söndag 18 augusti 2013

Jag säger som...

...Martin Luther King: - I have a dream....

Min dröm är att få äga denna stuga vid en sjö...


...och en denna katt.


Så nära men ändå så långt ifrån...

Det är nämligen mina svärföräldrar som äger både stugan och katten.
Stugan står vid deras hus och katten...den kom skrikande till svärföräldrarna, när han bara var en kattunge.
Troligen var han "bara" en sommarkatt, som någon inte ville ha kvar längre


Min dröm skulle kunna gå i uppfyllelse...bara om inte allergi fanns...
 Och om stugan skulle kunna komma skrikande hem till oss  ;)
Om bara om inte fanns...

See You!



37 kommentarer:

Paula´sBlogg sa...

Härligt :)

Ha en fin söndag!

Kram

Anonym sa...

Camilla drömmar kan slå in i bland , så vem vet ,=varm hand

Melody and M.E sa...

Den där drömmen känner jag igen! Burit på en dröm i hela mitt liv att en dag äga mormor och morfars hus vid den fina insjön och igår hade mäklaren visning där!
Nog känns det vemodigt att ge upp sin dröm, men jag är ju också kattallergisk så någon katt hade jag ju ändå inte kunnat ha!
Önskar dig en skön söndag!
Kram
M.E

TantGlad sa...

Sommarkatter finns hela året och det är ju förskräckligt vad människor kan ställa till med.
Ååååå såååå fin kisse.
Ha nu en jättefin söndag med sol och värme!

Disa E sa...

Men drömma kostar ingenting och det är en trevlig sysselsättning när man sover ;)
Ha en skön Söndag. Kram

JaanaM. sa...

Härligt med drömmar! :) Stugan är fin likaså katten!

trollmor sa...

Dröm på om stugan tycker jag. Katter får du titta på bilder om.
Jag har samma jäkla (ursäkta) kattallergi och det är så trist eftersom jag älskar goa kramvänliga djur. Som tur är tål jag dom flesta hundar .

Anonym sa...

En härlig dröm.... Men ändå närmare än nära då det hör till släkten ;) Vilken fin katt!
Sonen och jag letar en kattunge men hittar ingen. Nära där jag bor finns världens vackraste timmerhus, lika liten som denna stuga och jag brukar säga att jag ska köpa den en vacker dag. Det är Min fantasidröm :)
Söndagskram!

Malin B sa...

De här drömmarna var helt ljuvliga.
Idyll var ordet.
Du får väl ändå dagdrömma där då o då?

Villa Frejas bokblogg sa...

Söta, både stugan och katten.
Kram.

Carina Sjölund sa...

Visst skulle det vara härligt med en stuga. Jag tycker vi har kommit ut på landet, och slipper bo "nästan" på E:4 som vi bott i 19 år :)

Har har jag gärna haft katt jag med, men tyvärr är sonen allergisk mot dem.
Kramen♥

Miss Juni sa...

Vill oxå ha en stuga...att åka till på helgerna! Det vore verkligen en dröm! Att koppla bort "verkligheten" för några dagar lite då och då...
För jag tänker mej at man inte skulle hålla på att städa, diska, tvätta och allt det tråkiga när man är där...
Fast å andra sidan, då har man ju trippelt jobb när man kommer hem igen...!

znogge sa...

Vilken underbar stuga! Men ni kan kanske ha förmånen att få använda den lite då och då... Kattallergin är det väl värre med men vaccin lär vara på gång.

Kram

Diana sa...

Du får starta processen "övertala-svärföräldrarna". Var det dottern som är allergisk? Äsch, hon flyttar snart hemifrån. ;)

Kul med drömmar!

Anonym sa...

Så härlig stuga & söt katt/Kramar Annmi

♥ Carina ♥ sa...

Drömmar kan bli verklighet ;)
Men ni har ju nästan den där stuga och den där katten. Bara att hälsa på hos svärisarna :)
Kram vännen!

åse sa...

Vilken idyll den stugan skulle jag också kunna tänka mig, katten däremot den får jag nog tacka nej till, tror inte den blivit populär hos mina två skäggiga. Kram

åse sa...

Vilken idyll den stugan skulle jag också kunna tänka mig, katten däremot den får jag nog tacka nej till, tror inte den blivit populär hos mina två skäggiga. Kram

åse sa...

se så mycket jag vill ha den stugan ( t.o.m 2 ggr :-)

moi sa...

Åh, jag har ju både katt och stuga (dock inte vid sjö) - det måste betyda att jag lever i en dröm!?!
Kram

Lotta sa...

Åh vilken söt stuga! Förhoppningsvis har ni den kanske lite till låns ibland.
Röda katter är så vackra och speciella. Hade inte funkat här hemma - yngste sonen är allergisk...

Kram!

Ingrid sa...

Ser ut precis som dotterns kattunge! Älskar gula katter. Gillar huset också, precis som en stuga på landet ska se ut

soffie sa...

drömmar kan ju alltid gå i uppfyllelse, vad vackert det är där å vad bra att katten fick bo hos dem, usch det är så sorgligt att folk kan lämna en stackars liten katt bara så där:(

Susanne sa...

Stugan skulle jag gärna vilja ha, men katten får bo någon annanstans pga allergier

Susan sa...

Det är HÄRLIGT att drömma!
Om inte OM hade funnits hade livet varit ganska torftigt :)
Mitt liv i alla fall :-D

Kraaaam

Majken sa...

Vilket mysigt ställe :-)
& du det finns allergitabletter ;-)

Kram

Ama de casa sa...

Så fint! Och vilken go katt som fick ett gott hem :-)

Fenixmonas sa...

Min mamma sa alltid att om inte "om" hade funnits kunde jag varit drottning, Fast allergin kan du ju komma till rätta med genom vaccinering, sensibilisering tror jag att det heter. Kramiz

Anonym sa...

Svar: Tackar tackar ;)))


Härliga bilder MEN du har det ju rätt nära *inom räckhåll* ändå som tur e...

Många kramar

ansepanse sa...

men drömmar är heller inte dumma att ha :)
kramar

syren sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
syren sa...

Vilken vacker dröm,hoppas den går i uppfyllse en dag.Fina bilder! kram

Jennie Bergius sa...

Vilken fin stuga! Och söt katt! Så trist det är med allergi.. hoppas att den går över så att stuga och katt kan bli sant för er :)
<3 Jennie

Micke sa...

Ja, tänk om inte om fanns...
Men drömmar är ju inte fel heller, eller hur? :-)
sv:
Ja, både eventet vid Sommarlovsmorgon och Harleyhelgen var RIKTIGT bra! :-D
Hoppas du hade en bra helg trots arbete.

Anonym sa...

ja det där ordet om stjälper en del planer :)

Susanne P sa...

Ibland så kan man få drömma.
Drömmar betyder hopp.
Hopp om att det kanske kan gå i uppfyllelse.

Claritin, har D hört talas om det? ;)

Kram

Lollo sa...

Å vilket underbart ställe!
Har samma dröm, dock utan katt!
Tjing!