bestämd åsikt

Malin B sa...

Jag tror att pappa har kvar mammas ordning och varken hos honom eller svärmor är det som mig. Jag har gaffel, kniv, sked.
Jag gillar lättroade personer!

Anonym sa...

Såå du lyssnar oxå på Radio hihi...Jag mé Nu har jag ju ingen mamms hon dog alldeles för tidigt men min ordning är Knivar,Gafflar & sed Skedar från höger ;)

Ha en härlig Fredag/Kram
Pstt...Söt kisse <3

moi sa...

Jag ska kolla både hos min mor och min dotter vid första bästa tillfälle!
Oavsett hur det ser ut så vet jag vem som bestämmer här i huset....
Glad fredag!

Majken sa...

Hahaha jag vet vem som bestämmer med eller utan bestick ;-)
Det gör Zingo & jag i maskopi :-)

Ha en fin fredag & arbetshelg :-)
Kram ☀️❤️

Lisa i byn sa...

Det är ju klart att lilla Siri bestämmer.
Jag har samma ordning som du på besticken. Tror att både mamma, svärmor, ja även pappa också ha den ordningen. Våra tjejer har också det så.
Trevlig helg! Kram!

SV: Tack, ja det var ju synd att jag inte sa till dig att vi skulle äta oxfilé. Hade ju varit kul om du kommit.

Sara sa...

Herregud så galet, har aldrig tänkt på det :)

znogge sa...

Jag har det som på bilden och det samma gäller för såväl min mamma som min svärmor! Kan det tyda på att vi är ovanligt jämlika ;-)

Välkommen klockan 19:00!

Kram

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Det där har jag inte ens tänkt på. Kanske ska kolla extra nog i mammas låda nästa gång haha.

sv: Ja men visst, en utomlandsresa hade inte suttit fel alls.

kram

Mita sa...

Intressant frågeställning det där, jag har i alla fall mina bestick som på bilden, och jag kommer inte ihåg hur mamma hade sina, men i vilket fall bestämmer jag så det är lugnt. Ibland kan man ju låta karlarna få tro att dom bestämmer till viss del så dom känner sig nöjda..**L*..
Kramiz♥

Decdia sa...

Hrm, mamma avslöjade inte hur hon har det. Jag har som du sked, gaffel och kniv. :)

Life of Johanna sa...

Då hoppas jag du får en bra helg p jobbet, så gott det går :)

själv blir det lite ansiktsbehandling och lunchdejt med en vän och sedan umgås med sambon resten av helgen :)

Veiken sa...

Hahaha! Jag vet inte hur jag har det. När jag städar i den där lådan så blir det som det blir. Olika varje gång.... Minnet är som bekant kort. Vänta jag ska kolla i den lådan.
Sked-kniv-gaffel från vänster till höger... KRam

Freja sa...

Hmm, får kolla upp det... Tror inte vi har som hemma hos mina föräldrar i alla fall... Skulle vara bra att ha som argument till alla som tror jag kör över min man i alla frågor, han kan nog styra och ställa han med!

Fenixmonas sa...

Vi har hittat vårt eget sätt...tror jag! Kramiz

Guldkryckan sa...

Har funderat på det där en tid, frugan vill ha det på ett visst sätt och jag på ett annat, så jag får bestämma i ena besticklådan och hon den andra...jo..vi har två ;)

Ha en skön kväll.

Anonym sa...

Samma som du min vän
KRAM

Ama de casa sa...

Jag var alldeles wild and crazy för några år sen och bytte plats på knivar, gafflar och skedar. Ja, bara dom stora, men ändå! Måste ha varit lite av en revolution från min sida, alltså :-)

Fiiiina Siri!
:-)

Susanne P sa...

Jag har mina gafflar där du har dina skedar... undrar hur mamma har det?
Och skulle de ligga annorlunda så har Mr C varit i MITT kök och rumsterat och gjort oordning.
Hmmm...jag bestämmer i mitt kök!

Kram

Susan sa...

Det ska jag kolla!
Jag har det som du i allfall...men inte é vi släkt väl??
:-)

Kraaam

Susan sa...

Det ska jag kolla!
Jag har det som du i allfall...men inte é vi släkt väl??
:-)

Kraaam

Susan sa...

Det ska jag kolla!
Jag har det som du i allfall...men inte é vi släkt väl??
:-)

Kraaam

Susan sa...

Det ska jag kolla!
Jag har det som du i allfall...men inte é vi släkt väl??
:-)

Kraaam

Anonym sa...

ja om alla har samma ordnign då:)

Joanna Björkqvist sa...

Så himla länge sen jag tittade in hos dig... Men kul att se att du finns kvar! :)

Vi är så ostrukturerade att vi byter lite hit och dit på ordningen i vår bestisklåda. Ett tag har vi skedarna till vänster, men helt plötsligt är de till höger. Det blir lite som det blir! :)


Stor KRAM till dig!

Susanne sa...

Hahaha, ska kolla med Mamsegull

Augusta sa...

Ja, inte tror jag det är katten iallafall :)

I min besticklåda byter besticken plats väldigt ofta :) Min mamma kan ha varit sån :)

Kram

Melody and M.E sa...

Nog bäst att jag inte tittar i min mors besticklåda,
någon kan få vatten på sin kvarn.
kram M.E

Herr Nilssons Fru sa...

Nja jo jag har min ordning. Jag är inte lik min mamma:) jag har knivar till vänster, gafflar i mitten och stora skedar till höger.
De e min ordning

Kramiz

Soffie sa...

Hihi det där måste jag kolla...

Anne-christine sa...

Haha....Ja det var ett intressant tänk.
Själv har jag nog ingen ordning alls *Ler*.
Tisdagskramen.