torsdag 29 augusti 2013

Köpa billigt...

..., köpa dyrt, säger Gubben.
Tjäna pengar, säger jag.

Jag var inne på Jysk och köpte en spegel till yngsta dottern.


Ja, ni ser ju. Jag tjänade  399 kronor.
Jag köpte även två nya bädd set.


Ja ni ser ju. Även där tjänade jag en slant.

Då jag kom hem slängde jag sängkläderna i tvättmaskinen. Och sedan tumlaren. När jag tog ut sängkläderna från tumlaren kände jag att dom inte var riktigt torra. Så jag hängde upp dom på torklinan. Och vad tror ni jag fick se då?
Jo, kolla här:


Han kanske har rätt i alla fall, min Gubbe...
Men jag tycker i alla fall att jag tjänat...

See You

28 kommentarer:

Anonym sa...

Det hände mig en gång att jag köpte sängkläder som var på en super rea. När jag kom hem såg jag att mönstret på det som skulle vara fina firurer (till barn) var mindre än halva figurer. Alltså det var fabrikatfel...
Jag tycker ett du bör gå tillbaka och reklamera.
Du tjänar ju mer på att få pengarna tillbaka! ;)
Kram

Diana sa...

Men alltså... de måste ju tålas att tvättas! Eller där var nåt i maskinen som förstörde dem?
Bums tillbaka med dem och tjäna ännu mer pengar! ;)

God morgon!

Sv: Men hallå, vad var det för kommentar? Jag vill ju ha recept!! :)

Marina sa...

Billigt är ju bra om det är, men det behöver ju inte vara trasigt för det!

moi sa...

Ser du inte den lilla, lilla, lilla texten?
"Engångsbäddset" står det...
Lämna tillbaka och kräv dubbel ersättning - så tjänar ännu mer!
Kram

znogge sa...

Bara att lämna tillbaka! Billigt förvisso men helt ska det vara!

Marsch pannkaka!

Miruschka sa...

Visst känns det surt att erkänna att våra karlar har rätt (även om det inte händer alltför ofta, hahaha)?
Kram♥

Mita sa...

Haha..även gubbar kan ha rätt**
Nu går du tillbaks bums till affärn..
Kramar♥

Anonym sa...

"Man får den kvalité på varorna som man har betalat för", sämre för billigare och bättre för det lite dyrare. Men trots detta borde ju sängkläderna hålla längre än till den första tvätten.
Du går väl tillbaka till Jysk och reklamerar, hoppas jag? Och du har väl kvittot kvar?
Kram! ♥

♥ Carina ♥ sa...

Köp billigt, köp dyrt brukar min gube också säga. Jag tror dom har rätt många gånger.
Dom där tycker jag du ska lämna tillbaka. Även om det var billigt så ska dom väl hålla längre än så?!
Kram

Melody and M.E sa...

Helt klart ska du lämna tillbaka och kräva ersättning för resan, bensinpengar! Sådant där skräp ska de inte lura på folk. Både gubben och gumman här, håller med gubben din!
Kram
M.E

ansepanse sa...

självklart ska du gå tillbaka med det där och visa upp, du måste få pengarna tillbaka för det där
kramar

Lisa i byn sa...

Är det inte lite typiskt för oss kvinnor, att handla billigt, och mycket på rea.
Då männen ska köpa något så ska det vara kvalité. Män småhandlar väl inte lika mycket som oss kvinnor.
Hemtex har också extra pris på sina påslakan, med de kostar ändå flera hundra.
Ha en bra dag! Kram Lisa

Susan sa...

Neeej…så får det ju inte vara - klaga vetja! Om det nu inte är så att du har en liten husmus i tvättmaskinen :) eller grodmus kanske.
Jag var på hemtex och tjänade en hundring igår. Det känns så bra!


Kraaaam

Joanna Björkqvist sa...

Men så irriterande! Morr på sånt! Du som tjänat en massa!

Kram!

syren sa...

Billigt är ju bra.Men det ska i alla fall inte bli trasiga bara för man tvättar dem.Åk tillbaka och byt!kram

Ama de casa sa...

Bra tjänat! Men dom där lakanen - dom ska du reklamera!
(Och gärna få en slant som plåster på såren - att tvätta i onödan, liksom... ;-) )

Anonym sa...

Svar:
Bra, de´! Du borde ha fått TVÅ nya örngott som kompensation. Du fick ju åka en extra gång till butiken. =)
Kram

Carina Sjölund sa...

Vad snopen du skulle bli???
Nu blir det en tur till Jysk igen då :)
Kramen♥

Camillasrum sa...

Ja inte är de något högkvalitetsmärke inte ;-) Ha en fin fredag imorgon! Kram

Soffie sa...

Men Gud va trist även att det var billigt ska de väl tåla en tvätt gå tillbaka med dem så du får ett nytt,

Fenixmonas sa...

Å nej, vilken himla otur! Även om det är rea så ska det inte vara trasigt så be att få ett annat eller pengarna tillbaka. Kramiz

dianasdrömmar sa...

Tjäna pengar är vi bra på ram Diana

Anonym sa...

Attans då ;(((
TUR i Otur då... blev de jämt i slutsumman då?


Kramens

Anonym sa...

Vad är det man säger , köp billigt köp rat = varm hand

jennie sa...

En sån spegel i silver har jag med, de är riktigt fina (och verkligen prisvärda! :)
Men så trist med sängkläderna.. då blir man ju lite ledsen..

Sv: Hihi, ja det där med favoritfärger är säkert något som kommer och går :)

Ha en underbar fredag <3 Jennie

Susanne P sa...

Men vänta nu...fick du inte en ny symaskin för ett tag sen?
Du kan ju laga dem!!
Smart va?! ;)

Kram

Semester & Mat sa...

Gå genast tillbaka med dem!

Ingrid sa...

Man kan ju tro min valp hälsat på hos dig... Små vassa tänder som vill bita i allt..