tisdag 12 november 2013

Rotkorv

Rotmos och korv, har vi väl alla hört talas om?
Men rotkorv?

Gubben märke att det var stopp i dräneringsröret från taket.
Då han skulle rengöra det så gick röret sönder. Han åkte in till stan för att köpa nya rör.
Då han bytte röret förstod han varför det hade blivit stop.

I röret fanns det hur mycket rötter som helst. Och då menar jag hur mycket som helst.
Gubben tog ut en lång korv med rötter.

Och då menar jag en lång korv...

Någon rotkorv blev det inte till middag. Inte rotmos heller, för den delen ;) 

See You

36 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Oj de där var en redig rotkorv :)
Kramiz

Lollo sa...

Aldrig hört talas om..
Varje dag lär man sig nått nytt!
Tjing

Aurora sa...

Wow. Vad är det för väst som gett sig in där?

Anonym sa...

ja detta var en ordentlig korv som kallas duga ,synd att den inte gick att äta ,då hade du haft mat ett bra tag fram över ,,

Lisa i byn sa...

Oj vilken rotkorv.
Inte lustigt att det var stopp.
Kram

Decdia sa...

Oj, jösses! Det var verkligen ingen liten grej!
Men blir du inte liiiite sugen på att steka upp den bara för att testa? ;)

God morgon!

Anonym sa...

Nej men jösses, vilken grej?! :-o

Anonym sa...

kanske behöver rensa dem oftare :)

Krönikören sa...

OJ! Det måste vara någons sorts rekord. Vilken växt är det som korvar av sig så där? Bara så jag inte köper just en sån.

Kram

Angela sa...

hahaha vad fan är de där? och vad tusan gör de där?? hahaha
kram

Guldkryckan sa...

Hoppsan..det där var ju inte lite rötter det...hur kan de bli så?

Fast så klart...växtriket är ena starka saker som tar sig igenom det mesta...!

Ha de bra nu.

moi sa...

Oj vad ni har samlat på er!
Sätt ner den i jorden och ni har ett färdigt träd ju!
Kram

Ama de casa sa...

Vilken häftig korv :-)

♥ Carina ♥ sa...

Rotkorv var ett nytt begrepp. Har aldrig sett, hört talas om eller ätit :)
Måste höra med Mr. Kanske vi också har en sån där dum rotkorv liggandes nånstans i nåt rör som bör bort!
Kram

Melody and M.E sa...

Helt otroligt vilka rötter! Nog bäst du kontrollerar att de inte är giftiga innan du lägger dem i grytan!
Själv har jag ju lagt lakritsrot i glöggen i år!
kram M.E

Maud sa...

Wow!! Verkligen!!

Mona sa...

Det såg nästan smarrigt ut!:)

Susanne sa...

Haha, ja det var inte konstigt att det inte kom igenom något i det röret. Det såg inte särskilt aptitligt ut som korv heller ;)

Kramisar

Freja sa...

Oj, det var någon växt som verkligen försökt få fotfäste där!

madeleine wiklund sa...

Wow den korven var enorm inte konstigt att det blev stopp.

Vilken fin present du köpte till din vän. :)

Kram Madde

Miruschka sa...

Men jisses vilken grej, inte undra på att det var stopp!!
Kram♥

Majken sa...

Jösses vad rötter... tur det är fixat nu :-)
Kram

Malin B sa...

Å, kära tid!
Är det några speciella växter/träd som är roten till problemet? ;)

Om det är någon grannosämja på gång, typ att grannen har en massa växtlighet som snor in sig i MINA rör menar jag. ;)
Eller tvärt om då förstås...

Marina sa...

Den kan säkert användas till mycket, men kanske inte just till middag...;)

Susan sa...

Shit!
DubbelSHIT!
Vilken KORV!

Kraaam

Veiken sa...

VA? Hade du inte visat en bild, hade jag nog föreställt mig något annat! JÖSSES! Det är verkligen en riktig rotkorv! Kram

Ingrid sa...

Oj, oj en oinbjuden rotkorv.. Ingen man ser var dag....

Filifjonkan 1 sa...

Oh du milde tid det var det värsta har aldrig sett något liknande måste vara rekord av något slag!

Villa Frejas bokblogg sa...

Oj, haha. Kan förstå att det var stopp i det röret. Kram.

mita sa...

Jisses,jag har väl aldrig sett maken till konstig korv, ett nytt ord har tillkommit,yes!
Mannen i huset har lärt sig att titta i röret oftare..*L*..
Kramiz*

Butik Älva sa...

Åh, rotmos som är så gott!

Soffie sa...

Hihi en bamse rockor var det verkligen, vad är det för något ?

Soffie sa...

Det är ju bra att jag läser hela inlägget innan jag kommenterar nu vet jag vad en rotkorv är å så ska det inte stå rockor i det förra:)

Susanne P sa...

Men guuuu så äckligt!!!
Tur att jag inte var tvungen att he ut detta... jag tjöjs bara jag ser bilderna.

Kram

Micke sa...

Oj!!! Den måste ha fyllt hela röret!!! :-O
sv:
Jadå, även om det inte känns så just nu, så kommer våren snart igen...

Unknown sa...

Roten till det onda helt enkelt

Har sett Pelle spela hockey innan han åkte över till Philadelphia för att spela och har även sett dokumentären om olyckan

Ha det bra