måndag 21 januari 2013

Ny omgång

I lördags var det dax igen, för en ny omgång av "Halv åtta hos mig". Hos oss alltså :)
Först ut var jag.
Den här gången "körde" jag med säkra kort. Mat jag vet att alla tycker om.
Kanske...kanske får jag högre betyg då ;)

Varmrätten bestod av fylld kyckling. Fylld med mozzarella och svamp ost. Ringlade även över kycklingen med nypressad apelsinsaft. Rostade rotsaker, sparris och svampsås.


Och efterrätten bestod av apelsin/papparkaks cheesecake.

Mätt och belåtna plockade jag undan allt. Slängde in det mesta i diskmaskinen....som på slutet gick sönder...

Så...då var "min dag" gjord. Nu ser jag framemot de andras måltider.
Men vi  får väl se om vi hinner få en ny diskmaskin innan dess. Annars får dom diska för hand. Mohahaha! ;)

See You

47 kommentarer:

Ting sa...

Åh vilken mumsig meny!

Anonym sa...

som vanligt blir man hungrig av att läsa denna blogg. Men det är qul med tips på nya rätter.

Ny vecka, nya tag
Ha en bra dag, kram

Hörni sa...

Vad gott det låter! Och vilken tur du hade som precis slapp diska! :)

Znogge sa...

Ha inte för bråttom med att beställa då ;-)

Så gott det lät! Här blir det pyttipanna till lunch och det gillas inte :-(

Kram

Ama de casa sa...

Smart tänkt där! :-)

Haha! Nu har du inte heller nån diskmaskin!!! Livet är rättvist ibland ;-)

Afrodite sa...

Låter som en helt underbar meny! :) Jag hade gärna ätit den...;) (Läs: Jag äter den gärna nästa gång jag "har vägarna förbi" Norrlan...) :D

Men vad typiskt att diskmaskinen skulle gå sönder! Men det är ju inte ditt problem när det blir nästas tur att diska...Moahaha! :)

Kram och godmorgon fina du! ♥

Lollo sa...

Haha.. bra där med säker kort
Lycka till!
Osis med diskmaskinen.
kram

Anonym sa...

Mmmm vad gott!
Kram

Anonym sa...

Camilla tur du har två friska händer . så någon diskmaskin behöver du ej . men maten den syntes jätte god . vad du är duktig. =varm hand..

Carina Sjölund sa...

Låter som en toppen meny :)
Men att diska för hand, är ingen höjdare. Men nöden har väl ingen lag :)
Kramen♥

Livet sa...

såg väldigt mumsigt ut. Jag älskar cheescake


synd på diskmaskinen

Miruschka sa...

Håller tummarna för att du vinner den här omgången, du har ju verkligen gjort ditt bästa!!
Kram♥

finafrun sa...

Åh vilken meny!

ansepanse sa...

vad gott :) men diskmaskin kan man ju inte vara utan, hoppas att ni får en ny installerad så fort som möjligt
kramar

Åse sa...

Gott det låter, gillar det konceptet halv åtta hos oss . Kram

Mita sa...

Ja jag gillar också eran grej med "Halv åtta hos mig" tänk så mycket gott det finns att laga till.
Trist med diskmaskinen, här är det tvättmaskinen som börjar ge upp.Man vet i alla fall vad man ska lägga pengarna på,suck**
Kramen♥

Diana sa...

Kul att det är igång igen! Batman och de andra i hans "gäng" pratade om att starta sin omgång med.
Men vad trist med maskinen! Tror du den går att rädda eller det blir att köpa en ny?

Diana sa...

Sv: Trista pengar även om de inte är så galet dyra idag. Tror vi betalade 3000 för vår och då är den en sån där miljövänlig(-are) grej.

Diana sa...

Sv: Haha, rätta takter!

Jane sa...

Vad gott allt såg ut ...
Men Diskmaskin kan man bara inte vara utan.
Vi har precis köpt en ny ett utställningsex som har kostat skjortan en ASKO man som vi fick för några tusenlappar på Elgiganten.
Kramar i massor / jane

TIDSOPTIMISTEN sa...

Oj vilken meny - det där måste ju höja ditt betyg...he he jag håller tummarna och lite diska för hand kan de andra medspelarna gärna få!!!! Apropå duschen så köpte min man nåt mirakelmedel från Cillit Bang för duschen och det funkade jättebra ;)

Kram ullis

♥ Carina ♥ sa...

Mums! fast jag har hört en fågel viska om en "misslyckad cheeskake" som var godare än den såg ut ;)
Attans! Det blir till att handdiska då. Ja för dom andra, hehe
Kram

Patricia sa...

Riktigt mumsig meny:)

Anonym sa...

Vill ha resept på denna cheescake! Sone älskar nämligen cheescake.
Ha en fin kväll! :)

Susanne sa...

Mumsig meny.

Susanne P sa...

Mums, så gott det lät!
Men du...? Tror du inte att D kan skruva lite och fixa så den funkar igen? Det är väl inte första gången?! ;)
Kram

Micke sa...

Det lät GOTT!!! :-P
sv:
Du kan försöka fuska med din ålder. ;-)
Aj då! 20:10 är klockan!!! Ska genast byta kanal! Hoppas jag inte missade henne!!!

soffie sa...

men mums va gott har du recept på de där godsakerna :) va roligt ni har det men så trist med diskmaskinen,men du har ju bra hjälp där hemma med disk och städ kan jag tänka mej ;)

Majken sa...

mmmmmm det lät gott :-)
MEN papparkakscheeskake.. mal du papper då? hahaha

Hoppas du vinner & att du snabbt får en ny diskmaskin :-)
Kram

Melody and M.E sa...

Det där låter som en vinnarmeny!
Spännande att få se vad de andra bjuder på.
Kram
Melodys matte

Freja sa...

Låter smaskigt! Men trist att diskmaskinen pajade, hoppas ni snabbt får den lagad/kan köpa en ny...

Fnulan sa...

Vill med va med!

Tess-en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn sa...

Mm, låter fantastiskt! 10 av 10 från mig ;)

Fenixmonas sa...

Din meny ser fantastiskt fin ut...mindre fint när diskmaskinen lägger av! Kramiz

Joanna Björkqvist sa...

Låter som en mycket fin måltid, men var det ingen förrätt denna gång?

Så typiskt med diskmaskinen! Morr!

Kram!

fianathome sa...

MUMS va gott!
Inga recept?
Diskmaskin, kaffekokare, tvättmaskin och bil är ju sånt som bara SKA funka oavbrutet.
Hoppas det blir en bra diskmaskin (oavsett vem som diskar :)
kram
Fia

cecce sa...

Ser fasligt gott ut!!! Med de rätterna vinner du garanterat:-)

Oj då...hoppas diskmaskinen går att laga...!!

Kram Cecce

Anonym sa...

hehe, vad blev betyget då ?

Herr Nilssons Fru sa...

Men hallå, nu får du ju till att bjuda in oss bloggisar på Er mat också :) Ser ju hur gott som helst ut.

Trasig diskmaskin - uch. Världen har förändrats, vi är beroende av alla maskiner som hjälper oss varje dag i vårt dagliga liv :)

Kramiz

Villa Frejas bokblogg sa...

Det låter ljuvligt gott. Du har goda chanser att vinna.
Kram.

Sussi sa...

Åhh så gott det lät och såg ut! Jag vill också smaka!! :)
Vilken jädrans tur att du var först ut ;)
Förhoppningsvis finns det en ny diskmaskin där tills det är din tur igen..

Kramisar

Marie sa...

Åhhhh, det såg underbart gott ut!
Trisst med diskmaskinen...
Här hade Maja hemkunskaps läxa igår.
Hon kokade soppa, dukade, diskade.....
Supergott.
Gissa om jag ser fram emot fler såna läxor...!!

Susan sa...

Jag bara Måste sätta igång ett halv 8 projekt med de mina också.
Så himla trevligt och gott är det ju också :)

Kraaaaam

Susan sa...

Jag bara Måste sätta igång ett halv 8 projekt med de mina också.
Så himla trevligt och gott är det ju också :)

Kraaaaam

messan sa...

Gud så gott det ser ut:)
Smaskens!
Kram

moi sa...

sv: jag undviker de flesta galor. Och igår tittade jag på Outsider - man var ju "förvarnad".

Miss Juni sa...

Hahaha...det växer HORN i pannan på dej!

Kram!