fredag 1 november 2013

Fjärde dagen

I söndags åkte vi till strutsfarmen som ligger nån mil utanför Örnsköldsvik.
Jag hade aldrig varit där så det skulle bli kul att få se alla strutsar.
Oj, det där var visst en katt ;)

Här kommer strutsarna:
Ni ska vara glad att det inte är luktdator ;)

På strutsfarmen fanns det även en liten souvenir affär. Där fanns allt från skinntofflor av strutsskinn till dammvippor av strutsfjädrar.

På vägen hem stannade vi på kanotcentralen. Man ser Själevads kyrka så vackert därifrån.

Väl hemma igen så satte vi igång med att laga middagen. Susanne och Carina var nämligen bjudna hem hit klockan 18.
Jag/vi bjöd på kyckling med gräddädelost sås och ungstekta potatisar och morötter.
Till efterrätt hade ungdomarna gjort Marabou choklad tårta med hallon.

Som ni säkert förstår hade vi ännu en trevlig dag och kväll.

(Receptet på gräddädelost såsen kommer i ett senare inlägg )

 See You


21 kommentarer:

moi sa...

Strutsar ser himla gulliga - och korkade - ut. Luktar de också?
Tofflorna ser mysiga ut.
Maten blev lyckad och smarrig har jag "hört". Var det här du använde honungsbuljong?
Kram

Afrodite sa...

Suck! Längtar tillbaka! Ja, det var ännu en underbar dag och kväll! <3
Kram och Gomorron!

Maud sa...

Katten var sötare än strutsarna! Men oj så fet den var... Lever den på strutsägg?? =) Trevlig fredag!

znogge sa...

Själevads kyrka ligger verkligen fint och är en mycket vacker kyrka.

Kram

Mita sa...

Oj så mycket gott,fast ädelost gillas inte,men det finns ju annan god ost.
Marabou chokladtårta,mums, ett recept skulle sitta fint...
Säkert att det inte är du som "lånat" min gosetröja..?
Kramar♥

jessica sa...

Jätte fina bilder, tyckte jag såg herr kusin där vid strutsarna haha. =)

God mat, jag älskar mat. =) haha. Ha en bra dag, kram

Ama de casa sa...

Så himla gott det där såg ut! Jag har bara fått pyttelite till frukost för att jag ska vara extra hungrig till buffén vi ska äta senare.

Måste nog ut och rota lite i kylen...

:-)

Diana sa...

Den där strutsen på översta bilden måste vara släkt med mammas Sigge, magen släpar nästan i marken på honom med... ;)
Maten och tårtan ser vääääldigt goda ut!

God morgon!

Hörni sa...

Strutsar är för härliga. Jättesöta. :)

Filifjonkan 1 sa...

Hej. Ja strutsar ser så uppnosiga ut tuffa är de. Många saker man kan göra med strutshjälp ser jag.Men så god middag du lagat till man blir hungrig.
Själevads kyrka är vacker den är ju så annorlunda i sin uppbyggnad. Snyggt. Ha en bra helg.

Villa Frejas bokblogg sa...

En strutsdammvippa skulle jag vilja ha :) Kram.

Helene sa...

Usch va fula dom är strutsarna !!
Himla GOD MAT ni ätit = ))
Ha en skön helg.
Kram Helene.

ansepanse sa...

och jag som trodde att du skulle bjuda på strutskött :)
Sv: nej, det regnar idag också :(
kramar

Lena sa...

Mums middag :)

Trevlig helg

Anonym sa...

Nog har katten fått god mat ,, vad ni äter god mat ,, oj vad roligt du måste ha haft ,med all den goda MATEN = varm hand ,,

LillaMy sa...

Den där maten ser verkligen god ut:) / LillaMy!

Freja sa...

Både katten och strutsarna var fina och shoppen såg intressant ut!

Mita sa...

Det låter intressant med en bakbok,återkom gärna om den.
Ha en fortsatt fin kväll
Kramar♥

Snejky sa...

Men vad roligt... En upplevelse att se dem live..
Middagen ser ju väldans mumsig ut...
Ha en skön helg...

Veiken sa...

Strutsar är riktigt häftiga när dom vaggar fram eller sätter igång och springer! Strutskött är dessutom riktigt gott! :)
Du bjöd på riktigt läcker mat! Kram

Krönikören sa...

Strutsar i Örnsköldsvik? Fryser de inte?

Kram