tisdag 19 augusti 2014

Semester

Nu är jag inne på min sista semestervecka. 
Men vilken semester jag haft! Helt otroligt underbart väder och jag har gjort en massa roliga saker. 

Men som sagt...än har jag semester och den tänker jag utnyttja till fullo.
Vi drar nämligen ner till Uppsala i morgon och hälsa på min Lillebror och hans familj.

Självklart blir det en tur till Stockholm också. Och det blir nog en tur till Haga också.

På söndagen åker vi hem medan äldsta dotter och hennes pojkvän fortsätter sin resa... till Rhodos.

Herre Gud så ont i magen jag kommer att ha den veckan dom är borta. Jag menar...en navelsträng kan väl inte töjas ut hur långt som helst ;)

Som ni säkert förstår kommer jag än en gång inte ha tid med er ;)
Än en gång kommer jag att ta en bloggpaus, på typ en vecka.

Ha det bra så länge. För det kommer jag att ha :)

  See You!

30 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Ha en skön sista semestervecka för denna gång, för fler semestrar lär ju komma :)
Nja jag förstår de där med navelsträngen, de e tufft där i början när de tänjer den längre o längre :)
Ha de gott
Kramiz

Lisa i byn sa...

Njut nu ordentligt, så du tya med vardagen sen.
Förstår dina magsmärtor.
SV: Lilla gulliga du! Du får ofta mig att småle/skratta både med dina inlägg, och dina kommentarer till mig.
Klart att du är välkommen ner till mig i Småland, Kronobergs län, Tingsryds kommun.
Kramar

Rantamor sa...

Skönt med bloggpaus, har nyss haft en två veckors paus, men visst har det kittlat lite ibland, men det var svårt med uppkoppling i Finland och mycket annat att göra, så när kvällen kom var jag totalslut...

Ha så bra på din sista semestervecka.

Tjing från Rantamor.

Decdia sa...

Ha det riktigt nice och njut av den sista veckan av frihet! :)

znogge sa...

Första gången är värst men sedan väjer man sig vid att de är på vift. å en dag är navelsträngen väldigt lång...

Kram

Mita sa...

Det låter toppentrevligt med en tripp till Uppsala och Stockholm också.
Dom stora "barnen" klarar sig. Låt navelsträngen fara o flyga så känns det bättre sen....
Kramiz♥

Anonym sa...

Låter som en trevlig tripp. Hälsa till Vickan. Jag tror att de är rätt elastiska. Navelsträngarna. Kram Bosse

Kaffe och Mazarin sa...

Lyllos dej som har semester. Själv är jag inne på 5:e veckan och jobba efter semestern.Men man kommer snabbt in i det igen.:)
Kramiz../ Agge

Marina sa...

Njut av semestern så länge den varar!

Melody and M.E sa...

Önskar Dig en riktigt härlig semester vecka I Uppsala och huvudstaden!
Njut till fullo!
Kram M.E

Freja sa...

Ha en trevlig resa!

Soffie sa...

Ha en härlig sista vecka nu,å hoppas det inte regnat allt för mycket på dej, kramen

Susanne P sa...

Jag kan säga av egen erfarenhet att navelsträngen kan töjas oändligt, det beror på vem som sitter fast i andra änden av den! ;) I mitt fall räckte den ända till Afrika, Australien och Thailand mfl ställen och varit med om både sky diving i Australien och bungy jump vid Viktoriafallet, vilket jag fått reda på efteråt. Och vad den tredje navelsträngen varit med om tror jag att jag helst vill vara ovetandes om... ;)
Kram

Sarah sa...

Najs att du haft en så bra semester :)

Fenixmonas sa...

Bara njut vännen! Navelsträngar är enormt töjbara...hehehe...Kramiz

Lollo sa...

Hahaha..känner igen det däringa med för kort navelsträng!
:-)
Njut av din sista ledighet, ha det så trevligt!
/Kram

Anonym sa...

semester ännu vilken tur du har då

Susan sa...

Jag tycker jag tänjt ut mina navelsträngar rejält...USA och Indien. Och de höll :-)
Sug nu ut det sista av din härliga semester!

Kraaam

Susanne sa...

Hoppas att ni får kanoners hemma på min gata ;)

moi sa...

Den som spar han/hon har, semester kvar!
Måste vara härligt att vara ledig när "alla" andra stretar på!!!!
Ha en härlig tid under bloggpausen så hörs vi snart!
Kram

Augusta sa...

Eftersom det är torsdagskväll så kanske semestern är över snart. Hoppas det blev en trevlig utflykt till Stockholm.
Hur gammal är din dotter som åker till Rhodos? Min fyllde 19 år i slutet av januari i år och reste på sportlovet till Frankrike på en miljökurs med tre andra skolkamrater i samma ålder. Då var jag rädd :)

Kram

Majken sa...

Ha en underbar sista semestervecka :-)
Kram ❤️

Life of Johanna sa...

njut av din sista semester vecka, vi väntar här, och hoppas du slipper få rent för ont i magen av att navelsträngen dras för hårt åt :)

Malin B sa...

Så underbara sommarbilder!!!
Tack också för att du nu lärt mig VARFÖR det känns i magen när barnen är i väg, att jag inte har förstått - TÖJBARHETEN I NAVELSTRÄNGEN!!!

Ama de casa sa...

Ha det toppenbra! :-)

Jag har en viss aning om hur det är att inte riktigt hinna med bloggen, faktiskt... :-)

Kram!

Viktkamp sa...

Låter och ser ut som en härlig semester =) Kramar

chillitanten sa...

Så klokt av dig att njuta av allt det goda som finns omkring dig ! Nu börjar jag och blogga igen ! Phu ,var en stund orolig över mig själv att det inte skulle bli flera inlägg ! Kram

Veiken sa...

En navelsträng räcker nog till Rhodos och tillbaka. Det finns ju navelsträngförlängare - typ SMS och Skype!
Visst är det härligt med en sen underbar semester! Kram

Soffie sa...

Hoppas allt är bra med dej, kramen

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Du har verkligen hunnit med mycket skojigheter under din semester. Vad härligt:)
Hoppas det inte känns allt för tungt att vara tillbaka i vardagen.
kramar