måndag 11 augusti 2014

Jäkla ryck!

I går fick jag ett jäkla ryck. Jag var på städartagen vill jag lova. 
Jag började att städa/rensa i det övre hörnskåpet som vi har i köket. Jäklar vad fint det blev.
Sedan städade/rensade jag i det nedre hörnskåpet. Jäklar ni..det blev lika fint där.
Sedan städade/rensade jag i det lilla skåpet, där jag har alla kokböcker och recept. Och tamme tusan....det blev jättefint där också.

Lite senare på dagen kände jag för att städa/rensa bland våra skor. (Som alltid ligger huller om buller på golvet i en garderob i groventrén.)
Blir ni förvånad om jag säger att där blev det fint?

Istället för att kasta in alla skor längst ner som vi alltid ha gjort, fixade jag hyllor att ställa skorna på.

I all rensning så hittade jag ett par sommarskor som jag glömt bort att jag hade. 

Typiskt...dom kunde jag ju haft på mig då vi var i Turkiet. Jag kunde ju till och med kunna haft på mig dom, då jag var nere i Skåne. Ja, till och med på Trysunda skulle jag kunna haft dom på mig.

Jaja det kommer väl en sommar nästa år också.
Nu när jag har det så fint i garderoben, kanske dom inte blir bortglömda. 
Eller bort gömda, rättare sagt.

Om det får vara fint i garderoben så länge, vill säga ;) 

 See You!

26 kommentarer:

Paulahelenas sa...

Godmorgon!
Oj, vad flitig du varit då :) Här borde mitt klädskåp städas..få se när jag orkar med det då...under den mörka årstiden skulle jag tro :)
Ha en fin måndag!

Kram

Guldkryckan sa...

Jo, våra skor står lite huller om buller de med...har en laptop stående på Sko-hyllan där jag staplar en del av mina skor...vad laptopen gör där?
Ingen aning...eller jo, den fastnade nog där på väg till återvinningen.
Det man inte gör idag kan man ju göra i morrn...eller nästa månad ;)

Ha de fint.

moi sa...

Sommaren är långt ifrån slut än så de skorna kan du ha idag om du vill.
Skäms så när jag hör hur flitiga ni börjar bli lite överallt.
Själv är jag bara trött, trött, trött
Kram

Margit sa...

Oh...vad du har varit duktig!! Städat och fixat!! Ha det gott! ! Kramar!

Mita sa...

Så fint det blev, men jag blir full i skratt åt din kommentar om hur länge det får vara fint...en tendens är att man återgår till det slarviga efter ett tag igen..**
Jag borde ta ett ryck här också. Nu är det ju inte för fint väder att skylla på,hehe....
Kramiz♥

Herr Nilssons Fru sa...

Men så fint de blev, jag vill inte göra dig ledsen men, de kommer en dag när du måste göra om de..:) förlåt..:) .hur kunde du glömma de snygga skorna?? jag bara undrar.
Kramiz

åse sa...

Förhoppningsvis dröjer sommaren kvar så du inte behöver vänta till nästa år :-) Kram Åse

Ama de casa sa...

Oj... Jag blev matt av att bara läsa det här inlägget, så jag går nog och lägger mig och vilar lite... ;-)

Jättesnygga skor! Hoppas du hinner använda dom lite i alla fall, innan snön kommer.
:-D

znogge sa...

Så flitig du är! Även jag städade i går men skorna står lika rörigt som vanligt. Suck :-(

Kram

Majken sa...

Måste ha varit denna enormt soltorka sommar som gett dig all denna energi ☀️ :-)
Snygga skor som varit bort glömda ;-)
Kran

Decdia sa...

Lägg en påminnelse i telefonen till nästa år. ;)
Duktiga du! Du får komma hit och röja en runda med. Hehe.

badtant.bloggo.nu sa...

Vilka snygga skor. Hur kan du ha glömt bort dem? Men tur att du har hittat dem igen. Kan tänka mig att du har sovit gott efter att ha tagit itu med städning av dina skåp. Man brukar känna sig rätt nöjd efteråt.
Ha nu en fin Måndag. Kramen

TantGlad sa...

Härligt få ryck! Det fick jag med, för jag bytte gardiner i köket och rycket finns med i dag åxo. Äre inte härligt så säg.
Snygga skor.
En kram och ett leende från mig!

Anonym sa...

vad du kan vara duktig ,

Lisa i byn sa...

Så flitig du har varit. Men hur kan du glömma bort så snygga skor??
Kram

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Bra jobbat där! Haha, bortgömda:D precis rätt ord. Jag borde ta och rensa min garderob, där lär kläder som man glömt att man har också komma fram tror jag;)

Veiken sa...

en som söker, den finner! Dom bortglömda sandalerna är ju läckra. När temperaturen sjunker blir det lite lättare att ta ett tag lite här och där! Bra blev det ju! Kram

Freja sa...

Nästa gång du får ett ryck får du gärna komma hit till oss...

Malin B sa...

Att hitta fina saker är det bästa med dessa ryck!
Ännu kommer det fina dagar så du kan säkert använda dem innan du glömmer/gömmer dem igen.

Fenixmonas sa...

Ja, det är ju det...alltför lätt att falla tillbaka i gamla vanor! Även här har rensats lite, men nu hittar jag ju ingenting längre...Kramiz

Susanne P sa...

Du är välkommen hit och städa mina garderober också. ;)

Kram

soffie sa...

å va fina de va sandalerna, hoppas på en varm höst så du kan använda dem lite:) härligt när man får ett städryck(efteråt iallafall;)

Susanne sa...

Ordning och reda....

Anonym sa...

lättare o hitta nu :)

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Skönt att få ordning på skorna.

Sarah sa...

Kul o hitta nåt man glömt att man har :)

Kram