måndag 5 augusti 2013

Gyllene Tider

Som ni kanske vet så var jag och såg på Gyllene Tider i lördags.
Vilken dag och vilken kväll...

Soligt och varmt och gott sällskap. Vad mer kan man begära? (Jaja,huvudvärken skulle jag ha kunnat skippa)

Dagen började med att jag åkte och hämtade Carina och två av mina mostrar.


Jag bjöd på mat och en liten efterrätt.

Tyvärr glömde hann jag inte fota maten...

Lite senare gick vi ner till Irene och hennes sambo man.


Där väntade en buss på oss som skulle ta oss 24 Husumbor till stan, där Gyllene Tider skulle spela.

Linnea Henriksson sjöng som förband.


Allvarligt talat så hörde jag inte så mycket på henne. Jag tycker att clowner passar bättre på cirkus än på en scen ;)

Men sedan...sedan kom dom ut på scenen. Ungdomsidolerna Gyllene Tider.

Varning för bildbomb! 


Det sägs ju att GT kommer från Halmstad. Men jag tycker att man kan säga att dom nästan kommer från Örnsköldsvik.
Jo, det är sant. Micke är ju gift med en Ö-viks jänta. Och hejar visst på Modo...


Och Per Gessles släktträd har förgreningar i  Husum :)
Så visst kan man väl säga då, att dom nästan kommer från Ö-vik?
Och jag har ju pratat med Mickes mamma....Ja, jag tycker minsann att man egentligen kan säga att jag känner dom ;)

See You!

33 kommentarer:

Anonym sa...

Ja då hade ni väl en trevlig kväll ,putmunnen din ,,=varm hand

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag får obehagliga rysningar av Linnea Henriksson, men GT är fantastiska. Kram.

Afrodite sa...

Självklart! :D
Och vem vet, PG:S förgreningar kanske slutade med samma efternamn som du har! :)
Vilken kväll! ♥
Håller med dig, clowner passar bäst på cirkus...;)

Kram och godmorgon!

Paula´s Blogg sa...

Vad härligt :)
Nog ska väl denna dag gå någotsånär ska vi tro. Jag är mest styv på morgonen o det tar en stund att komma igång. Här är det soligt o ganska varmt !
Ha en fin dag!

Kram

♥ Carina ♥ sa...

Jo jo, Ö-vik är en kändistät stad. Vilken trevlig kväll det blev, och din mat... jo den var försvinnande god :)
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Hihi, det låter som om Husum bara har 24 innevånare :D
Varför har du strukit över sambo? Hade det inte varit mer rätt att stryka över man? ;)
Puuuus

Melody and M.E sa...

Där hade jag gärna varit med och Linnea klarar jag av att lyssna på, men lite för mycket clown är hon!
kram
M.E

cecce sa...

Härligt!!

Jag var och såg dem i Malmö i juli! Nostalgi:-))

Hoppas ni har det bra i Norrland. Här skiner solen och jag går in i min sista semestervecka. Nu gäller det att passa på att ta vara på tiden:-)

Kram Cecce

znogge sa...

Vilken härlig kväll på alla vis!

Kram

Diana sa...

Haha, klart att du är BBF med hela Gyllne Tider!
Kul att vara iväg på spelning, de där grabbarna har verkligen varit överallt i sommar!

trollmor sa...

Ha ha vi kan inte ha stått långt ifrån varandra !!

ansepanse sa...

nja, jag vet inte riktigt :) kan vi inte säga att GT kommer från Sverige helt enkelt :)
kramar

moi sa...

Dom kommer (nästan) från Skåne - punkt slut!!!
Kram :)

Mita sa...

Dom killarna var här också i sommar,jisses vad dom far runt. Jag tror faktiskt dom har släkt i Örebro också..**
Nostalgin flödar när man hör dom. Det kommer det aldrig att göra med Linnea Henriksson...
Kramiz♥

åse sa...

Och P.G är gift med en böna från Trelleborg och det är ju nästgårds och jag känner hennes bror, så är jag ju gift med en Halläning så jo jag känner nog faktiskt också P.G. :-)

Kram

britt sa...

Härliga bilder en fantastisk dag o kväll,o din jättegoda mat superb mysigt värre.Kram :)







Anonym sa...

ja några ungdomar är de inte längre o klart du kan säga att de kommer från dina trakter då :)

Diana sa...

Sv: Kan vi möjligtvis vänta med festen tills mitten av veckan, jag jobbar nämligen nu...

moi sa...

Micke SYD kan väl inte komma från NORR? Det säger ju sig själv...
Kram

Susan sa...

Det riktig sprutar mys och gillande runt dig i detta :)
Jag vet E N som var gräsligt avis ;-D

Kraaaam

Carina Sjölund sa...

Så mysigt ni verkar haft det :)
Kramen pepparkaksgumma♥

Susanne P sa...

De är väl som sjömän; de har lagt i "ankaret" i varje hamn i hela Sverige! ;)

Jag läste på ÖAs nätsida att publiken svek...var ni inte på G?!
Här på våran altan var det dragit värre!
Ni skulle ha varit här! Eller förresten, då hade jag ju inte haft så mycket att skriva på fejjan under kvällen och inte fått de fina bilderna du skickade till mej! ;)

Kram

Freja sa...

Ni är ju i princip BFF!

Malin B sa...

Vad kul att du fått träffat dina vänner! Eller vad kul att DE fick träffa DIG förstås! ;)

Ama de casa sa...

Haha! Där har du ju en jättebra Lassie :-D

Såg ut som ni hade en perfekt kväll :-)

Miss Juni sa...

Vilken kväll!
Och vilka söta mostrar!! :)
Kram!

♥ Sanna ♥ sa...

Lät som en bra kväll vännen !!
Vill bara meddela dig att du vann linnena i utlottningen :)
Kramisar
Sanna

Anonym sa...

Vad härligt ni hade det. Härliga tjejer! :)
Sommarkram

Micke sa...

Alltid gött att få se sina idoler. :-)
sv:
Det var det, IGEN! :-)

Anonym sa...

Härligt & så fina foto....
/Kram Annmi

Bakom dörr nr. 11 sa...

Låter som ni hade en jätte mysig kväll :)
Kram Pia

Majken sa...

Vilken OTROLIG KVÄLL!!!
Jösses vad jag är avis på allt utom möjligen huvudvärken då... ;-)

Kram

krulli sa...

Härligt att se sina ungdomsidoler! Valde bort Byllene i år till förmån för Robbie Williams.