onsdag 13 augusti 2014

Att umgås

I början av min semester kom inte bara Afrodite upp. Nä, även Lillebror med familj från Uppsala kom hem till oss. Dom stannade en vecka.
Inte bara en helg som Afrodite gjorde ;)

Men nu är det ju som så. Det är ju inte lätt för mig att umgås med solamatörer.
Det blir ju som att sola ensam, liksom.
Inte ens mat kunde locka mig till skugga.

Tur att vi ska till Uppsala och hälsa på dom, nästa vecka.  Då kanske det inte blir nån solning för mig och då kanske vi får en chans att umgås.
På deras sätt ;)

 See You!

26 kommentarer:

znogge sa...

Du milde tid! Vilket sällskap:-) Men förhoppningsvis hade ni trevligt ändå!

Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Haha - nä men, sitter de fullt påklädda i skuggan :) Hoppas de är svalare nu då så ni kan umgås på deras sätt :)
Kramiz

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Där ligger du och har det bra i solen :)

Anonym sa...

en riktig sol dyrkare är du , en av dom värsta ,tror jag ,,

Ama de casa sa...

Här har du en till solAMAtör. Men då kanske du kan he på kaffet framåt vintern? ;-)

Emelie sa...

Hej, jag skriver mycket om min ätstörning på min blogg och hur jag mår och känner. Vill att folk ska kunna läsa och förstå vad som kan hända osv.. Läs gärna om du vill. Fin blogg du har, kram

TantGlad sa...

Jag har solat massor, men då jag tänker efter.......gud så dum jag är med tanke på vad solen kan ställa till det. Smarta äro de som är i skuggan.
Ha nu en toppenonsdag!
KRAM!

TantGlad sa...

Jag har solat massor, men då jag tänker efter.......gud så dum jag är med tanke på vad solen kan ställa till det. Smarta äro de som är i skuggan.
Ha nu en toppenonsdag!
KRAM!

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ sa...

Haha, jag är som dig, är det sol så vill jag vara i solen.
kram

Anonym sa...

mehh du får väl offra dig lite när du får finbesök

Decdia sa...

Haha, du fick ju ner dem på stranden i alla fall! Det är inte säkert att du fått ner mig så långt ens. ;)

Ama de casa sa...

sv: Jag har hett på kaffet - var är du?
:-)

moi sa...

Tur att det finns mobiler!
Det är ju det moderna sättet att umgås så lite avstånd gör inget :)

Jag är i högsta grad en solamatör. Såvida jag inte klipper gräs, rensar rabatter eller klipper buskar. Då tänker jag inte på solen så mycket. ;)
Kram

Lollo sa...

Haha...
Jag skulle suttit med dig! :-)
..de andra vet inte vad dom missar.
Love Sol...!

Veiken sa...

Du lär bli social den här gången. Vädret har ju förändrats sedan Skuggfolket var hos dig! Kram

Freja sa...

Jag hade oxå lämnat dig där ute att stekas ifred...

Melody and M.E sa...

Det här är första sommaren som jag medvetet tagit det lugnt med solandet! Har på nära håll sett vad solen kan ställa till med och fått mig en tankeställare.
Nästan så jag blivit lite nojig och springer och tittar på varenda liten fläck jag har!
Bror din är nog rätt klok som sitter i skuggan!
kram M.E

Susan sa...

Kan känna igen mig idet där!

Någon pinsam stund med tämligen okända bekanta som ville till stranden...och JAG satsade fullt ut med bikini och badhandduk och INGEN annan klädde av sig....suck
...och var fanns falluckan...eller avgrunden till jodens glödande mitt??? Hmmmm...

Jag överlevde :-D

Kraaam

Sarah sa...

Så himla tråkigt me folk som vill va i skuggan :/

Anonym sa...

Även jag är en soldyrkare ac stora mått, sitter inte i skuggan såvida det inte är väldigt varmt 35-40 grader så där för då brukar det vara upp emot 60 i solen o då är det inte gott! Kramiz

Fenixmonas sa...

Det var jag som kommentera som anonym men det är jag ju inte!

Majken sa...

Möt skuggan i Uppsala ;-)

Ha det så trevligt!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej, inte vill man sitta i skuggan om man kan vara i solen. Kram.

Micke sa...

Hahahaha Det där skulle kunna vara jag. ;-)
Solamatör!!! Hahahaha
sv:
Visst är de väluppfostrade, va? ;-)
Jodå, nu mpr hon bättre!

Andrea iB ~Fotografering. Vardag. Drömmar. ~ sa...

Härligt med sol! :)

Malin B sa...

Man kan inte annat än le här hos dig!!!
Det är oftast smidigast att umgås med likasinnade. ;)