lördag 9 augusti 2014

Salusand

Som ni säkert vet så älskar jag mitt Salusand.
Detta är ett vykort, som en fotograf tog för 16 år sedan.
Barnen som är längst nere till höger är faktiskt ungdomarna i vårt hus :)

Det enda negativa med Salusand är att det är dålig teckning där.
Och jag är inte så bra på att rita.
Jag bara skojar. Vad jag menar är att det finns knappt nåt nätverk där.
Nä,fiskaren har tagit all nät, verkar det  som.
Jag bara skojar. Vad jag vill säga är att det går inte att surfa där.
Men det skiter visst vissa i.
Dom surfar i alla fall ;)

  See You!

19 kommentarer:

JaanaM. sa...

Härliga ordvitsar! :) Skönt med sommar och att du kan njuta av semestern än!!

moi sa...

Hjälp vad du var skojsig idag!
Bra inlägg!
Kram och trevlig helg!

Melody and M.E sa...

Där fick du till det!
Vi har precis samma problem hemma vid Sydkusten där vi bor!
Känns helt otroligt lyxigt när vi som nu är i Västervik och kan komma ut på nätet precis när vi vill och inte
behöver gå upp mitt i natten för att betala räkningar odylikt!
Önskar dig en skön helg!
Kram M.E

znogge sa...

Klart att Salusand är er strand! Framgår helt klart av kortet :-)

Kram

cecce sa...

Ser ut som en toppenstrand:-)

Ja…det var synd att vi inte sågs denna sommar. Hade gärna varit med på bloggträffen. Nästa år får ni ta och åka och fika hos mig i Oskarshamn:-) Om det nu blir en cafesommar till. Vi får se:-)

Kram till dig!

Ama de casa sa...

Det är såååå coolt att tjejerna finns med på det där vykortet!
:-)

Afrodite sa...

Hahahahaha! Knasbolle! ♥

Sv: Ja, jag måste kanske komma upp snart...?! Det HAR ju faktiskt gått mer än en vecka och längtan är oliiidlig...! ♥

Puss & kram

Anonym sa...

Där fick du till det bra. :)
Det ser ut som ett trevligt ställe. Ofattbart att de där små "sakerna" blir stora så fort. Tiden surfar bort. Kram Bosse

Life of Johanna sa...

Ser ut om vara ett härligt ställe, trots dåligt nät...

Ama de casa sa...

sv: Vad snällt av dig att skicka en kram - men varför kommer du inte hit och lämnar den personligen? :-)

Anonym sa...

Vad kul att flickorna är med på kortet. Och vilka roliga ordvitsar! ;-)
Kram

Malin B sa...

Rätt tänkt, går det inte på ena sättet gör man det på ett annat! :)
Kul att era ungdomar är med!!!
Läste i vår tidning om några som alltid tog ett vykort i ett försäljningsställe, fotade med mobilen o sedan skickade mms. Billigt o bra!?

Lisa i byn sa...

Du är för go, du!
Kram på dig!

Freja sa...

I morgon förväntar jag mig att se en bild där du surfar oxå...

Veiken sa...

Hahaha! Du har en humor som jag gillar! Kul med vykort där de bästa du har är med... Kram

Majken sa...

Vilket paradis Salusamd verkar vara :-surfa kan du ju göra när det regnar ngn dag :-)
Kram

Decdia sa...

Äsch, ni får gå tillbaka i tiden och leka med kottar istället! ;)

Fenixmonas sa...

Där fick du till det ordentligt din skojare! Käckt inlägg! kramiz

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Vilket härligt ställe. Har du surfat något?